کد خبر: ۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۴- 08 June 2006

عضو حقوقدان شورای نگهبان: اعتبار خبرگان رهبری ، اعتبار نظام است

عضو حقوقدان شورای نگهبان، اعتبار خبرگان رهبری را اعتبار نظام، امام(ره)، رهبری و پاسداری از خون شهیدان دانست و گفت: انتخابات خبرگان مهم‌تر از انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس کعبی، نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری در هفدهمین سالگرد ارتحال امام راحل (ره) در جمع مردم شهرستان گتوند، با بیان این‌که امروز بحمدالله در سراسر جهان مردم، اسلام و امام راحل را به عنوان اسلام اصیل می‌دانند، اظهار داشت: امروز در سراسر جهان ملت‌ها اسلام طالبانی و القاعده را مظهر تحجر و عقب ماندگی می‌دانند و از آن متنفر هستند، همچنین اسلام سکولار و لیبرالیسم را اسلام التقاطی می‌دانند.

وی افزود: امروز، اسلام امام راحل به عنوان اسلام ناب محمدی در سراسر جهان مطرح است و این مرد بزرگ، بیدارگر بزرگ جهان است؛ کار بزرگی که حضرت امام خمینی (ره) انجام داد طرح مدل اسلام صحیح در مقابل اسلام التقاطی است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی  با بیان دستاوردهای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به این‌که عرضه فلسفه سیاسی نوین در زمینه حکومت از ابتکارات حضرت امام (ره) بود، گفت: عرضه فلسفه سیاسی جدید در زمینه حکومت که بر اساس نظریه ولایت فقیه می‌تواند انسان و جامعه را به نحو احسن اداره کند، از دستاوردهای بزرگ حضرت امام (ره) بود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: امروز اندیشه حضرت امام خمینی (ره) به مثابه یک هجوم بزرگ بر فکر منحط و پوسیده استکبار در سراسر جهان هم‌آوردی می‌طلبد.

وی گفت: امروزه و پس از گذشت 27 سال از عمر انقلاب و 17 سال از وفات آن امام راحل به بزرگداشت عزتمندانه افتخار می‌کنیم که دستاورد امام و استکبار با پیشرفته‌ترین تکنولوژی نظامی و با اتحاد شرق و غرب علیه ایران اسلامی و انقلاب تازه پیروز شده، نتوانستند کاری از پیش ببرند و ملت ما اطاعت از حضرت امام و براساس اسلام و مذهب اهل بیت (ع) و عشق شهادت و جانبازی در راه دین و برای حفاظت از این مرز و بوم یکپارچه ایستادند و حماسه بزرگ 8 سال دفاع مقدس را آفریدند و یک وجب از خاک ایران اسلامی را تسلیم نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی افزود: امروز ایران اسلامی به گونه‌ای است که به اعتراف دشمنان به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است.

عضو شورای نگهبان، در ادامه با اشاره به نامه دکتر احمدی نژاد به بوش گفت: این نامه، نماد پیروزی قدرت منطق بر منطق قدرت است.

وی گفت: محور وحدت و یکپارچگی ملت بزرگ ایران، اسلام، اهل بیت (ع)، امام، رهبری و سربلندی ایران اسلامی است. در حال حاضر با توجه به توطئه‌های دشمن و استکبار که وحدت و همبستگی ملی را نشانه گرفته است، به عنوان یک وظیفه عقلی و شرعی و اخلاقی و ملی همه باید دست به دست هم دهند و فضای اخوت و برادری را در استان به ویژه میان نخبگان و سطوح مختلف مردم و قومیت‌ها ایجاد کنیم و از تحریک عواطف و احساسات و ایجاد فضای آلوده پرهیز کنیم.

وی با اشاره به هفدهمین سالگرد تعیین مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای از سوی خبرگان، ‌اجلاس ویژه به توانمندی‌ها و کارنامه درخشان هفده سال رهبری اشاره و دستاورد ارزشمند علمی و در عرصه انرژی هسته‌یی را محصول رهبری ایشان دانست و با تبیین قدرت دیپلماسی رهبری در صحنه روابط بین‌المللی عبور از شورای امنیت در پرونده هسته‌ای ناشی از همت، درایت و شجاعت رهبری دانست.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی در پایان با اشاره به انتخابات آینده خبرگان رهبری، اعتبار خبرگان رهبری را اعتبار نظام، امام، رهبری و پاسداری از خون شهیدان دانست و انتخابات خبرگان را مهم‌تر از انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراها دانست و ضمن دعوت همگان به مشارکت حداکثر، خواهان ایجاد فضای مناسب و اهتمام به تبیین خبرگان در سطح افکار عمومی شد.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد

صهیونیسم جهانی از صحنه روزگار محو خواهد شد