کد خبر: ۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۲- 28 October 2011
حضرت آیت الله جنتی:

شورای نگهبان استفاده از پول‌های مشکوک در انتخابات را رصد می‌کند

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تصریح کرد: شورای نگهبان فعالیت کسانی را که در سطح کشور پول‌های زیادتر از حد متعارف و مشکوک خرج می کنند را رصد می‌کند.





به گزارش خبرگزاری‌ها، حضرت آیت الله جنتی، در خطبه‌ اول نماز جمعه با اشاره به گرایش روزافزون مردم دنیا به اسلام ، افزود: وقت آن است که اسلام را بیشتر بشناسیم و آن را به دنیا بشناسانیم.

باید به پرسش‌های مرتبط با اسلام پاسخ داد

وی گفت: کسانی که می خواهند مسلمان شوند، سوالات زیادی دارند که باید در پاسخ به آنها سخنان‌مان قانع کننده باشد، حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های تبلیغاتی دراین خصوص وظیفه اصلی را دارند.
وی با بیان این‌که مساله جنگ‌ها در تاریخ اسلام از موضوعاتی است که مورد سوال تازه مسلمان‌هاست، افزود: آنها باید باور کنند که جنگ‌ها در اسلام با تمام جنگ‌هایی که در تاریخ بشر اتفاق افتاده است متفاوت است، تمام جنگ‌ها در دنیا بر سر قدرت، کسب درآمد و ثروت، انتقام‌جویی‌های شخصی و غیره است و در این خصوص استثنا هم ندارد، اما جنگ‌ها در اسلام و ادیان دیگر ماهیتا این طور نیست.
وی ادامه داد: مساله حق، خداپرستی و حاکمیت الله و عدالت اسلامی الهی، اخلاق و فضیلت و معنویت هدف این جنگ ها بوده است. متاسفانه درباره جنگ‌ها دراسلام ابهاماتی را به وجود آورده‌اند و این مساله هنوز حل نشده است.
جنتی ادامه داد: از وقتی مدینه مرکز قدرت حکومت اسلامی قرار گرفت، مسلمانان پیوسته در درگیری بودند و افرادی را برای مراقبت از شهر و اموال مردم و جلوگیری از شورش‌ها به کار گرفتند و مدت 10 سال این درگیری‌ها ادامه داشت.
وی همچنین یادآور شد: در حالی که پیامبر(ص) باید ندای حق را به دنیا می‌رساند، در حال جنگ در داخل حکومت اسلامی بود. این در حالی بود که مسلمانان از جهات مختلف مالی ، نیروی انسانی، تجهیزات ، بسیار ضعیف بودند.

پیام توحید باید به جهان برسد

جنتی افزود: این پیام توحید باید به جهان برسد که جنگ‌های مسلمانان برای اهداف مادی و دنیوی نبوده است. سدهایی که در مقابل باور این مساله کشیده شده است، باید شکسته شوند. این سدها عمدتا از سوی قدرت ها بوده است.
امام جمعه این هفته تهران گفت: قدرت‌ها به محض آنکه ندای قرآن و پیام پیامبر(ص) را شنیدند، احساس کردند که قدرت‌شان در حال فروپاشی است و باید از خود دفاع کنند و جنگ‌ها در این مساله روی داد. بخشی از این جنگ‌ها با منافقین بخشی با یهودی‌ها و مسیحی‌ها و بخشی دیگر با کفار بود که البته عمده خطر و تهدید از ناحیه کفار بوده است. آنها تا جایی که می‌توانستند در مقابل مسلمان ها مقاومت می‌کردند.
وی گفت: عرب‌ها بر این تصور بودند که مسلمان‌ها گرسنه هستند و برای سیر کردن شکم‌شان به جنگ‌ با آنها آمدند، اما مسلمان‌ها به دنبال جایگزین کردن خداپرستی به جای شاه‌پرستی، بنده پرستی و قدرت پرستی بودند، آنها سعی داشتند از این تنگنای دنیای وسیع‌تری مردم را هدایت کنند.
وی تصریح کرد: مسلمان‌ها به دنبال آن بودند تا مردم در ادیان مختلف را از ظلم‌هایی که به آنها می‌شد، دور کنند و اسلام را به آنها معرفی کنند. مسلمان‌ها هیچ وقت به منابع و اموال و یا سرزمین کشورهای دیگر چشم ندوخته بودند. باید این را به دنیا بفهمانیم که حکومت اسلامی به دنیا طمع ندارد و دنبال کشورگشایی هم نیست و از مرزهای خود فراتر نخواهد رفت، بلکه به دنبال گسترش عدالت در دنیاست.


تسلیت به مردم ترکیه به دلیل زلزله

آیت الله جنتی در خطبه دوم نماز جمعه با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) و اظهارتاسف از وقوع زلزله در ترکیه، اظهار کرد: مردم مسلمان و برادران و خواهران ما در وضعیت خوبی پس از زلزله قرار ندارند و پس از حادثه اتفاق افتاده برای آنها و داغدار بودن بخشی از مردم لازم است، هر طور که می‌توانیم به آنها کمک کنیم.
وی در ادامه با یادآوری آغاز ایام ذی‌الحجه بر انجام عبادات و فرایض این روزها برای کسانی که به حج نرفته‌اند، تاکید کرد و افزود: همچنین ایام عرفه را در پیش داریم که بهترین شب و روز سال است و خدا را شکر جوانان ما در دعای عرفه به طور عظیمی شرکت می‌کنند.
وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه تصریح کرد: انصافا سفر ارزنده و والایی بود و از ایشان تشکر می کنیم که 9 روز وقت گذاشتند تا ازاین منطقه محروم و جنگ زده که بیش از هزار بار در دوران جنگ بمباران شده است بازدید کنند.

تجلیل از مردم ولایت مآب کرمانشاه

وی ادامه داد: مردم کرمانشاه به خوبی نشان دادند که ولایت مآب هستند و پای نظام ایستاده‌اند و امیدواریم مقام معظم رهبری عزتش هر روز افزایش یابد و مردم نیز از نعمت‌های باطن و ظاهر به خوبی برخوردار شوند.
امام جمعه این هفته تهران در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفر به کرمانشاه، اظهار کرد: ایشان در سخنانشان از مردم تقدیر کردند و گفتند که نظام هر قدرت و عزتی دارد، از مردم دارد. در جنگ، مقابله با تحریم‌ها،‌ مساله هسته‌یی‌، پیشرفت‌های علمی و غیره مردم رکن اصلی هستند.
جنتی خاطرنشان کرد: همچنین ایشان تذکر دادند که باید مطالبات مردم دراین شهر تامین شود، مشکل اشتغال باید رفع شود و البته هیات دولت هم در آنجا تشکیل جلسه دادند تا به این مسائل بپردازند.
وی در ادامه با اشاره به دیدارهای مقام معظم رهبری با جوانان و دانشگاهیان در جریان سفر به کرمانشاه، گفت: در سخنان ایشان مسایل ارزنده‌ای وجود داشت که باید به آنها توجه شود.

انتخابات باید با شکوه برگزار شود

وی همچنین به موضوع انتخابات در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان بر حضور مردم در صحنه و زنده شدن دل مردم در ایام انتخابات اشاره کردند و این‌که انتخابات باید با شکوه برگزار شود، همانطور که در انتخاب‌های مجلس و ریاست جمهوری گذشته مردم شرکت داشتند.



وی تصریح کرد: رهبر انقلاب تذکر دادند که همه باید قانون را قبول کنند و قانون‌گرا باشیم تا آنچه در فتنه 88 اتفاق افتاد روی ندهد. فتنه 88 به خاطر این بود که برخی قانون را قبول نداشتند .
وی اضافه کرد: امیدواریم سران فتنه و آنهایی که در این فتنه شرکت کرده‌اند، عذاب آخرت نصیب‌شان شود، چون خیانت بزرگی به مردم کرده‌اند.
جنتی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب همچنین نسبت به مراقبت مردم درباره کسانی که در انتخابات مجلس می‌خواهند شرکت کنند و وابسته به قدرت و ثروت هستند، هشدار دادند که به این افراد رای ندهیم.

هشدار نسبت به ریخت و پاش‌های انتخاباتی

دبیر شورای نگهبان با اشاره به ریخت و پاش‌هایی که در زمان انتخابات از سوی کاندیداها انجام می‌شود، گفت: از مدت‌ها قبل برخی‌ها شروع به ریخت‌وپاش‌های اساسی کردند و پول‌های بی‌حساب خرج می‌کنند که برخی از این پول‌ها از مناطق آزاد گرفته می‌شود و جاهایی که حساب و کتابی ندارند.
دبیر شورای نگهبان ادامه داد: شنیده‌ام که مردم از ریخت و پاش یک فرد در یک شهر سوال می‌کنند. عده‌ای از منابع خاص برای این ریخت و پاش‌ها استفاده می کنند و عده‌ای با پیمانکار قرار داد می‌بندند تا هزینه تبلیغات‌شان را پرداخت کنند، تا وقتی وارد مجلس شدند، چند برابر آن را به آنها برگردانند.
جنتی در ادامه گفت: امیدوارم این‌ها بفهمند کسانی که پول های زیادتر از حد متعارف خرج می‌کنند و این پول‌ها مشکوک است، ممکن است در شورای نگهبان برای‌شان مشکل به وجود آید، ما گفته‌ایم این مسائل را در سطح کشور رصد کنند تا این افراد شناسایی شوند.

امسال مراسم 13 آیان با شکوه بیشتری برگزار شود

امام جمعه این هفته تهران همچنین با اشاره به در پیش رو بودن 13 آبان، گفت: روز 13 آبان باید با شکوه بیشتری نسبت به سال‌های قبل برگزار شود. این روز، ‌روز دانش‌آموز است که تعداد زیادی از دانش‌آموزان به خاک و خون کشیده شدند و تسخیر لانه جاسوسی و تبعید امام (ره) را در این روز داریم.
جنتی اضافه کرد: امسال شاهد هستیم که قدرت آمریکا کاملا در دنیا متزلزل شده است و بحران در آمریکا فراگیر شده است، بیداری اسلامی گسترش یافته و از این رو باید تا جایی که می‌توانیم با قدرت وارد کار شویم و به دنیا و به ویژه آمریکا بگوییم که مردم ایران تا زنده هستند، ضد آمریکایی‌ هستند و با آنها سازش نخواهند کرد.
وی گفت: آمریکایی‌ها باید از تاریخ درس عبرت بگیرند، اما آنها شعور ندارند در عراق به بهانه‌ای دروغ وارد شدند و بعد گفتند که اشتباه کردیم وپس از چند سال و هزینه هزاران میلیارد دلار از مالیات اکثریت مردم آمریکا و به جای گذاشتن صدها کشته و زخمی می‌خواهند از این کشور بروند، این در حالی است که بسیاری از زیرساخت‌ها را خراب کردند.
وی در ادامه تصریح کرد: آمریکایی‌ها عاقبت خوشی در انتظار ندارند، آنها با سرنیزه وارد شدند، اما نتوانستند در آنجا بمانند.
دبیر شورای نگهبان افزود: موج ضد آمریکایی در تمام کشورها که ناشی از بیداری اسلامی است، آغاز شده است و آمریکا نیز به جای استفاده از زور در مقابل مردمش بهتر است به مشکلاتش در دنیا و منطقه فکر کند.

صلاح‌ آمریکائی‌ها این است که 99 درصد را به خاطر یک درصد سرکوب نکنند

وی خاطرنشان کرد: امروز 99 درصد مردم در مقابل یک درصد قرار دارند و ما به شما توصیه می‌کنیم که صلاح‌تان این است که 99 درصد را به خاطر یک درصد سرکوب نکنید. امروز اعتراض‌ها نه تنها در آمریکا، بلکه در اروپا هم ادامه دارد و مردم فهمیده‌اند که با مقاومت می‌توانند در برابر استکبار و سرمایه‌داران پیروز شوند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به مقاومت مردم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی و آزاد شدن هزار اسیر فلسطینی در برابر یک اسیر رژیم صهیونیستی، گفت: این تبادل اسرا نشان دهنده مقاومت مردم فلسطین است.
وی با اشاره به طرح ادعای اخیر آمریکا در قبال ایران، تصریح کرد: این‌ها جنون پیدا کرده‌اند و هذیان می‌گویند که ایران یک نفر را مامور کرده تا سفیر عربستان در آمریکا را بکشد، این‌ها جز هذیان چیز دیگری نیست و مردم دنیا هم این را نپذیرفته‌اند، چه نفعی عاید ایران می شود که سفیر عربستان را آن هم در آمریکا بکشد؟ ایران همیشه ضد تروریست بوده است و این آمریکایی‌ها هستند که تروریست هستند و از تروریست‌ها حمایت می‌کنند. آنها اقدامات رژیم صهیونیستی را در ترور مردم تایید می‌کنند.

دستگاه قضایی در برخورد با فساد امتحان بزرگی در پیش دارد

جنتی در ادامه به موضوع سوءاستفاده مالی اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: این قضیه را باید جدی بگیریم ما خوشحالیم که صادقانه دستگاه قضایی در حال کار است آقای لاریجانی رییس قوه قضاییه و دادستان کل کشور به خوبی پای کار هستند و تاکید داریم که در این مسائل خیلی ها فشار می‌آورند. این فشارها از سوی برخی‌ها در مجلس ،‌ دولت و غیره وارد می‌شود، اما شما باید بدانید که امتحان بزرگی در پیش دارید و در نتیجه مردم باید فکر کنند که حقیقت در کشور پیاده می‌شود. این فرصتی است که به دست آمده، الان کسی جرات نمی‌کند، حرف بزند چون مردم طلبکار شده‌اند .
وی گفت: باید به دنبال این گشت که این منابع مالی از کجا پیدا شده است، در مناطق آزاد چه خبر است؟ قانون در مناطق آزاد طوری است که هر طور بخواهند حیف و میل می کنند و اساسا از بانک‌ها چه خبر؟ شما باید برای آرامش مردم به این مساله رسیدگی کنید. خوشبختانه سران قوا همکاری خوبی در این مساله دارند و انشاءالله در این موضوع عاقبت به خیر خواهند شد.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی