کد خبر: ۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱- 20 November 2011
حضرت آیت الله یزدی:

مبلغان در ماه محرم به روشنگری و تبیین حقایق بپردازند

حضرت آیت الله یزدی، با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، نسبت به نقشه برخی از گروه ها برای ورود به مجلس و تصاحب کرسی های آن هشدار داد و از مبلغان خواست از فرصت ماه محرم برای روشنگری و تبیین حقایق بهره بگیرند.






به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عضو فقهای شورای نگهبان، ظهر امروز در دیدار طلاب و روحانیان دوره تخصصی ولایت فقیه، با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز گروه های متعددی تلاش شدیدی دارند که در قدرت آینده کشور به هر نحو ممکن حضور داشته باشند.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: تجربه بیش از 30 ساله حکومت و انقلاب هم به آنها نشان داده است که باید برای حضور در قدرت از راه مجلس و بعد ریاست جمهوری وارد شوند و قدرت آینده را در دست بگیرند.
آیت الله یزدی تصریح کرد: گروه های عدیده ای برای ورود به مجلس چنگ و دندان تیز کرده و طرح و برنامه هم دارند و کار شروع کرده اند وفعالیت های خود را دنبال می کنند.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پول های کلانی در گوشه و کنار خرج می شود که اگر انسان این مسائل را دنبال و پیگیری کند از اینجا سردر می آورد که به منظور حضور در قدرت آینده کشور است.

آیت الله یزدی بیان داشت: یکی از فضلای بزرک می گفت حتی نسبت به من هم طمع کرده اند و مبلغی را پیشنهاده کرده اند و متاسفانه باید گفت اینها به بسیاری طمع کرده اند چراکه پول خیلی ها را می لغزاند و خلوت کردن با پول خطرناک تر است چراکه یک گناه جمعی به دنبال دارد.
وی اضافه کرد: هزینه کردن برخی از این گروه ها ما را به برنامه های اینها می رساند که گروه هایی دندان تیز کرده اند که باید در قدرت آینده حضور داشته باشند و رسیده اند به این نتیجه که باید از راه مجلس حرکت کنند و بعد ریاست جمهوری.
آیت الله یزدی افزود: من نمی توانم نامی از اینها ببرم، یکی دوتا از این گروه ها در دوره های قبل بوده اند و برخی شاید ریشه هایی در اصلاح طلبان حاضر دارند وبرخی در گروه های دیگر هستند که باید نسبت به این گروه ها مراقب بود.
وی بیان کرد: گروه هایی هم هستند که پول های آنچنانی ندارند اما با تکیه به برخی ها سعی دارند نقشه های خود را دنبال کنند و جلسات و رفت آمدهایی حتی در قم هم دارند که باید در این خصوص هوشیار بود.
آیت الله یزدی تاکید کرد: در این شرایط من و شما چه تکلیفی داریم، من نمی توانم درک خود را در برابر مسؤولیتی که خدا به گردن ما گذاشته نادیده بگیرم و ساده از کنار آن بگذرم.
عضو فقهای شورای نگهبان تاکید کرد: فردا اگر مجلسی سردرآورد که اکثریت آنها دوستان شما را در اقلیت قرار دادند و نقشه های خود را عمیلاتی کردند که کسی را بیاورند که دم از ایرانیت زد آن موقع چکار می توانید بکنید اگر کاری می توانید بکنید از الان باید بکنید، من این مسائل را به برخی از مسؤولان گفته ام که فردا دیر است باید آنهایی را که می توانید مطلع کنید، این کار را انجام دهید.
رییس جامعه مدرسین با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، خواستار بهره گیری مبلغان از این شرایط جهت روشنگری و تبیین حقایق شد و تاکید کرد: از این فرصت جهت نشر حقایق و بیان تهدیدات و نقشه های دشمنان بهره بگیرید و هدف اصلی ابا عبدالله را تشریح کنید.
آیت الله یزدی گفت: مساله انتخابات از مسائل حساسی است که در پیش داریم هم انتخابات مجلس و هم ریاست جمهوری و بعد شورای شهر و باید طلاب و مبلغان از فرصت های تبلیغی جهت روشنگری استفاده کنند.
وی خطاب به طلاب و روحانیان تاکید کرد: مردم را آگاه کنید که این انتخابات بسیار حساس و سرنوشت ساز است، باید مردم را از نقشه هایی که گروه های مختلف برای انتخابات کشیده اند آگاه کنید این وظیفه شما است.
وی در ادامه با اشاره به وظیفه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیدهای ورود به مجلس و سایر انتخابات، گفت: بالاخره برخی از نمایندگان در مساله انحراف و فتنه موضع گیری کرده و حمایت کرده و مدرک آن نیز وجود دارد و شورای نگهبان باید کار خود را انجام دهد و البته می دهد و کوتاه نمی آید.
آیت الله یزدی با اشاره به اینکه هر کس نمی تواند رییس جمهور و نماینده شود و باید شرایطی باشد که هست، خاطرنشان کرد: فردی که در دوره ای نماینده بوده وصلاحیتش تایید شده اما بعدا کاری کرده که صلاحیت او را زیر سؤال برده است، یقینا نمی تواند در مجلس حضور داشته باشد.
وی بیان کرد: یکی از نمایندگان که در دوره ای رد شده و داد و بیداد می کرد آمد و ما به او گفتیم دلیل این است که او جا خورد و عقب نشست و به او گفتم همین کار بهترین دلیل است که نمی توانی در مجلس حضور داشته باشی، البته در سایر جاها می توانی حضور داشته باشی.
آیت الله یزدی با انتقاد از برخی عزل و نصب های صورت گرفته در کشور، بیان داشت: فلان شخص صالح را بر می دارند و دیگری را به جای او می آورند وقتی که دلیل را می پرسی پاسخ می شنوی که چون از فلان جا دستور آمده این کار انجام شده است و ریشه آن به همان جایی برمی گردد که ما از آن به عنوان رهبر و مؤسس انحراف یاد می کنیم و ما از هیچ کس پروایی نداریم و این را به خود رییس جمهور هم گفته ایم و می گوییم.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: البته مقام معظم رهبری هم گفته اند اصل و فرع را رعایت کنید و من هم به این خاطر و کسالت این اواخر کمتر مسائل را بیان کرده ام. اما شرایط امروز بسیار حساس است و امیدواریم با آگاهی وارد میدان شویم و در آینده مجلس و دولتی داشته باشیم که صددرصد به مبانی اسلامی عمل کنند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد