کد خبر: ۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸- 02 August 2011
آیت‌الله مومن:

آیت‌الله خامنه‌ای نظام را در مسیر معصومین(س) هدایت کردند

عضو فقهای شورای نگهبان گفت:‌ آیت‌الله خامنه‌ای همانند امام خمینی(ره) در مسیری گام گذاشته‌اند که معصومین در آن حرکت می‌کردند و نظام را در این مسیر هدایت کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ آیت‌الله محمد مومن دوشنبه شب در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، در سخنانی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، به خطبه‌ای از امیرالمومنین در نهج‌البلاغه اشاره کرد و اظهار داشت: امام علی(ع) به دلیل حضور مردم، اعلام آمادگی و اتمام حجت مردم و ضرورت جلوگیری از ستم به مردم خلافت را پذیرفتند.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خداوند از عالمان و بزرگان دین پیمان گرفته که در برابر ستمگران ایستادگی کنند، تصریح کرد: علی(ع) به این سه دلیل ولایت را عهده‌دار شدند وگرنه ایشان هیچ دلبستگی به دنیا نداشتند.
وی خاطرنشان کرد: امیر‌المومنین با هدف اینکه جلوی ستم و خلافکاری را بگیرند و به کمک و یاری افراد مظلوم بشتابند خلافت را پذیرفتند.
عضو خبرگان رهبری بیان داشت: در شرایطی که امام معصوم حضور نداشته باشند علمای دین این وظیفه را بر عهده دارند که جلوی ظلم ایستادگی کنند.
مومن ادامه داد: در زمان غیبت این وظیفه مهم به علما واگذار شده و از آنان پیمان گرفته شده که در برابر ظلم و ستم ستمکاران به پا خیزند.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی نیز در عصر کنونی به این وظیفه جامه عمل پوشاند،‌ عنوان داشت: امام راحل به این وظیفه عمل کرده و جلوی ستم‌کاران ایستادگی کردند.
عضو خبرگان رهبری بیان داشت: هدف اصلی ولایت امری که پیامبر(ص)، ‌علی(ع) و دیگر ائمه متصدی آن بودند این بود که جلوی تخلفات گرفته شده و جلوی ستم وارد شدن به مردم گرفته شود.
وی گفت: ‌در شرایط کنونی نیز باید وظیفه خدمت به مردم تقسیم شده و جلوی ظلم ظالمین و وارد شدن ستم به مظلومین گرفته شود.
مومن خطاب به مدیران و مسئولان گفت: باید جلوی خلافکاری خلافکاران گرفته شود و نباید اجازه دهید که به هیچ مظلومی ظلم وارد شود و مردم با آسودگی خاطر بتوانند به ادارات وارد شده و خدمت لازم را دریافت کنند.
وی به ولایت امری مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: انتخاب ‌رئیس جمهور، ‌وزرا، کارگزاران بزرگ و کوچک همه برای تقسیم کار است و نباید کسی با تکیه کردن به دیگران به ستم خود ادامه دهد.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم خدمات مسئولان را درک می‌کنند، تصریح کرد: مردم وقتی ببیند که برای خدا تلاشی صورت می‌گیرد از عملکرد مسئولان خوشحال شده و از خداوند می‌خواهند که به مسئولان توفیق دهد.
وی ضرورت توجه به محرومان را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: کسانی که صدقات خود را بدون منت گذاشتن ارائه می‌کنند، خداوند به اموال آنها برکت می‌دهد.
مومن تاکید کرد:‌ نباید در برابر تخلف متخلفین سکون و آرامش وجود داشته باشد،‌ باید به ظلم به مظلومان با جدیت رسیدگی شود.
وی در ادامه با اشاره به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و اخلاص ایشان گفت: اخلاص مقام معظم رهبری از موقع ریاست جمهوری بیشتر نمود داشته است.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: ایشان همانند امام خمینی(ره) در مسیری گام گذاشته‌اند که معصومین در آن حرکت می‌کردند و نظام را در این مسیر هدایت کردند.
وی بیان داشت: کسانی که احیانا مسئولیت اداری در رده بالایی داشته و یا در ادارات جزء و پایین‌تر مسئولیتی عهده‌دار هستند، نمایندگان ولی امر و ولایت الهی هستند و نباید هیچ خلافی از آنها سر بزند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است