کد خبر: ۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۹- 19 August 2011
آیت‌الله جنتی:

عده‌ای با ‌جذب رأی بیدینان و بدحجابان در فکر ریاست‌جمهوری هستند

خطیب نماز جمعه تهران گفت: یک عده‌ الان در این فکرند که به هر قیمتی برای ریاست جمهوری رای جمع کنند. پول بی حساب کتاب خرج می‌کنند. بی‌دینان و بی‌حجابان را جذب می‌کنند، اینها به دنبال جذب رأی آنها هستند، اما اینها این حسرت را به گور خواهند بود.
به گزارش خبرگزاری فارس،‌ آیت‌الله جنتی خطیب نماز جمعه تهران طی سخنانی در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران ضمن تسلیت شهادت حضرت علی‌(ع) با بیان اینکه افضل عبادات در ماه مبارک رمضان ترک گناه است، خطاب به نمازگزاران گفت که توصیه بنده به شما نیز همان توصیه پیامبر (ص) است که فرمودند افضل عبادات در ماه رمضان ترک گناه است.

مراقبت از اعمال

وی افزود: برای رضای خدا در مدت باقی مانده از ماه رمضان بیایید از اعمالمان مراقبت کنیم و تقوا داشته باشیم و خداوند را مراقب خودمان ببینیم.
خطیب نماز جمعه تهران بر ترک گناهان تاکید و خاطرنشان کرد: غیبت و اسراف از گناهان کبیره است که کمتر از آن اجتناب می‌شود‌ که باید از این گناهان پرهیز کنیم. افطاری در ماه رمضان هرچند عبادت است ولی اینکه در کنار آن اسراف شود درست نیست و گناه است.
آیت‌الله جنتی نمازگزاران را به دقت در دعاها و توجه به کیفیت آن توصیه کرد و گفت: عمده آن چیزی که انسان را به خدا نزدیک می‌کند و استجابت را به بار می‌آورد، توجه به خدا و مضامین دعاست. دعاهایی که در این ماه و ماه‌های دیگر آمده فصل‌هایی از معارف اسلامی است.

رسیدگی به فقرا

وی با اشاره به اینکه اگر دعا همراه توبه و عمل صالح باشد، در رحمت خدا به روی انسان باز می‌شود، اظهار داشت: به لیالی قدر نزدیک شدیم، باید قبل از این شب‌ها مقدمه چینی کنیم که قربانی کردن و رسیدن به فقرا آماده شدن برای استفاده از لیالی قدر است. بنابراین به فقرا رسیدگی کنید تا خداوند حاجت‌ها را روا کند، اگر می‌خواهیم خداوند از ما بگذرد، از دیگران بگذریم، اگر می‌خواهیم خداوند دل ما را شاد کند، ما هم دل دیگران را شاد کنیم.
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود گفت: اعمال بد میان انسان و خدا حجاب شده است که اگر انسان این را از بین ببرد، می‌تواند خدا را ببیند.

اهمیت دعاهای ماه رمضان

آیت‌الله جنتی یکی از دعاهای ماه رمضان را مورد اشاره قرار داد و در تشریح آن یادآور شد: ‌‌این دعاها نشان می‌دهد که اسلام و مسلمان از خداوند دنیای بدون فساد، بدون فقیر و بیماری می‌خواهد و دنیایی می‌خواهد که حال همه خوب باشد و بدی‌ها به خوبی تبدیل شود بنابراین اگر اسلام حاکم شود مشکلات حل می‌شود.
وی همچنین خطاب به کسانی که به دلیل مشکلات جسمی و بیماری نمی‌توانند روزه بگیرند، گفت: فکر نکنید که دعای ابوحمزه، دعای افتتاح و شب قدر فقط مال کسانی است که روزه می‌گیرند، شما هم باید از این فرصت‌ها استفاده کنید.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان خطبه‌ اول بر لزوم رسیدگی به وضعیت فقرا و بیجارگان تاکید و خاطرنشان کرد: مبادا در جامعه اسلامی یک خانواده سحری نداشته باشد، یا میوه و گوشت نداشته باشد که با آن افطار کند‌ که اگر اینگونه باشد برای ما خیلی خطرناک است و جای مؤاخذه دارد.

بازگشت آزادگان به میهن اسلامی

آیت‌الله جنتی ‌در خطبه دوم ‌در خصوص بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: آزادگان با استقامت چشمگیر خود دشمن را متعجب کرده و تحسین امام(ره) و مردم را برانگیختند.
وی همچنین با اشاره به عملیات نیروهای امنیتی در مرزهای غربی کشورعلیه گروهک تروریستی پژاک‌، ضمن تقدیر و تشکر از نیروهای حافظ امنیت مردم، انها را مجاهد فی سبیل‌الله خواند و گفت: این گروهک در کشور ناامنی ایجاد کرده بودند و جان و مال مردم در امان نبود که نیروهای سپاه توانستند با دادن شهید امنیت را به مردم برگردانند.

28 مرداد؛ حاصل تلاش برای جدایی دین از سیاست

آیت‌الله جنتی در ادامه با اشاره به سالگرد روز 28 مرداد، گفت: آیت‌الله کاشانی پس از تحمل سختی‌ها حرکتی را ضد رژیم به راه انداخت و سبب شد مصدق مجدد به نخست‌وزیری برسد، اما مصدق قدر آیت‌الله کاشانی را ندانست و مغرور قدرت خود شد و خیال کرد که دیگر به دین و روحانیت احتیاج ندارد، بنابراین طرح جدایی دین از سیاست را مطرح کرد که در ادامه مردم از او بریدند و ثمره این شد که حکومت فاسد و ظالم پهلوی سال‌ها بر کشور حاکم شد.
وی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه روز قدس در پیش است، متذکر شد: این راهپیمایی موجب الگو شدن و استحکام پایه‌های قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران شد و دشمنان را طرد کرد. مردم با حضور خود وفاداری خود را به امام و نظام به خارج پیام دادند.
خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: در ادامه مردم روحیه ضد‌سیاست آمریکایی و اسرائیلی پیدا کرده و علیه آنها به پاخواستند. در این روزها آمریکائی‌ها بدترین روزهای تاریخ زندگی خود را می‌گذراندند.

روز قدس معجزه‌ها کرده است

آیت‌الله جنتی افزود: روز قدس بود که در جریان فتنه فتنه‌گران را رسوا و هویت‌ آنها را برملا کرد، روز قدس 9 دی را پایه‌گذاری کرد، روز قدس معجزه‌ها کرده است که با هزینه‌های کم، بهره‌های بالایی نصیب نظام ما کرده است. لذا مردمی که با زبان روزه در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند، ثواب بیشتری از اعمال دیگر می‌برند، زیرا موجب تحکیم حکومت اسلامی و ولایت فقیه می‌شوند. فلسفه‌های سیاسی اسلامی از احکام عبادی آن خیلی برتر است. یعنی شارع مقدس همان‌گونه که دستور به احکام عبادی ‌می‌دهد، دستور به حفظ و تقویت ولایت فقیه می‌دهد.
وی ادامه داد: همین روزهای قدس موجب بیداری اسلامی منطقه شد و این ایستادگی و خیزش رو به گسترش از روزهای مانند روز قدس و انقلاب اسلامی سرچشمه می‌گیرد.

قیام مردم انگلیس از برکات روز قدس است

خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه سخنان خود به محاکمه و سرنوشت مبارک به عنوان فرعون مصر اشاره کرد و گفت:‌ فرعون‌های دیگر دنیا از جمله آمریکا و انگلستان نیز به همین سرنوشت دچار خواهند شد، لذا قیام بی‌سابقه مردم انگلستان ناشی از بیداری اسلامی، و برکات روزهایی مانند روز قدس و 22 بهمن است که ما باید قیمت و ارزش این حرکات و نعمت ها را شکرگزاری کنیم. امروز مردم انگلیس از تبعیض نژادی و ظلم و فاصله طبقاتی و فقر دچار عقده‌های گره خورده و زخم‌ها کهنه هستند که امروز دهان باز کرده است.

بیداری اسلامی مهار نمی شود

آیت‌الله جنتی همچنین به خیزش‌های اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: موج بیداری اسلامی قابل مهار نیست، بلکه تا نابودی جباران تاریخ بالاخص در ‌آمریکا و غرب ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اعتراض مردم در سرزمین‌های اشغالی گفت: اعتراض در اسرائیل سابقه نداشت. چراکه آنها مردم را همیشه مهار می‌کردند، ولی امروز در سرزمین‌های اشغالی حرکت‌های اعتراض گسترده‌ای شکل گرفته است.
امام جمعه موقت تهران افزود: مبنای این خیزش‌ها حرکت علیه ظلم و عدالت‌خواهانه است و مردم به دنبال عدالت و امام عادل هستند که در نهایت با ظهور حضرت ولی عصر ختم خواهد شد.‌

حسرتی که به گور خواهد رفت

آیت‌الله جنتی در ادامه و با اشاره به برخی مسائل داخلی، گفت: برخی اوقات حرکات زشتی در کشور رخ می‌دهد. یک عده‌ای الان در این فکرند به هر قیمتی برای ریاست جمهوری رای جمع کنند. پول بی حساب کتاب خرج می‌کنند. بی‌دینان و بی‌حجابان را جذب می‌کنند، اینها به دنبال جذب رأی آنها هستند، اما اینها این حسرت را به گور خواهند بود. اینها ممکن چند نفر هرزه و بی‌دین را جذب کنند، اما قشر عظیم متدینین را از دست خواهند داد.

اشک بر گرسنگی کودکان سومالی

وی با اشاره به خشکسالی کشور مسلمان سومالی و بروز فاجعه انسانی در این کشور، گفت‌: انسان با دیدن گرسنگی و بیماری کودکان سومالی اشک بر چشمانش جاری می‌شود. این کشور 12 میلیونی در گرسنگی به سر می‌برند. هر 8 ثانیه یک کودک می‌میرد. 2 میلیون نفر در خطر نابودی هستند. از سوی دیگر بیماری‌های واگیردار در حال گسترش است. بنابراین همه باید در راه کمک به مردم سومالی گام بربر‌دارند.
امام جمعه موقت تهران ‌گفت: علما و کشورهای اسلامی نباید نسبت به مردم سومالی بی‌تفاوت باشند، اگر مسلمانان کمک کنند، مشکلات آنها رفع خواهد شد.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات