کد خبر: ۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۱- 25 November 2011
شورای نگهبان:

لغو پرداخت حقوق دوران مدیریت به مدیران سیاسی مغایر با شرع و قانون اساسی نیست

شورای نگهبان مصوبه مجلس مبنی بر حذف تبصره ۳ ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که به موجب آن پرداخت 80 درصد حقوق دوران مدیریت به مدیران سیاسی لغو می‌شد را مغایر شرع و قانون ندانست.





به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، شورای نگهبان در جلسه روز چهارشنبه دوم آذرماه مصوبه مجلس در طرح دوفوریتی حذف تبصره ۳ از ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری را بررسی و تأیید کرد.
متن نامه شورای نگهبان به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام
عطف به نامه شماره ۵۴۸۹۱/۶۱۰ مورخ دوم آذر ۱۳۹۰

طرح دو فوریتی حذف تبصره (۳) ماده (۷۱) قانون خدمات مدیریت کشوری مصوب جلسه مورخ دوم آذرماه ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ دوم آذر ۱۳۹۰ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

به گزارش فارس، وکلای ملت در جلسه علنی روز چهارشنبه دو آذرماه، طرح دوفوریتی لغو استفساریه ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری را مورد بحث و بررسی قرار داد.

نمایندگان در این استفساریه دولت و صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی را مکلف کرده بودند همواره 80 درصد حقوق دوران مدیریت را به مدیران سیاسی شاغل و بازنشسته در صورتی که حداقل 2 سال در این پست انجام وظیفه کرده باشند، پرداخت کند.
بر اساس ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری، مدیران سیاسی عبارتند از: رؤسای قوای سه‌گانه، معاون اول رئیس‌جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضاء شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونین رئیس‌جمهور، استانداران و سفرا و معاونین وزرا.
در جریان بررسی این طرح، حسن کامران نماینده اصفهان پیشنهاد جایگزینی مبنی بر طرح حذف تبصره 3 ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری را ارائه داد که به موجب آن کل تبصره 3 این ماده حذف می‌شد که این پیشنهاد وی با موافقت نمایندگان مواجه شد و به تصویب رسید.
در تبصره 3 ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است: مقامات مذکور در این ماده که حداقل دوسال در پست مدیریت‌های سیاسی انجام وظیفه نموده یا بنمایند پس از تصدی مقام در صورتی که به سمت پائین‌تری منصوب شوند، چنانچه حقوق ثابت و فوق‌العاده مستمر آنها در مسئولیت جدید از هشتاد درصد حقوق ثابت و فوق‌العاده مستمر وی در پست قبلی کمتر باشد به میزان مابه‌التفاوت تا 80 درصد را تفاوت تطبیق دریافت خواهند نمود. این تفاوت تطبیق با ارتقا‌های بعدی (‌عوامل شغل و شاغل و فوق‌العاده‌ها) مستهلک می‌گردد و این مابه‌التفاوت در محاسبه حقوق بازنشستگی و وظیفه نیز ملاک عمل خواهد بود.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد