کد خبر: ۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۰- 11 January 2012
یادداشت وارده؛

انتخابات و لزوم بازخوانی آرمانهای انقلاب اسلامی

آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی ناظر به دو عرصه داخلی و بین المللی است. شعار اصلی انقلاب اسلامی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نیز با محتوایی غنی دلالت بر این موضوع داشته و روایت کننده دو عرصه عمل داخلی و بین المللی انقلاب اسلامیست.




امروز دنیا شرایطی را به خود می بیند که تمام لحظه های آتی آبستن حوادث گوناگون خواهد بود، گویی به قول ویل دورانت اسلام اصیل محمد از خواب بیدار شده و گام به سوی اعتراضی فراگیر برداشته است. خودیابی هویتی موجود در جهان اسلام و سرریزهای آن در جهان غرب امروز تکلیفی بسیار سنگینتر از قبل را بر دوش مسئولان و سیاسیون ایران نهاده است به گونه ای که باید به جای تقابلات حزبی به تقابلات تمدنی اندیشید. در این میان بی شک بهترین شعار امروز اصولگرایان شعار اتحاد در برابر نظام مستاصل سرمایه داری که امروز بیش از هر زمان دیگر نشانه های بحران را در خود هویدا دیده است می باشد. اتحاد میان جریانات اصیل اصولگرایی فارغ از اختلافهای تاکتیکی و معرفی چهره های شناسنامه دار جریان اصولگرایی که به ویژه در لحظه های حساس موضعی مشخص را در قبال دشمنان ملت ایران گرفته اند شاه بیت تشکیل مجلسی کارآمد و متعهد به عنوان مقدمه ای برای ایجاد دولت اسلامی خواهد بود.
آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی ناظر به دو عرصه داخلی و بین المللی است. شعار اصلی انقلاب اسلامی "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" نیز با محتوایی غنی دلالت بر این موضوع داشته و روایت کننده دو عرصه عمل داخلی و بین المللی انقلاب اسلامیست. پیام نهفته و در عین حال آشکار این شعار تاکیدیست بر فرآیندی معطوف به تمدن سازی اسلامی به عنوان مقدمه ای برای ظهور حکومت مهدوی. انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، تلاش برای تشکیل دولت اسلامی، ایجاد تمدن اسلامی به عنوان مقدمه ای برای حکومت جهانی مهدوی روندیست که بارها ازسوی امام خمینی و مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته و پرهیز از هر نوع رفتاری به ویژه از سوی سیاسیون که خللی در روند حرکتی فوق ایجاد نماید شاه بیت فرمایشات ایشان بوده است.
وضعیت امروز بین المللی چه در عرصه جهان اسلام و به ویژه جنبشهای فعال در مهد نظام سرمایه داری به گونه ایست که شاید بتوان به صراحت گفت وضعیتی ایده آل برای جمهوری اسلامی به عنوان تنها نظام حکومتی که ادعای داشتن مدلی جایگزین برای نظام هژمون فعلی را دارد مهیا نموده است. انقلاب اسلامی به عنوان سرآغاز حرکتی عالمگیر پس از ایجاد نظام اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی امروز شرایطی را در پیش روی خود می بیند که باید بیش از پیش برای ایجاد دولتی اسلامی که در تمام ارکان خود چه در تقنین، چه در اجرا و چه در نظارت رنگ و بوی اسلامی داشته باشد گام بردارد. این مرحله به عنوان یکی از حساسترین مراحل گذار از دولت ایرانی انقلابی به سوی دولت اسلامی از مقدمات و بسترهای گوناگونی برخوردار است. رسیدن به درک و فهم جمعی در میان حکمرانان در قوای سه گانه از راس تا بدنه برای پیشبرد این امر اساسی ترین عنصر گذار به سوی دولت اسلامیست.
اما متاسفانه امروز و در آستانه رقابتهای انتخاباتی مجلس نهم وضعیت به گونه ایست که گویی بسیاری از فعالین سیاسی بی تفاوت به زنهارهای مکرر رهبر انقلاب همچنان بر مسیری غیر از مسیر مشخص گذار به سوی دولت اسلامی حرکت می کنند. سهم خواهی و رقابتهایی با پشتوانه خرد و منافع فردی، حزبی و نه ملی کار را بدانجا رسانده است که حتی در میان جریان اصولگرا عده ای تنها با اتکا بر تفسیرهای فردی نه تنها تلاش برای رسیدن به سوی دولت اسلامی به عنوان یکی از مراحل تکاملی انقلاب اسلامی را به فراموشی سپرده اند بلکه حتی از افق و چشم انداز مشخص تمدن اسلامی که بارها ازسوی رهبر انقلاب به روشنی تبیین گردیده است نیز غافل شده اند.
در شرایطی که همه چیز برای شکل گیری مجلسی ولایی، منسجم و مردمی مهیاست عده ای با دمیدن در آتش تفرقه نوید فتنه های آتی را در سر می پرورانند. در این میان نکته ای که بی شک نباید مورد غفلت جریان اصولگرا قرار گیرد تشخیص سره از نا سره و راه از بی راه است. در شرایطی که کشور با تهدیدهای مشخص بیرونی و درونی مواجه است و بسیاری به دنبال آنند که از تشتتهای بعضا مصنوعی میان اصولگرایان مقبول مردم مصادره به مطلوب نمایند بی شک پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در تشخیص مسیر صحیح و گام برداشتن در مسیر ایجاد تمدن اسلامی بیش از هر دوای دیگری کارگشا خواهد بود.
امروز دنیا شرایطی را به خود می بیند که گویی لحظه های آتی آبستن حوادث گوناگون خواهد بود، گویی که به قول ویل دورانت اسلام اصیل محمد و تمدن طلایی اسلام بار دیگر از خواب چند صد ساله بیدار شده و با یافتن رهبر خود گام به سوی اعتراض برداشته است. خودیابی هویتی موجود در جهان اسلام و سرریزهای آن در جهان غرب امروز تکلیفی بسیار سنگینتر از قبل را بر دوش مسئولان و سیاسیون ایران به عنوان پرچمداران ایستادگی در برابر نظام سلطه نهاده است به گونه ای که باید به جای تقابلات حزبی به تقابلات تمدنی اندیشید. در این میان بی شک بهترین شعار امروز اصولگرایان که بی تردید مورد حمایت امت اسلام و مردم ایران نیز خواهد بود شعار وحدت و اتحاد در برابر نظام مستاصل سرمایه داری که امروز بیش از هر زمان دیگر نشانه های بحران را در خود هویدا دیده است خواهد بود. اتحاد میان جریانات اصیل اصولگرایی فارغ از اختلافهای تاکتیکی و معرفی چهره های شناسنامه دار جریان اصولگرایی که به ویژه در لحظه های حساس موضعی مشخص را در قبال دشمنان ملت ایران گرفته اند شاه بیت تشکیل مجلسی کارآمد و متعهد به عنوان مقدمه ای برای ایجاد دولت اسلامی خواهد بود.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات