کد خبر: ۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۴- 08 July 2011
حضرت آیت الله جنتی:

شعار مردم بحرین این است که هر نفر یک رای داشته باشد

حضرت آیت الله جنتی با اشاره به مطالبات به حق مردم مظلوم بحرین گفت: آمریکایی‌ها در لباس سربازان عربستانی مردم بحرین را سرکوب می‌کند در حالی که این مردم این شعار را مطرح می‌کنند که هر نفر یک رأی داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز عبادی - سیاسی جمعه تهران در خصوص اخلاق نبوی و مسائل مربوط به جنگ در اسلام اظهار داشت: رفتار با دشمن، با اسیر، اهداف و سیاست‌های جنگ، در اسلام با دیگر مکاتب بشری کاملاً متفاوت است.

دشمن سعی بر بدنام کردن اسلام دارد

وی گفت: دشمن همواره از راه‌های مختلف سعی بر بدنام کردن اسلام دارد که یکی از آنها مسئله "اعمال خشونت در اسلام " است و مدام این‌گونه تبلیغ می‌کند که اسلام دین جنگ و خشونت است و با زور مردم را وادار به پذیرش اسلام کرده است و این ادعا بدون آنکه به تاریخ اسلام به احادیث و آیات قرآن توجه کنند، آیاتی که حتی در میدان جنگ دستور به عدالت می‌دهد، از ناحیه دشمن بیان می‌شود.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با طرح این پرسش که کدام مکتب است که رعایت عدالت را حتی در میدان جنگ هم به این حد و عمق تأکید می‌کند، گفت: اسلام تأکید دارد که حتی در جنگ به حقوق دیگران تجاوز نکنید و اگر کسی به شما تعدی کرد به صورت مشابه به او تعدی کنید و از آن حد بیشتر نباشد و از این آیات در قرآن بسیار است.

رأفت و رحمت پیامبر(ص) برای عالمیان بی نظیر است

آیت‌الله جنتی ادامه داد: شخصیت پیامبر اسلام (ص) که فرماندهی جنگ‌ها را بر عهده داشته است باید مورد مطالعه قرار بگیرد و مشخص شود که آیا نسبت دادن اعمال خشونت به آن بزرگوار صحیح است؟ اخلاق پیامبر (ص)، رأفت و رحمت ایشان برای عالمیان بی نظیر است، تا جایی که لقب «رحمة‌للعالمین»‌ به هیچ پیامبر دیگری در قرآن داده نشده است.
وی ادامه داد: پیامبر (ص) اسلام آنقدر نسبت به آحاد بشر مهربان و دلسوز است که خداوند به او متذکر می‌شود که لازم نیست تا به این حد خود را برای این خلق آزار دهی، چرا که آنها حاضر نیستند دست از عقاید غلط خود بردارند و مسلمان شوند یعنی پیامبر (ص) آنقدر به انسان‌ها علاقمند بود که می‌خواستند هرگونه که می‌توانند آن‌ها را به اسلام دعوت کنند و آنهایی را هم که سد راه اسلام و مسلمان شده بودند را با کمترین خشونت از سر راه بردارند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران یادآور شد: هیچکس در تاریخ، کشته‌های دوران 10 ساله حکومت پیامبر اسلام (ص) را که 10‌ها جنگ و درگیری نظامی در آن رخ داده است از هزار نفر بالاتر برآورد نکرده‌است.
آیت‌الله جنتی ادامه داد: این خود جای سؤال است که چگونه این همه جنگ رخ داده است و تعداد کشته‌ها اینقدر پایین بوده است و در ذیل آن نیز اهداف اسلام محقق شده است، بنابراین باید دید در کجای دنیا به این اندازه به خون بشر احترام قائل شده است.
وی با بیان اینکه آیات و روایات بسیاری در خصوص رحمت و مهربانی پیامبر (ص) داریم، یادآور شد: پیامبری که در حال نماز صدای گریه کودکی را می‌شنود و نماز خود را به سرعت به پایان می‌رساند تا به گریه آن کودک رسیدگی کند و به حال او ترحم می‌کند؛ این تبلیغات نمی‌توانند علیه او موثر باشد چرا که پیامبر (ص) در همه حال و در ریزترین قضایا رعایت حال مردم را می‌کرده است.

دشمنان به دلیل نادانی مقابل پیامبر(ص) ایستادند

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین یادآور شد: در جنگ احد که دندان مبارک پیامبر (ص) توسط کفار شکست، افرادی آمدند و به پیامبر (ص) گفتند که در حق این دشمنان نفرین کنید که حضرت در پاسخ آنها گفت: خداوند مرا برای این کار مبعوث نکرده است که آنها را بخواهم از رحمت خدا دور بکنم، چراکه من دعوت‌گر به سمت خداوند هستم. پیامبر (ص) بعد از آن در حق آنان دعا کرد و گفت: خدایا اینها نادان هستند لذا اگر می‌دانستند، در مقابل خدا و پیامبرش نمی‌ایستادند.
آیت‌الله جنتی افزود: زمانی‌که در مکه آزار و اذیت‌های جاهلی علیه پیامبر (ص) شدت گرفته بود، جبرئیل خدمت رسول خدا نازل شد و گفت یا رسول‌الله، خداوند فرشتگان و کوه‌های عالم را هم موکل و مأمور به اطاعت از شما کرده است که هر دستوری شما می‌فرمایید اطاعت کنند، لذا این ملک آماده اجرای فرمان شماست تا اگر شما اجازه فرمایید این 2 کوه را از زمین بلند کرده و بر سر دشمن فرود آورد و آنها را نابود کند که پیامبر (ص) در پاسخ جبرئیل فرمود: نه؛ من این امید را دارم که اگر خود اینها هم مسلمان نمی‌شوند فرزندان آنها در نسل‌های بعد افرادی خداپرست شوند که بدون شرک، خداوند را پرستش کنند بنابراین نیازی به این کار نیست.
وی در خاتمه سخنان خود متذکر شد: حضرت هر زمان لشکری را برای جنگ و مقابله با کفار می‌فرستادند، توصیه می‌کردند که کفار را مثله نکنید و به پیران، اطفال و زنان کاری نداشته باشید، حتی درختان را نبرید و نخلستان‌ها را آتش نزنید، زراعت‌های مردم را از بین نبرید و جانوران را آزار ندهید و سم به آب دشمن نریزید. اینها دستوراتی بود که پیامبر اسلام(ص) به لشکری که برای مقابله با کفار می‌فرستاد، متذکر می‌شد که حال باید دید که در کجای دنیا، کسی این همه رأفت و رحمت در مقابل دشمن از خود نشان می‌دهد.

ملت ایران قدردان پاسداران و جانبازان است

دبیر شورای نگهبان در خطبه دوم نماز جمعه عبادی - سیاسی تهران با تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین روز پاسدار و جانباز اظهار داشت: ملت ایران قدردان زحمات همه پاسداران و جانبازان هستند؛ امام راحل با تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عده‌ای از جوانان پاک و مخلص را گرد هم آوردند که حاضر به حضور در همه صحنه‌ها و دفاع از حریم اسلام و انقلاب شدند.
وی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موجب پیروزی ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس شد؛ از این رو ارزش‌هایی را که به دست آورده‌اید حفظ کنید و مواظب باشید که به مسائل دنیوی آلوده نشوید.
امام جمعه موقت تهران همچنین به بسیج سازندگی اشاره کرد که 2 هزار گروه آن برای سازندگی و محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مردم تلاش می‌کنند و این واقعاً جای حسرت دارد.

پیام راهپیمایی حجاب و عفاف را همه ساکتین در برابر این امر بشنوند

وی در ادامه سخنان خود گفت: آفرین بر طراحان راهپیمایی امروز حجاب و عفاف؛ امیدواریم این پیام شما را همه ساکتین در برابر این امر بشنوند، چراکه هر وقت می‌خواهد برخوردی با بدحجابی صورت گیرد سنگی جلوی آن می‌اندازند.
آیت‌الله جنتی افزود: نمی‌دانم چرا عده‌ای زیر بار شرع و قانون نمی‌روند اگر مسلمان هستند آیات قرآن، فقه، احادیث و رساله‌ها همه بر این امر تأکید دارند و اگر هم به اسلام کاری ندارند قانون می‌گوید حجاب و عفاف باید رعایت شود؛ از این رو رسانه‌ها باید در تحقق این امر تلاش کرده و وظیفه خود را بشناسند.
وی در ادامه به اجلاس بین‌المللی تروریسم اشاره کرد که بیش از 80 کشور در آن شرکت داشتند و گفت: در این اجلاس روشنگری‌های خوبی صورت گرفت و کشورهای شرکت کننده متوجه شدند که ما 16 هزار شهید ترور داشتیم که در هیچ کشوری این همه شهید ترور وجود ندارد؛ همچنین با برگزاری این کنفرانس پشتیبانی آمریکا و اسرائیل از تروریست‌ها نیز مشخص شد.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل تروریست‌پرور، در 10 سالی که حرکت‌هایی را در افغانستان، پاکستان و برخی کشورهای دیگر شروع کرده‌اند عده زیادی از مردم را کشته و میلیاردها دلار را برای کشتار مردم خرج کردند تا بتوانند قدرت خود را گسترش دهند.
وی ادامه داد:‌ برگزاری چنین کنفرانس‌هایی خوب است اما دردی را دوا نمی‌کند و تنها راه حل گرایش به قرآن است؛ زیرا در لوای قرآن بودن، تهذیب نفس و عمل به دستورات الهی دوای درد است.

هدف دادگاه ترور حریری، انتقام‌گیری از شکست در جنگ 33 روزه است

آیت‌الله جنتی همچنین به دادگاه حریری اشاره کرد و گفت: سیدحسن نصرالله مطالبی را در این زمینه افشاگری کرد؛ دادگاهی که آمریکا و اسرائیل آن را برپا کرده‌اند فرمایشی است و نمی‌تواند حقی را اعمال کند بلکه مسئله تنها انتقام‌گیری از شکست در جنگ 33 روزه است.
وی تأکید کرد: آمریکا باید بداند برپایی این‌گونه دادگاه‌ها فایده‌ای ندارد چرا که حزب الله قدرتمند و شکست ناپذیر است.

هر بحرینی یک رای

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود به مردم مظلوم بحرین اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها در لباس سربازان عربستانی مردم بحرین را زندانی و ‌آنها را از کار، دانشگاه و حتی بیمارستان‌ها اخراج می‌کند در حالی که این مردم این را مطرح می‌کنند که هر نفر یک رأی داشته باشد.
وی ادامه داد: برخی همایش‌های آشتی برای رد گم کردن مطرح می‌شود که فایده‌ای ندارد بحرین باید به دست اسلام و مسلمین فتح و بر نیروهای آمریکایی که در لباس نیروهای عربستانی هستند، پیروز شود.
آیت‌الله جنتی همچنین به مشکل مردم لیبی اشاره کرد که هم نیروهای قذافی و هم ناتو به صورت جداگانه به مردم حمله می‌کنند و گفت: مردم قربانی قدرت این نیروها شده‌اند؛‌ توصیه ما به کشورهایی که در آنها انقلاب و بیداری اسلامی شکل گرفته این است که مواظب باشند تنها مهره‌ها عوض نشود بلکه مسیر و راه عوض شود و برای تحقق این امر به بصیرت و جانفشانی نیاز است.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد