کد خبر: ۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲- 09 September 2011
آیت‌الله جنتی:

فتنه‌گران با توبه‌های مصلحتی خودشان را به زحمت نیندازند

خطیب نمازجمعه این هفته تهران به اقدامات براندازانه فتنه‌گران اشاره کرد و گفت: اگر این قشر از جریان‌ها احیاناً توبه‌های مصلحتی و فریب‌کارانه می‌کنند، به آنها اعلام می‌کنیم، خودشان را به زحمت نیندازند و تنها بین خود و خدایشان توبه کنند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، آیت‌الله جنتی طی سخنانی در خطبه اول نماز جمعه با توصیه نمازگزاران به تقوا و پرهیزگاری در خصوص مسائل راجع به جنگ‌های مسلمانان در دوران پیامبر اکرم (ص) گفت: دشمنان اسلام در مقابله با دین خدا، اسلام را به استفاده از زور شمشیر و خشونت در ترویج خود متهم کردند.

مظلومیت ادیان و انبیاء

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: در دوران گذشته طوری علیه اسلام تبلیغ شد که اسلام را دین ضد اخلاق معرفی کردند و الان نیز اسلام را با تروریسم به جامعه معرفی می‌کنند. بنابراین می‌بینیم که مظلومیتی که ادیان، انبیاء و آیات الهی داشتند قابل تصور نیست.
امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی اسلام را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند که تاریخشان پر از ظلم و ستم است.
وی با بیان اینکه بالاترین حق پایمال شده، حق خدا بر بندگان است، خاطرنشان کرد: این مظلومیت با توهین به اسلام و سیاه نمایی علیه آن تا امروز ادامه پیدا کرده به‌گونه‌ای که می‌بینیم مسلمانان را تروریست معرفی و به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند البته این اتهامات از سوی کسانی مطرح می‌شود که تاریخ‌شان پر از ظلم و ستم است و در آینده نیز این‌گونه خواهد بود.

مقایسه اسلام و ادیان دیگر

آیت‌الله جنتی با قرائت قسمت‌هایی از انجیل و تورات به مقایسه این دو کتاب با قرآن پرداخت و تصریح کرد: اگر مباحث مربوط به احترام به انسان‌ها را مقایسه کنیم که در قرآن و تورات و انجیل چگونه است، خواهیم دید که آن‌چیزی که ادعا می‌کنند درست نیست و اگر یک دهم مباحث موجود در تورات و انجیل در اسلام بود، چقدر جار و جنجال می‌کردند.
وی اعدام دزدان، قاچاقچیان، مفسدین فی الارض و فحشاگران را دلیل اتهام نقض حقوق بشر به اسلام دانست و خاطرنشان کرد: بنده همه کسانی که در کشورهای غیر اسلامی نسبت به اسلام سوء ظن دارند را به خواندن قرآن و احادیث دعوت می‌کنم.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در دوران حاکمیت بنی‌امیه و بنی‌عباس در جنگ‌ها جنایات زیادی صورت گرفت؛ چرا که اینها مقید به احکام قرآن نبودند و کارها را بر اساس هوای نفس‌شان انجام می‌دادند، بنابراین ما باید این را به دیگران بفهمانیم که حساب‌ اینها با اسلام جدا است.
آیت‌الله جنتی تاکید کرد: اگر کسی می‌خواهد نسبت به اسلام حرفی بزند، تاریخ جنگ‌های پیامبر (ص) و امیر المومنین علی (ع) را بخواند و اگر کسی اشکالی به اینها دارد به آن جواب می‌دهیم.

حضور در برنامه‌های "احیاء" ضامن امنیت کشور

خطیب نمازجمعه امروز تهران در خطبه‌ دوم نمازجمعه، با تقدیر و تشکر از ملت ایران برای حضور در برنامه‌های ماه مبارک رمضان و شب‌های احیا، گفت: برگزاری این‌گونه برنامه‌ها و حضور مردم کشورمان است که این کشور را از گزند دشمنان نگه داشته و امنیت آن را بر پا داشته است.
وی همچنین از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس و نماز عید سعید فطر قدردانی کرد و افزود: ملت ایران به خوبی با مردم قحطی‌زده سومالی همراه بودند و با کمک‌های خود از این مردم قحطی‌زده حمایت کردند. ملت ایران با این اقدامات خود افتخاری برای مردم دنیا هستند و این امر نشان می‌دهد که اسلام دین رأفت است. در بحث کمک به مردم قحطی زده سومالی از رهبر معظم انقلاب، دولت تا مردم همراه بودند.

یادی از چند مناسبت

آیت‌الله جنتی با توجه به فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی، مردم کشورمان را به حضور پرشور در جشن عاطفه‌ها دعوت کرد.
دبیر شورای نگهبان قانون اساسی سالروز رحلت آیت‌الله طالقانی، آیت‌الله قدوسی و شهید محراب مدنی را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: در سالگرد تخریب بارگاه‌های ائمه بقیع هستیم و تأثر خود را اعلام می‌کنم. لعنت خدا بر کسانی که نتوانستند حتی یک زیارتگاه را تحمل کنند و در شهر مدینه دست به جنایت زدند.

قدردانی از برخورد با گروهک پژاک

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای امنیتی کشورمان در برخورد با گروهک تروریستی پژاک تقدیر و تشکر کرد و گفت: این‌گونه اقدامات نشان می‌دهد که نظام اسلامی قدرت برخورد با تروریست‌ها را دارد و کماکان با آنها برخورد خواهد کرد.

گزارشی از اجلاسیه خبرگان

خطیب نمازجمعه امروز تهران به اجلاس اخیر مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: اجلاس اخیر خبرگان رهبری بسیار خوب، با معنویت و با آرامش برگزار شد و در این اجلاس سخنرانی‌های منطقی و از روی دلسوزی توسط اعضای مجلس خبرگان رهبری انجام شد.
آیت‌الله جنتی افزود: اعضای مجلس خبرگان رهبری در این اجلاس دغدغه‌های خود را به خصوص در مورد حجاب و عفاف در کشور مطرح کردند و همچنین درباره بحث تفکیک جنیستی مطالبی را طرح کردند که از جمله آن این بود که چه اشکالی دارد در دانشگاه‌ها دانشجویان دختر و پسر جدا باشند.
وی با بیان اینکه اعضای مجلس خبرگان رهبری در این اجلاس به وحدت مردم تأکید بالایی داشتند، تأکید کرد: در این اجلاس و در بحث انتخابات آتی، مطالبی مطرح شد و اعضای خبرگان رهبری نگرانی‌هایی داشتند مبنی بر اینکه منحرفان برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود می‌خواهند اذهان عمومی را مشوش کنند که انتقادهای‌ بجایی بود و این موارد در حضور رهبر معظم انقلاب مطرح شد و قرار شد این موضوع به صورت مکتوب خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم شود.
دبیر شورای نگهبان قانون اساسی با تشکر از آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری و اعضای این مجلس برای برگزاری مطلوب اجلاس اخیر، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان به بحث فقه اشاره کردند و تأکید داشتند که امام‌خمینی(ره) با استفاده از فقه اسلامی، نظام‌سازی کردند.

ولی فقیه با دیکتاتوری مقابله می کند

آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان مطالب مهمی در خصوص ولایت‌فقیه بیان داشتند، اظهار داشت: ولی‌فقیه با حفظ موازین اسلامی اگر نیاز به حرکت جدید، رشد و پیشرفتی باشد باید تحول‌آفرین باشد.
وی با بیان اینکه وضعیت همواره ثابت نیست و براساس شرایط باید تغییراتی ایجاد شود که کلیددار نظام باید در مقاطعی از التهاب‌ها جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: رهبری در سخنانشان به رفع شبهه ولایت‌فقیه، دیکتاتوری است پرداختند و تأکید داشتند که ولایت‌فقیه ضددیکتاتوری است و ولی‌فقیه عادل با دیکتاتوری مقابله می‌کند.

نگاهی به ضرورت‌های انتخابات

خطیب نمازجمعه تهران تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های عید سعید فطر به چالش‌های انتخابات آتی پرداختند و در این خصوص باید مواظب باشیم و نیاز به دقت لازم است تا اوضاع آرام و با امنیت کشور به مخاطره نیافتد.
آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه عده‌ای برای رسیدن به مقاصد خود در عرصه انتخابات ورود پیدا کرده‌اند، اظهار داشت: فتنه‌گران و منحرفان در این خصوص فعالیت دارند و فکر می‌کنند می‌توانند مردم را فریب دهند و ملت ایران گذشته آنان را فراموش می‌کنند.
وی با بیان اینکه فتنه‌گران در اقدامات گذشته خود دست به حرکت‌های براندازانه زدند و مردم این اقدامات آنان را فراموش نمی‌کنند، تصریح کرد: فتنه‌گران فکر می‌کنند براساس تعارفات می‌توانند مطالبی را بیان کنند و مردم آن را بپذیرند. مردم 9 دی همان مردم امروز و آینده هستند و اجازه نمی‌دهند فتنه‌گران در پست‌های نظام اسلامی حضور داشته باشند.

اقدام علیه نظام اسلامی گناه کوچکی نیست

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی تأکید کرد: اگر این قشر از جریان‌ها احیاناً توبه‌های مصلحتی و فریب‌کارانه می‌کنند، به آنها اعلام می‌کنیم که بین خود و خدایشان توبه کنند. اقدام علیه نظام اسلامی گناه کوچکی نیست و مقابله با اسلام، پیامبر و نظام اسلامی است.
آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه نظام اسلامی ایران زیر نظر ولی‌فقیه و نایب امام زمان(عج) هدایت می‌شود، گفت: فتنه‌گران با چه رویی دوباره می‌خواهند در عرصه‌های نظام حضور پیدا کنند و با مردم مواجه شوند. این قشر از جریان‌ها خود، نظام اسلامی و مردم را به زحمت نیندازند.

اختلافات در انتخابات نباید موجب تنش گردد

وی افزود: معمولاً در انتخابات اختلاف‌ها و درگیری‌هایی به وجود می‌آید که طبیعی است اما این اختلاف‌ها نباید موجب تنش در جامعه شود. هرکس حق دارد برای اینکه به خانه ملت راه پیدا ‌کند، از طریق اقدامات مشروع و معقول فعالیت کند اما نباید از حدود تجاوز کند.
خطیب نمازجمعه امروز تهران با تأکید بر اینکه نباید تقوای سیاسی و انتخاباتی را کنار گذاشت، تصریح کرد: برای اینکه کسی را از صحنه انتخابات خارج کرد، نباید آبرویش را برد و این اقدام بی‌تقوایی را نشان می‌دهد.

انتقاد از برخوردهای دوگانه ترکیه

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به بحث‌های خارجی اشاره کرد و گفت: از کشور ترکیه به جهت اخراج سفیر رژیم‌صهیونیستی از این کشور و قطع روابط اقتصادی تشکر می‌کنیم اما از سوی دیگر ایجاد سپر دفاع موشکی ناتو در ترکیه یعنی حضور نظامی ناتو در منطقه که امنیت منطقه را بر هم می‌زند و مشکلاتی برای مردم منطقه ایجاد می‌کند و این اقدام از ترکیه اسلامی بعید است.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه ترکیه هم می‌خواهد هم غربی، هم شرقی و هم اسلامی باشد، اظهار داشت: این کشور قصد دارد مسلمانان و غیرمسلمانان از اقداماتش راضی باشند که کار مشکلی است.

تقدیر از مردم انقلابی لیبی

وی در خصوص وضعیت کشور لیبی گفت: کار لیبی رو به اتمام است و جلاد این کشور در حال حاضر سرگردان است و بالاخره مشخص می‌شود در کجا پنهان شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: لیبی 7 میلیون جمعیت دارد و کشوری اسلامی است. مردم این کشور روحیه اسلامی، مذهبی، ضدغربی و ضدسعودی دارند که این جای تشکر دارد.
دبیر شورای نگهبان قانون اساسی با بیان اینکه 95 درصد زنان لیبی محجبه هستند، اظهار داشت: امیدواریم که هر چه زودتر در کشور لیبی آرامش بر پا شود و حکومت اسلامی در این کشور شکل بگیرد. نخبگان این کشور باید مراقب باشند که شهدای تقدیم شده به انقلابشان به نفع دشمن تمام نشود و زمام کار را به دست خود بگیرند.
وی افزود: مقام معظم رهبری در بحث لیبی تأکید دارند که باید مردم‌سالاری دینی را به لیبی عرضه کرد، چون تجربه آن را داریم.
آیت‌الله جنتی با تأکید بر اینکه مردم‌سالاری مبتنی بر اسلام و نه شرقی و غربی باید در لیبی حاکم شود، تصریح کرد: اگر مقاومت مردم لیبی ادامه داشته باشد، خداوند نیز با آنان همراه خواهد بود.

پیامدهای برخورد با شیخ عیسی قاسم، رهبر بحرین

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص وضعیت کشور بحرین، گفت: در روز عید سعید فطر حکومت بحرین جوان 14 ساله‌ای را به شهادت رساند که این‌گونه شهادت‌ها تلخ اما به نفع اسلام است و شهادت این نوجوان موج جدیدی را در کشور بحرین ایجاد کرد و نشان داد که دیگر مردم این کشور عقب‌نشینی نخواهند کرد.
دبیر شورای نگهبان قانون اساسی با بیان اینکه 17 شهریور در تاریخ کشورمان برای همه حجت و معتبر است، گفت: رژیم پهلوی در این روز مردم کشورمان را به گلوله بست اما نتیجه این اقدامات مقاومت و استقامت بیشتر بود.
وی در ادامه گفت: آیت‌الله شیخ عیسی قاسم از علمای بحرین اخیراً از سوی وزارت دادگستری این کشور تهدید شده است، در حالی که وی پیگیر حقوق مردم این کشور است و چرا باید از سوی حکومت بحرین تهدید شود؟ در این خصوص علمای ایرانی و حوزه نجف اشرف اعتراضاتی داشته‌اند.
آیت‌الله جنتی در پایان خاطرنشان کرد: اگر آسیبی به شیخ عیسی قاسم وارد شود، تظاهرات در بحرین 10 برابر خواهد شد و تیر خلاصی خواهد بود که به جان حکومت آل‌خلیفه نشانه می‌رود.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است