کد خبر: ۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳- 25 November 2011
حضرت آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

باید فرهنگ بسیجی بیشتر از گذشته در جامعه منتشر شود

حضرت آیت الله جنتی، بسیج را یک فرهنگ دانست و گفت: باید فرهنگ بسیجی که فرهنگ اخلاص و آمادگی عمل برای خداوند است، بیشتر منتشر شود.





به گزارش خبرگزاری‌ها، آیت‌الله جنتی در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران از موضوع جهاد در راه خدا سخن به میان آورد و تصریح کرد: جهاد در قرآن و روایات به معنای عام ذکر شده است و جهاد با زبان، قلم و سلاح و غیره انجام می‌گیرد.

وی افزود: همه این موارد انواع جهاد است و همه بشریت و مسلمانان باید به آنچه که خداوند فرمان می‌دهد، عمل کنند و جهاد داشته باشند.

 

جایگاه انسان در دنیا

آیت‌الله جنتی همچنین گفت: خداوند در آیات متعدد قرآن بیان می‌کند که خورشید، ماه و آسمان و شب و روز و دریا و هر آنچه که در زمین وجود دارد را برای انسان مسخر کرده است، بنابراین جایگاه انسان در دنیا آن است که همه آنچه که در زمین وجود دارد در تسخیر انسان است و انسان با این مقام و کرامت آفریده شده است اما وظیفه انسان با این همه مقام آن است که به پرستش خداوند بپردازد و بندگی خدا را در همه صحنه‌ها داشته باشد یعنی در برابر خداوند تسلیم شده و از او اطاعت کند و هر فرمانی که او داد آن را انجام دهد.

"انسان مأموریت و مسئولیت دارد که در مقابل عوامل بازدارنده از خدا ایستادگی کند، عوامل فراوانی وجود دارد که سر راه انسان برای جلوگیری از خداپرستی وجود دارد، خداوند عالم را به تسخیر انسان درآورده و برای جلوگیری از فساد انسان، پیامبران و کتاب آسمانی برای انسان‌ها فرستاده است چرا که در غیر این صورت فلسفه خلقت از بین می‌رفت و باید دانست که خداوند انسان را رها نمی‌کند."

به گفته وی، پیامبران در ابتدای کارشان بر اساس منطق و برای آنکه فلسفه خلقت تأمین شود، انسان‌ها را دعوت به خداپرستی و توصیه‌های اخلاقی می‌کنند، عده‌ای پاک‌دل این دعوت را می‌پذیرند اما در مقابل عده‌ای زیادی که اکثریت هستند، راه کج خودشان را ادامه می‌دهند و این دعوت را قبول نمی‌کنند برخی نیز برای براندازی مبارزه می‌کنند اما در این شرایط آیا پیامبران باید تسلیم شوند و بگویند که دیگر نه شما را دعوت به خدا می‌کنیم و نه دینمان را تبلیغ می‌کنیم، پاسخ این سؤال روشن است و این گونه نمی‌شود، اینجاست که مسئله جهاد و جنگ مسلحانه پیش می‌آید.

دبیر شورای نگهبان اضافه کرد: اگر جنگ مسلحانه در این شرایط انجام نشود فساد روی زمین به وجود می‌آید، در این شرایط باید مسلمانان تا آنجایی که قدرت دارند، پیش روند تا یا به شهادت برسند یا پیروز شوند، اما طبق وعده خداوند، بالاخره این چراغ خاموش نمی‌شود یعنی خداوند اجازه نمی‌دهد که انبیاء و اولیاء به طور کلی نابود شوند.

آیت‌الله احمد جنتی در خاتمه یادآور شد: زمانی که پیامبر در مکّه حضور داشت، امکان درگیری مسلحانه نداشت و اذیت و تحقیر و اهانت می‌شد اما تحمل می‌کرد چرا که امکان مقابله نداشت و البته تکلیفی نیز بر وی نبود، اما زمانی که ایشان به مدینه رفتند در اولین فرصت حکومت اسلامی تشکیل دادند و این از معجزات اسلام بود.

 

باید عزاداری اباعبدالله(ع) را باشکوه‌تر برگزار کنیم

آیت‌الله جنتی طی سخنانی در خطبه دوم، ضمن دعوت همه به تقوا و پرهیزگاری و تسلیت ایام سوگواری امام‌حسین (ع) اظهار داشت: باید مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین را هر چه باشکوه‌تر و با عظمت‌تر برگزار کنیم.

وی در ادامه ضمن تسلیت شهادت تعدادی از سرداران سپاه از جمله سردار حسن مقدم در انفجاری که در زاغه مهمات سپاه رخ داد، گفت: خداوند شهادت را نصیب آنان کرد و خوش به حال آنان گر چه این موضوع برای ما مصیبت است.

 

تجلیل از مقام بسیجی

خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران همچنین هفته بسیج را تبریک گفت و بسیج را عشق، شور، تلاش فی‌سبیل‌لله، اخلاص، صفا و حضور در همه صحنه‌ها معنا کرد.

به گفته وی، بسیج یعنی انسان‌های نخبه و مخلصی که حضرت امام آن را پایه‌گذاری کرد؛ امام در سال 58 و در همین روزها نهال "بسیج" را نشاند و این نهال پیوسته رشد کرد و ثمر داد و هر گاه و هر زمان میوه این درخت به کام مردم عزیز شیرین‌تر شد، اسلام تقویت شد، هنوز بسیج درست شکل نگرفته بود که جنگ تحمیلی آغاز شد.

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هنوز بسیجیان با سلاح آشنا نبودند و صحنه جنگ را ندیده بودن که جنگ تحمیلی آغاز شد، گفت: بسیجیان تنها یک جان در دست و اخلاص در عمل و توکل بر خدا داشتند اما عاشقانه آمدند و کاری کردند که همه دنیا مبهوت شد.

وی اضافه کرد: پسران 12 و 13 ساله در زمان جنگ سن‌شان را در شناسنامه‌هایشان تغییر می‌دادند تا به جبهه‌ها بروند چرا که افراد کمتر از 15 سال را به جبهه‌ها راه نمی‌دادند، آنان شهادت و جهاد در راه خدا را می‌خواستند و با همین کارشان موجب زنده شدن اسلام و زنده شدن شهادت در راه خدا شدند.

خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه بسیجیان بیشترین شهید را دادند و در خط مقدم حاضر شدند و دشمن را لرزاند و ترساندند و سرکوب کردند، تصریح کرد: اسلام و انقلاب با این کار قوت پیدا کرد و امام خشنود شد و حتی امام فرمود که "من یک بسیجی‌ام"؛ امام به بسیجی بودنش افتخار می‌کرد و البته هر که ایمان و اخلاص داشته باشد باید به بسیجی بودن افتخار کند.

وی بسیجی بودن را داشتن فرهنگ حضور در همه صحنه‌ها خواند و یادآور شد: شروع به کار کردن در همه حوزه‌ها و بخش‌ها مانند کار علمی، اقتصادی و خدماتی از ویژگی‌های بسیج است، بسیج آنجایی که لازم بوده حتی بنایی نیز کرده است چرا که بسیج یعنی داشتن آمادگی همیشگی.

دبیر شورای نگهبان بر همین اساس بسییج را یک فرهنگ دانست که باید بیشتر منتشر شد و تأکید کرد: باید فرهنگ اخلاص و آمادگی عمل برای خداوند بیشتر منتشر شود.

 

بسیج و سپاه آمریکا را ذلیل کرد

وی در ادامه با ذکر این نکته که بسیج به معنای عام پشت آمریکا را لرزاند و البته بسیج شامل سپاه نیز می‌شود، گفت: سپاه کاری انجام داده که امروز آمریکا از آنان می‌ترسد، من نمی‌دانم که شما (سپاهیان) چه کار کردید و آمریکایی‌ها چقدر ذلیل شدند؟ آمریکایی‌ها می‌گویند که قصد ترور سپاهیان را دارند که خاک بر سرشان چرا که تا این حد ذلیل هستند.

"آمریکایی‌ها آنقدر مستأصل شدند که از بسیج و سپاه وحشت دارند، آمریکایی‌ها علاوه بر آنکه سپاه را به باد هوا می‌گیرند، حتی نام سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را می‌برند و می‌گویند که او باید ترور شود؛ آفرین بر این سردار که آنقدر از خودش قدرت نشان داده که آمریکایی‌ها لرزانده و باید گفت که سردار سلیمانی عنصر بسیار ارزنده و فعالی است، البته آنان باید بدانند که خود سردار سلیمانی عاشق شهادت است."

وی ادامه داد: همین ترس‌ها سبب شده که آمریکایی‌ها مسئله ترور سپاهیان را مطرح کنند، اما باید از آنان پرسید که چه زمانی شما از ترور سود بردید و چه زمانی ما از شهادت ضرر کرده‌ایم؟ این همه شهید به وسیله ترور تحویل مردم دادید، پاک ترین عزیزان ما را به شهادت رساندید، اما نتیجه آن چیزی جزء افزایش قدرت اسلام و انقلاب و ضعف و خفت و خواری شما نبود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش خطاب به آمریکایی‌ها با ذکر این نکته که همین بسیج و سپاه و همین بچه‌های حزب‌اللّهی بودند که دست و پای شما را به گِل فرو بردند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها نمی‌دانند که چه می‌کنند و پشت سر هم علیه جمهوری اسلامی قطعنامه صادر می‌کنند و توطئه و دسایسی را علیه ایران طراحی می‌کنند مانند توطئه ترور سفیر عربستان در واشنگتن.

به گفته وی، آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که با این قطعنامه‌ها مردم ما از حکومت اسلامی عقب‌نشینی می‌کنند اما آنان باید بدانند که این قدرت برای یک لحظه هم عقب‌نشینی نمی‌کند و ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی برای یک لحظه هم دست از فعالیت‌های هسته‌ای خود برنمی‌دارد و آن را متوقف نمی‌کند.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: آمریکای‌ها ما را به ساختن سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند در حالی که ما اصلاً نیازی به این سلاح نداریم، آنان باید بدانند که دوره استفاده از این سلاح‌ها گذشته است، اولین مجرم در استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی خود آمریکایی‌ها هستند اما دوره استفاده از سلاح هسته‌ای گذشته و امروز دوره مردم است و همین مردم و سپاه و بسیجی‌ها سلاح اتمی ما هستند.

 

چرا آمریکا مردم خود را قربانی می کند

وی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شرایط امروز به گونه‌ای شده که دورغ شما حتی بین خود مردم‌تان نیز روشن شده است، شما که این همه دم از حقوق‌بشر می‌زنید، مگر 99 درصد از ملت شما مردم نیستند، چرا همه مردم را قربانی یک درصد می‌کنید و چرا دانشجویانتان را می‌زنید و از گاز فلفل استفاده می‌کنید؟ اگر ما این کار را انجام می‌دادیم فریاد‌تان به آسمان‌ها می‌رفت.

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: شما بهتر است فکری به حال خودتان بکنید؛ رهبر معظم انقلاب نیز اخیراً فرموده‌اند که اگر آمریکایی‌ها دست از پا خطا کنند یک سیلی محکمی به آنان می‌زنیم که سر جایشان بنشیند.

به گزارش فارس، این سخنان آیت‌الله جنتی با فریاد "مرگ بر آمریکا"ی حضار همراه شد.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مردمشان را به خاطر آنکه عده‌ای می‌خواهند به قدرت برسند گرفتار کردند اما باید بدانند که نوکران آنها یکی یکی در حال از بین رفتن در منطقه هستند، مانند لیبی، تونس و مصر.

مردم یمن و مصر مراقب انقلاب خود باشند

وی خطاب به مردم یمن هشدار داد که کلاه سرشان نرود چرا که این معاون نیز مانند همان دیکتاتور قبلی است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مردم مصر گفت: مردم مصر متوجه شده‌اند که یک فرعون رفته و یک فرعون نظامی می‌خواهد به جای او بیاید و حکومت نظامی برپا کند اما مردم مصر قبول نمی‌کنند چرا که آنان "حکومت مردمی" می‌خواهند.

وی به رژیم آل سعود هشدار داد که به هوش باشد چرا که ممکن است دچار همان سرنوشتی که فرعوت مصر و فراعنه تونس و لیبی به آن گرفتار شدند، شود، بنابراین باید آل سعود مواظب و مراقب باشد چون قدرت‌های فرعونی دوام ندارد و بالاخره یک موسی‌ای پیدا می‌شود و ریشه شما را برچیند، حواستان را جمع کنید که کارتان به آنجا نکشد و رسوا نشوید، تا زمانی که یک آبروی مختصری دارید بهتر است کنار بروید و حکومت را به دست مردم بسپارید، مردم خودشان "حکومت مردمی" می‌خواهند.

 

آل سعود و آل خلیفه از سرنوشت مصر و تونس عبرت بگیرند

آیت‌الله جنتی یادآور شد: یکی از دورغ‌های آمریکا همواره این است که می‌گویند که باید "حکومت مردمی" داشته باشیم، الان مردم خود آمریکا می‌گویند که حکومت سرمایه‌داری نمی‌خواهند، اما جواب دولت آمریکا این است گلوله است، جوابشان کشت و کشتار است.

وی در ادامه حوادث بحرین را بسیار دلخراش دانست و تصریح کرد: آل خلیفه با کمک آل سعود در بحرین اشتباه کردند؛ آنان باید بدانند که با مردم درافتادن عاقب خوشی ندارد و باید مواظب باشند و سرنوشت مصر و تونس باید برای آنان درس عبرتی باشد و اگر آنان آبرو و زندگی خودشان را می‌خواهند، بهتر است دوستانه کنار بروند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است