کد خبر: ۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴- 23 December 2011
آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

همه اقشار و جریان‌های پایبند به اسلام و انقلاب در ۹ دی مقابل فتنه ایستادند

حضرت آیت الله جنتی امام‌جمعه موقت تهران گفت: همه اقشار پایبند به اسلام،نظام و انقلاب در ۹ دی مقابل دشمن و جریان فتنه ایستادند. پیام حماسه ۹ دی این بود که با یک آشوب و حرکت خیابانی انقلاب ما از پای درنخواهد آمد.





به گزارش خبرگزاری ها دبیر شورای نگهبان، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه  تهران ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: امام سجاد(ع) 35سال در مصیبت پدر و شهدای کربلا گریستند و دوران عمر ایشان دوران دعا و زاری در مصیبت بود.
خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین به میلاد حضرت مسیح(ع) اشاره و تصریح کرد: حضرت مسیح پیغمبری مظلوم و سراسر هدایت، صفا و خداپرستی بودند؛ اما متاسفانه عده‌ای خود را پیرو این پیامبر می‌دانند که بدترین جنایت‌ها را انجام می‌دهند.
وی برهمین اساس به سالگرد دستور امام خمینی(ره) مبنی بر حفاظت فرودگاه‌ها اشاره و اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از این دستور برای حفاظت از فرودگاه‌ها حضور پیدا کردند که دیگر کسی جرات هواپیماربایی را پیدا نکرد.

تقدیر از دستگیری جاسوس سیا

آیت‌الله جنتی در ادامه به دستگیری جاسوس سیا توسط وزارت اطلاعات اشاره کرد و افزود: به همه کسانی که در این دستگیری نقش داشته‌اند تبریک می‌گویم چرا که این جاسوس طعمه خوبی است و اطلاعات زیادی دارد و آمریکایی‌ها از این قضیه بسیار ناراحت هستند و دردشان آمده چرا که یکی از عوامل حساسشان دستگیر شده است.
امام جمعه موقت تهران با تقدیر از دولت به دلیل اجرای هدفمندی یارانه‌ها گفت: دولت در این یک سال بسیار خوب عمل کرد هرچند ممکن است ضعف‌هایی وجود داشته باشد؛ نمی‌توان کار بزرگی را بدون اشکال مطلق یافت و باید به تدریج این اشکالات برطرف شود.

برکات بیداری اسلامی

وی تصریح کرد: مناسبت دیگر، سالگرد بیداری اسلامی در منطقه است که برکات بسیار خوبی به همراه داشت و در این مدت کوتاه نیز شر چند دیکتاتور از سر مردم کوتاه شدند و امیدواریم دیکتاتورهای دیگر نیز در یمن و بحرین سرنگون شوند.
آیت‌الله جنتی همچنین به خروج آمریکایی‌ها از عراق و عقب‌نشینی آنها اشاره کرد و گفت: پس از 9 سال جنایت‌های بسیار که موجب کشته و مجروح شدن هزاران نفر از خود آمریکایی‌ها و نیز بیش از صدها هزار کشته و زخمی در بین مردم عراق شدند و خرابی‌های بسیاری در طول این چند سال به بار آمد.
امام جمعه موقت تهران یادآور شد: حضور آمریکایی‌ها در عراق جز رسوایی و محکومیت برای آنها چیزی برجای نگذاشته است؛ از این رو باید به مردم و دولت عراق به دلیل مقاومت آنها تبریک گفت.

گرامیداتش نهضت سوادآموزی و شهید مفتح

وی در ادامه سخنان خود به هفتم دی سالگرد نهضت سوادآموزی توسط امام(ره) اشاره و تصریح کرد: این نهضت پیشرفت خوبی داشته در ابتدای راه 47 درصد اما اکنون 87 درصد باسواد شده‌اند.
آیت‌الله جنتی ادامه داد: بیست و هفتم آذرماه سالروز شهادت شهید مفتح است که به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده و اگر این وحدت به وجود آید تحولی عظیم در علوم انسانی پیدا خواهد شد.

9 دی یوم الله بود

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه 9 دی روز ماندنی در تاریخ ملت ایران است و باید آن را ایام‌الله نام نهاد، اظهار داشت: دشمنان مدت‌های زیادی از بیرون نقشه کشیدند و به تعبیر مقام معظم رهبری 8 سال نقشه کشیدند تا در چنین روزی بتوانند براندازی کنند و در واقع به دنبال بهانه و آماده‌سازی زمینه‌ها بودند و تصور می‌کردند انتخابات 88 فرصت خوبی است تا به بهانه تقلب این کار را انجام دهند.
وی ادامه داد: دشمنان در چند کشور دیگر این فتنه را انجام دادند و تصور می‌کردند در جمهوری اسلامی ایران نیز می‌توان این نظام را دگرگون کرد در حالی که بسیار اشتباه کردند چرا که خداوند اجازه نمی‌دهد آنها بر مظلومان حاکم شوند.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه عده‌ای در کشور خودمان ابزار دست دشمنان شده‌ بودند، گفت: برخی آگاهانه و برخی ناآگاهانه در این مسیر قرار گرفته‌اند؛ وضعیت فوق‌العاده‌ای در کشور به وجود آمد که بسیاری از دوستان ما در خارج دلواپس شدند در حالی که عده‌ای در داخل خوشحال بودند که به اهداف شوم خود خواهند رسید.
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه مردم جواب فتنه‌گران را دادند، گفت: وقتی مردم دیدند که این عده به امام حسین(ع) و عاشورا هتک حرمت کرده و ارزش‌ها را زیر پاگذاشته و مساجد را آتش می‌زنند همه اقشار و جریان‌ها در روز 9 دی به صورت باورنکردنی به میدان آمدند و شعارهایی دادند که همه نشان از این داشت که به ولایت فقیه علاقه‌مندند و ظرف چند ساعت آتش‌ها را خاموش کردند.

پیام‌های 9 دی

وی در ادامه سخنان خود به چند پیام از روز 9دی اشاره کرد و افزود: همه مردم از همه اقشار به اسلام، نظام و ولایت پایبندند؛ دومین پیام حماسه ۹ دی این بود که با یک آشوب و حرکت خیابانی انقلاب ما از پای درنخواهد آمد چرا که بیش از 32 سال است که روی پای خود ایستاده و دشمنان را سرکوب می‌کند.
آیت‌الله جنتی تصریح کرد: پیام بعدی حماسه 9 دی این بود که مردم از فتنه‌گران بیزار شدند و در واقع صف مردم از آنها جدا شد.

نخبگان بی بصیرت و ساکتین از مردم جدا شدند

خطیب جمعه تهران افزود: مردم کسانی بودند که در 9 دی به خیابان‌ها آمدند و نخبگان بی‌بصیرت و ساکتین که همیشه دوپهلو حرف می‌زنند از مردم جدا شدند.
امام جمعه موقت تهران برهمین اساس به حضور همیشگی مردم در صحنه اشاره کرد و آن را پیام دیگر حماسه 9 دی دانست و اینکه هر فتنه‌ و هر هجمه‌ای به اصول و اساس نظام موجب حضور مردم شده و دشمنان را به عقب می‌‌راند.
وی یادآور شد: مردم بصیر و هوشیار با چند شعار و بیانیه گمراه نمی‌شوند و در دامن دشمن قرار نمی‌گیرند؛ 30 سال است که مردم تجربه پیدا کردند و با بیانیه‌های متعدد گمراه نخواهند شد غباری برخواست و فتنه‌گران خواستند به مقاصد خود برسند اما بصیرت مردم این غبار را فرونشاند.

اهمیت انتخابات مجلس

آیت‌الله جنتی همچنین به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: فردا روز آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات مجلس است؛ مجلس ما اهمیت بسیاری دارد چرا که محل قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است.
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه مجلس مسئولیت بالایی دارد، گفت: ارتباط مردم با نظام برعهده مجلس بوده و نمایندگان حلقه واسطه میان نظام و مردم هستند؛ از این رو افرادی که به مجلس می‌روند این مسئولیت سنگین را برعهده دارند.

ویژگی‌های مجلس؛ ضدیت با استکبار، ولایت‌مداری و عمل به اسلام

وی با بیان اینکه باید مجلسی به وجود آید که مدرس می‌خواست، افزود: ضد استکبار، مردمی بودن و علاقه‌مند به ارزش‌ها، قبول داشتن امام(ره) و ولی فقیه و همانگونه که در قانون آمده عامل به احکام اسلام بودن از شرایط نمایندگان برای ورود به مجلس است.
آیت‌الله جنتی ادامه داد: کسانی که می‌خواهند ثبت‌نام کنند ابتدا باید شرایطی که در ماده 28 این قانون که برای داوطلبان عنوان شده را مطالعه کنند؛ اگر واقعا دیدند که این شرایط را ندارند در انتخابات شرکت نکنند چرا که هم آبروی خود را خواهند بردو هم وزارت کشور و شورای نگهبان را معطل می‌کنند.

افراد با صلاحیت حتما در انتخابات ثبت نام کنند

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در مقابل کسانی که صلاحیت دارند حتما در انتخابات شرکت کنند و حتی رسانه‌ها نیز باید کمک کنند تا این افراد حضور یابند؛ چرا که هر کسی صلاحیت داشته باشد امکان ندارد رد شود همچنین اگر در این زمینه کسی رد صلاحیت شد می‌تواند اعتراض کند.
وی یادآور شد: حضور اکثریت مردم همانگونه که در 9 دی مشاهده کردیم موجب شد تا دشمن ناامید شود تلاش دشمن این است که مردم در انتخابات شرکت نکرده و آن را تحریم کنند یا حضور حداقلی داشته باشند و اگر حداکثر نیز در انتخابات شرکت کنند باز مسئله تقلب را مطرح خواهند کرد از این رو ما باید این نقشه‌ها را خنثی کنیم.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی