کد خبر: ۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۳- 24 December 2011
دبیر هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان:

شورای نگهبان اجازه ورود افراد ناپاک را به عرصه انتخابات نمی‌دهد

جانشین معاون اجرایی و انتخابات شورای نگهبان کشور گفت: شورای نگهبان مرکز کنترل است و اجازه نمی‌دهد افرادی ناپاک وارد عرصه انتخاباتی شوند.




به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمدرضا میرشمسی شامگاه جمعه در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان داشت: انتخابات طلایی‌ترین فرصت برای حضور بوده و قانونی‌ترین میدان برای ورود به عرصه سیاست است که البته هیچ سیاست‌مدار هوشمندی این فرصت طلایی را از دست نمی‌دهد.
وی با اشاره به اینکه باید دست از شعارهای دروغ و عوامل‌فریبانه که هدفی جز کاهش حضور مردم و عدم رغبت کاندیداها ندارند برداشت، افزود: در برخی کشورها انتخابات الزامی است و عدم حضور پای صندوق‌های رای جریمه در پی دارد ولی در کشور جمهوری اسلامی ایران که انتخابات امری غیرالزامی است مردم آگاه و بصیر در هر دوره با حضور حداکثری خود برگ زرینی دیگر از انقلاب اسلامی را رقم زده‌اند و این افتخارآفرینی همچنان ادامه دارد.
دبیر هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان کشور با اعلام اینکه شورای نگهبان مرکز کنترل است و اجازه نمی‌دهد افرادی ناپاک و مجرم وارد عرصه و پیکار انتخاباتی شوند، گفت: تمام تلاش دشمن این است که در مرحله نخست انتخابات برگزار نشود و دوم اینکه اگر انتخابات برگزار شد حضور خیلی کمرنگ باشد، ولی مردم در طول سال‌های بعد انقلاب نشان دادند که در نظام حزبی نمی‌گنجند و همیشه دست رد بر خواسته‌های دشمن زده‌اند.
میرشمسی با تاکید اینکه عملکرد شورای نگهبان در جامعه خود را نشان داده و بر همه مردم اثبات شده، بیان داشت: انسان‌هایی باید وارد مجلس شورای اسلامی شوند که صلاحیت لازم را داشته باشند، باید صلاحیت فرد در شورای نگهبان محرز شود، اگر این صلاحیت احراز نشد فرد اجازه ندارد تا وارد عرصه کاندیداتوری شود.
جانشین معاون اجرایی و انتخابات شورای نگهبان کشور با تاکید اینکه از امروز سوم دی نام‌نویسی کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس آغاز می‌شود در توصیه به مسئولان هیئت نظارت و اجرایی شهرستان‌ها ابراز داشت: باید در بررسی صلاحیت کاندیداها دقت لازم صورت گیرد و همه باید کمک کنیم تا افراد دارای صلاحیت وارد خانه ملت شوند، زیرا هر دقیقه مجلس میلیون‌ها تومان هزینه می‌برد و برای ملت خیلی تلخ است که مجلس به خاطر یک مورد دور خودش بگردد و پول بیت‌المال به هدر رود.
وی متذکر شد: پس باید انسان‌های فکور، عالم، مومن و برنامه‌مدار وارد عرصه شود.
میرشمسی در پایان حضور حداکثری مردم در انتخابات را خط بطلانی برای آرزوهای شوم بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اذعان داشت: مردم ما آگاه، بصیر، انقلابی و دشمن‌شناس هستند و شرایط و اهمیت آن را در می‌بابند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد