کد خبر: ۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۸- 11 July 2011
آیت‌الله یزدی:

بیان مطالب غیر علمی و بی‌اساس در عرصه مهدویت، یک راه شیطانی است

آیت‌الله یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان گفت: شیطان در برخی افراد به گونه‌ای نفوذ کرده است که مطالبی غیر علمی و بی‌اساس، همراه با خیالات و توهمات را به اسم حضرت بقیةالله(عج) بیان می‌کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی برای مبارزه با تهاجم فرهنگی که شب گذشته در پارک فرهنگی بهشت ایران گلپایگان برگزار شد، به بیان ویژگی‌های فرد و جامعه توحیدی در جهاد پرداخت.
وی در بخشی از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان، سالروز ولادت با سعادت حضرت ولی‌عصر(عج)، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون غیبت امام عصر(عج)، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب توصیه کردند که همگان از بیان مسائل عوامانه و مطالب بی‌اساس پرهیز کنند.

افرادی به اسم دین، علیه دین وارد شده‌اند

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که برخی مسؤولان، ولایت فقیه را برنمی‌تابند و می‌گویند نیازی به نهاد امام زمان‌(عج) نداریم و خودمان مسائل را از آن حضرت می‌پرسیم، گفت: افرادی که می‌خواهند با ولایت فقیه و رهبری مبارزه و مخالفت کنند به اسم دین، علیه دین وارد شده‌اند.
وی افزود: این افراد معتقدند که امام زمان‌(ع) مانند غیبت صغری و غیبت کبری، ظهور صغیره و کبیره دارند و از دوران کنونی به عنوان فصل ظهور صغیره یاد می‌کنند که باید گفت این گفته خاص آمریکا و مخالفت کردن با اسلام و متن اسلام است.
آیت‌الله یزدی با بیان این‌که ولی فقیه از سوی امام زمان(عج) معین شده و دستورات او را هم معین کرده‌اند و فرموده‌اند که گوش به حرف ولی من دهید، اظهار داشت: شیطان در برخی افراد به گونه‌ای نفوذ کرده است که مطالبی غیر علمی و بی‌اساس، همراه با خیالات و توهمات را به اسم حضرت بقیةالله بیان می‌کنند.
وی ادامه داد: حضرت ولی‌عصر(عج)، حاضر، ناظر و شاهد اعمال ما است، اما هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی شرفیابی نزد ایشان شود؛ اگرچه محال هم نیست کسی خدمت امام برسد، اما اگر هم خدمت ایشان برسد، حق ندارد بگوید من خدمت امام رسیده‌ام و وقت ظهور را مشخص کند.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ظهور حضرت هر زمانی که خدا بخواهد محقق می‌شود و کسانی که برای ظهور ایشان وقت معین می‌کنند دروغگو هستند؛ اگرچه علائم خاصی برای زمان ظهور ذکر شده است، اما این علائم قطعی و صد در صد نیست.

مدیریت رهبری در عبور دادن کشور از فتنه بی نظیر بود

وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که ولی فقیه در زمان غیبت مبسوط الید است، ابراز داشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فقیهی عالی مقام، وارسته، جامع‌الشرایط، مدیر، مدبر و دارای مزایای فوق‌العاده‌ و از گرانبهاترین سرمایه‌هایی هستند که خداوند متعال برای این کشور نگه داشته بود.
آیت‌الله یزدی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب، کشور را از بحران‌های مختلف عبور دادند و مدیریت بحران ایشان چه در فتنه 88 و چه مسائل انحرافی بی‌نظیر بود، تصریح کرد: نزدیکان مقام معظم رهبری در این‌باره مطالبی را می‌دانند که بسیاری از عامه مردم نمی‌دانند.
وی اضافه کرد: ولی مطلق فقیه در تصمیمات خود هیچ‌گاه اشتباه نمی‌کند؛ چراکه اگر بخواهد تصمیمی بگیرد و این تصمیم صد در صد به ضرر امت اسلام باشد، وظیفه لطف امامتی امام زمان‌(عج) ایجاب می‌کند که به هر نوعی وی را ارشاد کند.

کلیسایی که با پول اعتراف ساخته شود، هیچ تقدسی ندارد

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود و در بیان «ویژگی‌های فرد و جامعه توحیدی در جهاد»، خلوت کردن با پول و طلا را خطرناک‌تر از خلوت کردن یک پسر جوان با یک دختر دانست و گفت: خلوت کردن با یک زن اجنبی بسیار خطرناک است، اما خلوت کردن با دلار، اسکناس، چک و سفته، طلا و نقره از آن خطرناک‌تر است.
وی افزود: قرآن کریم به زن و مردی که مرتبط اشتباهی شده‌اند، خطاب می‌کند که حق ندارند از گناهشان تعریف کنند و باید بلافاصله توبه کنند، اما شاهدیم که در مسیحیت این‌گونه نیست و افراد خلافکار با پرداخت پول به یک کشیش، به گناه خود اعتراف می‌کنند که این امر بدعت بسیار خطرناکی است.
آیت‌الله یزدی با بیان این‌که کشیشان مسیحی با پول اعتراف در سراسر جهان کلیسا می‌سازند، گفت: مسیحیان به خیال خود با پول فروش گناه یا بخشش گناه اماکن مقدسی می‌سازند، اما این اماکن هیچ تقدسی ندارد و مانند پول دزدی است که در راه ساخت مسجد یا حسینیه استفاده شود.

خداشناس، از منکر ناراحت می شود

وی با تأکید بر حفظ حدود خدا و ترویج خواسته‌های خدا در زمین و در بین مردم، اظهار داشت: فردی که خدا را می‌شناسد وقتی می‌بیند کسانی خلاف دستور خدا عمل می‌کنند ناراحت می‌شود و امر به معروف و نهی از منکر می‌کند.
این عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر سبب علاقه به دین خدا به عنوان یک دین ثابت می‌شود، بیان داشت: بر مبلغان حوزه که وظیفه تبلیغ دین خدا را به عهده دارند لازم است از عملکرد خود مراقبت کنند تا هر فردی در هر مقامی حلال و حرام خدا را رعایت کند و مسؤولیت خود را به درستی انجام دهد.
وی با تأکید بر پیاده‌ کردن دین خدا بر روی زمین، افزود:‌ هر فردی وظیفه دارد در حد توان خود، دین خدا را در روی زمین و در میان اطرافیان ترویج کند؛ این کار بسیار سخت و سنگین است و مسأله جهاد از اینجا مطرح می‌شود.
آیت‌الله یزدی با بیان این‌که دفاع با جهاد متفاوت است و هر دو دارای دو مفهوم هستند به بیان تعریفی از دفاع پرداخت و گفت: دفاع در برابر افرادی که علیه جان، ناموس، وطن و دین اقدام می‌کنند، واجب است و همه فقها بالاتفاق آن را واجب فردی و در مواردی کفایی می‌دانند.

نیروی انتظامی موظف به دفاع از جان و مال مردم است

وی با اشاره به اراذل و اوباشی که به قصد تجاوز به ناموس انسان اقدام می‌کنند، گفت: دفع اراذل و اوباشی که به هر دلیلی از فساد محیط استفاده کرده و با زورگویی، فشار و انحراف به اموال و ناموس مردم تجاوز می‌کنند، بر همگان ضروری است و در شرایطی فعلی نیروی انتظامی موظف به دفاع کردن است و هرگز نباید کوتاهی کند.
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این‌که دفاع یک واجب شرعی و امری است و نیروی انتظامی باید با اراذل و اوباش مبارزه کرده و آنان را از بین ببرد تا امنیت مردم تأمین شود، اظهار داشت: یکی از آثار ایمان دفاع از حق یعنی دفاع از دین خدا، ناموس، وطن و دفاع از فضایل و نیکی‌ها است.

جهاد نسخ نشده است اما شرایطی دارد

وی همچنین با اشاره به تعریفی از جهاد، گفت: همه بزرگان فرموده‌اند که شرط جهاد در دوران کنونی وجود امام معصوم است، اما اکنون که امام معصوم‌(ع) غائب هستند و ولی فقیه مسلط بر امر است و حکومت دارد، مسأله جهاد بستگی به وضعیت ولی فقیه دارد.
آیت‌الله یزدی بیان داشت: ادله‌ای که دلالت بر ولایت فقیه دلالت می‌کند، ادله اطلاق دارد و فقیه مانند امام معصوم‌(ع) است و به تعبیر بسیاری از بزرگان در فقه، «هرچه که برای امام معصوم‌(ع) است برای ولی فقیه هم هست».
وی با بیان این‌که آیات جهاد هرگز نسخ نشده است، ابراز داشت: اما جهاد شرطی دارد که باید به نفع اسلام منتهی شود، و اگر جنگ به ضرر اسلام یا مردم تمام شود، قطعاً ولی فقیه چنین حکمی را صادر نخواهد کرد.
گفتنی است، طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی برای مبارزه با تهاجم فرهنگی با عنوان «توحید از منظر قرآن کریم» و با محوریت باورهای توحیدی و‌ آثار آن در فکر و عمل از منظر قرآن کریم، از جمعه 17 تیرماه در پارک فرهنگی تفریحی بهشت ایران شهرستان گلپایگان آغاز شده است.‌
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

صهیونیسم جهانی از صحنه روزگار محو خواهد شد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد