کد خبر: ۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۸۵ - ۱۰:۰۴- 26 November 2006
رهبر معظم انقلاب :

نیروهای مسلح پیشقراولان دفاع از حقوق مردم هستند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در آستانه سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج، در مراسم تحلیف و اعطای سردوشی در دانشکده افسری دانشگاه امام حسین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر تفاوت منطق نظامی گری در اسلام با نظامی گری در دنیای مادی تصریح کردند: نیروهای مسلح در نظام جمهوری اسلامی پیشقراولان ملت برای دفاع از عدالت، حقوق مردم و مستضعفان و حصن مستحکم امنیت ملی و حافظ ارزشهای اسلام و انقلاب هستند.

فرمانده کل قوا با اشاره به نظامی گری در دیدگاه صاحبان زر و زور و قدرتمندان بین المللی به عنوان وسیله ای برای قدرت طلبی، خاطرنشان کردند: برخلاف این منطق، در نظام اسلامی نیروهای مسلح از هنگام ورود به عرصه نظامی به دلیل منطق والای اسلام در واقع وارد میدان عبادت می شوند.
ایشان مهم ترین ویژگی سپاه پاسداران را آغاز به کار آن براساس ارزشهای انقلاب دانستند و افزودند: سپاه در ادامه کار خود نیز نیازمند انسانهای مصممی است که با وجود حاکم نبودن شرایط اول انقلاب و دوران دفاع مقدس بتوانند با همان ارزشهای انقلابی آماده دفاع از ملت باشند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم تقویت ارتباط با خدا و توکل و اعتماد به پروردگار و همچنین آمادگی فکری، جسمی و آموزشی نیروهای سپاه پاسداران خاطرنشان کردند: نیروهای مسلح ازجمله سپاه مظهر قدرت، عزم واراده ملت ایران هستند و آمادگی آنها موجب تغییر نگاه دشمنان و طمع نورزیدن آنان به کشور خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین در جمع فرماندهان ارشد، مسئولان و روسای دانشکده ها و مراکز آموزش عالی و اعضاء هیأت علمی سپاه، با قدردانی از مسئولان و استادان دانشگاه امام حسین نقش استادان را در ارتقای رتبه علمی دانشجویان این دانشگاه بسیار مهم ارزیابی و تأکید کردند: در این دانشگاه باید با تربیت صحیح علمی و ایجاد زمینه برای بروز ابتکار و جرأت علمی، انسانهای فکور، عالم، محقق و دلیر در میدان علم پرورش یابند.
فرمانده کل قوا با اشاره به ظرفیتهای بسیار بالای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نیروی دارای انسانهای انقلابی، مومن و توانمند افزودند: توجه فرماندهان و مسئولان سپاه به امور مربوط به منابع انسانی و مسائل آموزشی و علمی کاری بسیار با ارزش و مثبت است و این روش باید ادامه یابد.
ایشان همچنین درخصوص هدف وجود نیروهای مسلح در نظام اسلامی به مسئله نظامی گری در دیدگاه اسلامی اشاره و خاطرنشان کردند: در دیدگاه اسلامی نیروهای مسلح انسانهای دین شعار، دین مدار، دین رفتار، آماده دفاع، مایه امنیت و آرامش مردم و عامل قوام کشور هستند بنابراین با چنین دیدگاهی، نظامی گری در نظام اسلامی، افتخار است.
حضرت آیت الله خامنه ای برخی تفکرات شبه روشنفکری مبنی بر مخالفت با نظامی گری را تفکری انحرافی دانستند و تأکید کردند: فرد نظامی با هویت اسلامی، شخصی است که با دل، اندیشه و جسم خود در راه یک هدف والا گام برمی دارد و حتی حاضر است برای آن هدف جان خود را نثار کند بنابراین نباید فرد نظامی با هویت اسلامی با نظامیان خشن و بی منطق آمریکا یا رژیم صهیونیستی و نظامیان کشورهای سلطه گر مقایسه شود.
فرمانده کل قوا با اشاره به وظیفه سپاه برای حفاظت از آرمانهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: تعریف جامع و مانع از این حفاظت، دفاع نظامی از ارزشهای انقلاب است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی رعایت صلاحیتهای پاسداری را در همه رده ها مهم دانستند و افزودند: همه فرماندهان و نیروهای سپاه باید مراقب حداقل ها و مرز صلاحیتها در همه ابعاد باشند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد