کد خبر: ۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۹- 19 December 2011
دبیر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات:

تبلیغات زودهنگام جرم است و با مجرمان برخورد می شود

دبیر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات و جانشین معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: تبلیغات زودهنگام انتخاباتی جرم است و با مجرمان برخورد می شود.




محمدرضا میرشمسی شب گذشته در حاشیه افتتاح ساختمان جدید دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان شهرستان آمل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان آمل تصریح کرد: یکی از مولفه‌های اقتدار نظام جمهوری اسلامی از بعد سیاسی فعالیت شورای نگهبان در کشور است.
وی تصریح کرد: برخلاف نظر بدخواهان انقلاب که سخت‌گیری در بررسی صلاحیت‌های کاندیداها را موجب کاهش مشارکت مردمی می‌دانند، در طول عمر 30 ساله انقلاب بیش از 30 انتخابات برگزار شده که دنیا مشاهده کرد بالاترین مشارکت مردمی در ایران حاصل شده است.
میرشمسی در اعلام جزییات ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که یکی از مهم‌ترین انتخابات کشورمان است، گفت: از سوم دی ماه سال جاری ثبت‌نام از کاندیداهای مورد نظر آغاز می‌شود و کاندیداها می‌توانند تا پایان وقت اداری نهم دی ماه به فرمانداری‌ها و بخشداری‌های شهرها برای نام‌نویسی مراجعه کنند.
دبیر هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان و جانشین معاون اجرایی و انتخابات شورای نگهبان کشور با تاکید اینکه هیئت‌های اجرایی باید 10 روز پس از پایان موعد مقرر نام‌نویسی روند بررسی صلاحیت‌ها را انجام دهند، بیان داشت: باید نظر و بررسی‌های لازم هیئت اجرایی که با دقت و بررسی انجام شده در اختیار هیئت نظارت قرار گرفته تا اعلام نتایج نهایی صلاحیت کاندیداهای احتمالی صورت گیرد.
میرشمسی با اشاره به برخی از موارد صدق تبلیغات انتخاباتی زودهنگام بیان داشت: براساس قانون، کاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی حق دارند تنها هشت روز مانده به زمان رای‌گیری دست به تبلیغات بزنند ولی سوء استفاده‌های نامزدها پیش از زمان مقرر اعلام شده تبلیغات همچون نصب و چاپ پوستر، بنرها و فعالیت‌های انتخاباتی جرم محسوب می‌شود و بر اساس قانون با مجرمان انتخاباتی به شدت برخورد خواهد شد.
وی با اشاره به مراجع پیگیری تبلیغات زودهنگام، با تاکید اینکه واحدهای پیشگیری از تخلفات احتمالی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دادگستری‌های استان‌ها تشکیل شده است، ابراز داشت: با حضور کارشناسان، جرایم و تخلفات انتخاباتی بررسی و کارشناسی می‌شود و براساس آن با مجرم برخورد و به جرم آن رسیدگی می‌شود.
میرشمسی با بیان اینکه دیگر زمان تهدید مردم از سوی استکبارگران برای نرفتن پای صندوق‌های رای و کاهش حضور حداکثری مردم گذشته است، اظهار داشت: مردم ما هوشیار هستند و با بصیرت، آگاهی، پیروی و اطاعت از اوامر ولی فقیه وارد عرصه می‌شوند.
دبیر هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان و جانشین معاون اجرایی و انتخابات شورای نگهبان کشور در پایان یادآور شد: نباید قبل انتخابات عوام فریبی، دروغ و تهمت له یا علیه کسی استفاده شود تا افرادی صادق، سالم، ولایی و کارآمد برای نظام و ملت بر روی صندلی‌های مجلس شورای اسلامی بنشیند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی