کد خبر: ۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۸۵ - ۰۰:۳۷- 09 November 2006
رهبر معظم انقلاب در سمنان:

مردم برای انتخاب افراد صالح و کارآمد وارد میدان انتخابات شوند

حضرت آیت الله خامنه ای پس از استقبال پرشکوه و به یاد ماندنی مردم سمنان، در جمع ده ها هزار نفر از مردم متدین و پر شور این شهر در ورزشگاه تختی حضور یافتند.
به گزارش خبرگزاری مهر، رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم سمنان و ضمن پاسخ به ابراز احساسات صمیمانه آنها تاکید کردند: پیروزهای پی در پی ملت عظیم و بزرگوار ایران در مقابل توطئه های 27 سال اخیر دشمنان، یک حادثه و اتفاق نیست بلکه فرایندی منطقی و معقول است که در پرتوی تلاش بی وقفه و کار متکی به ایمان خدا با قوت ادامه خواهد یافت.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: سرعت بخشیدن به سازندگی همه جانبه کشور و پیگیری شعارهای عدالت طلبانه انقلاب را از اولویت های کاری مسئولان نظام اعلام کردند و افزودند: تحقق این اهداف بزرگ، تلاش فراوانی می طلبد که در دولتهای قبلی آغاز شده و در دولت کنونی ادامه یافته است و ملت بزرگ و با فرهنگ ایران را از لحاظ شاخص های پیشرفت و توسعه، به مرحله خوبی رسانده که البته این روند باید با تلاش بیشتر، گسترده تر شود.
ولی امر مسلمین رویکرد مسئولان را منطبق با مبانی انقلاب خواندند و با اشاره به روحیه قوی و نگاه امیدوارانه ملت افزودند: درک حقوق هسته ای و پیگیری و پایداری بر این حق مسلم از نشانه های فهم تحسین برانگیز و روحیه و امیدواری ملی است چرا که ملت ایران می داند برخورداری از انرژی هسته ای از شاخص های بزرگ پیشرفت جهانی است و جمهوری اسلامی ایران نیز قادر است بدون اعتنا به دیگران و بدون دست دراز کردن به سوی دیگر کشورها این حق مسلم ملت را تامین می کند.
ایشان با اشاره به جنجال آمریکایی ها مبنی بر مخالفت جهانی با حقوق هسته ای ایران اظهار داشتند: علاوه بر ملتها بیش از 150 کشور در جنبش غیرمتعهدها، سازمان کنفرانس اسلامی و مجموعه های دیگر، طرفدار بر هم خوردن انحصار جهانی انرژی هسته ای هستند و ملت ایران را به علت پایداری شجاعانه در راه احقاق حقوق هسته ای خود تحسین می کنند و این نشان می دهد که اکثریت قاطع جهان، با تلاش چند کشور غربی در پایمال کردن حقوق ایران مخالفند.
حضرت آیت الله خامنه ای، استمرار روحیه قوی و تداوم امید ملی را زمینه ساز دستیابی ملت ایران به قله های پیشرفت و افتخار دانستند و با اشاره به 27 سال دشمنی صهیونیسم جهانی و استکبار آمریکایی با انقلاب اسلامی و ملت ایران افزودند: برخلاف تبلیغات و هیاهوی غربی ها، دشمنان ملت ایران از جمله آمریکا، امروز موقعیتی به مراتب ضعیف تر از 10 - پانزده سال قبل دارند که شکست آمریکایی ها در عراق، لبنان، فلسطین و افغانستان از جمله نشانه های این واقعیت است.
ایشان در تبیین موقعیت ضعیف آمریکایی ها در خاورمیانه خاطرنشان کردند: دولت آمریکا همه امکانات خود را به کار گرفت و حتی تشکیل دولت فلسطین را در ظاهر پذیرفت تا رژیم صهیونیستی از مواجهه با مردم فلسطین رهایی یابد، اما امروز دولتی در فلسطین روی کار آمده که دشمن صهیونیست را به رسمیت نمی شناسد و حاضر نیست با آن مذاکره کند که این امر حاکی از شکست صد در صد آمریکا در فلسطین است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین و انفعال و موقعیت ضعیف آمریکا در مقابل مردم ایران به تلاش های پرهزینه و بی وقفه اما ناکام دشمنان ملت برای رویگردان شدن مردم ایران از امام راحل عظیم الشان، کمرنگ کردن ارزشهای دینی، ترویج فساد اخلاقی درجامعه جوان کشور، نفوذ در دولتها، فرقه گرایی و جنگ داخلی و متشنج کردن دانشگاه ها اشاره کردند و افزودند: هر کس درمی یابد که شکست های پی درپی و مستمر آمریکایی ها در مقابل ملت ایران و نظام اسلامی یک حادثه و اتفاق نیست، بلکه روندی معقول و متکی بر ایمان، هوشیاری، معرفت، شجاعت و زمان شناسی ملت بزرگ و رشید ایران است که همواره دشمنان اسلام و انقلاب را نا امید ساخته است و به فضل الهی از این پس نیز چنین خواهد بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در تشریح وفاداری ملت به آرمانهای امام، علت محبوبیت مردمی رئیس جمهور را تکرار و پیگیری شعارهای امام خمینی (ره) دانستند و افزودند: مردم در هر نقطه کشور به کسانی اعتماد می کنند که به دین، انقلاب و امام علاقه بیشتری داشته باشد و این واقعیت از دلایل محکم شکست آمریکا در کمرنگ کردن راه و آرمان امام در میان ملت ایران است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به استقبال ملتهای جهان بویژه ملتهای مسلمان از اهداف و شعارهای انقلاب اسلامی افزودند: ملت ایران انقلاب خود را حقیقتا صادر کرده و راه پرافتخار خود را با قدرت، نشاط، تلاش و تکیه بر نسل جوان، فرزانه و آگاه کشور ادامه می دهد و دنیای استکبار نیز مجبور به عقب نشینی در مقابل این ملت بزرگ است.
ایشان با تاکید بر لزوم درس آموزی از پیروزی های مستمر ملت ایران در مقابل استکبار افزودند: تامل در این پیروزی ها نشان می دهد تلاش و کار متکی بر ایمان و امید، رمز موفقیت ملت است و همه قشرها، اعم از جوانان، دانشجوان، کارگران، روحانیون، فعالان صنعتی و کشاورزی، صاحبان سرمایه و فعالان سیاسی و اجتماعی باید بر مبنای وظایف و مسئولیت های خود، کار و تلاش بی وقفه را دنبال کنند و با قدرشناسی وحدت ملی موجود در جامعه و حفظ و تقویت آن، حرکت عمومی کشور را به سمت اهداف انقلاب و مردم سرعت دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای، عملکرد ملت ایران را موجب افشای بسیاری از شعارهای دروغین غرب از جمله در زمینه حقوق بشر، مبارزه با تروریسم و دموکراسی خواندند و خاطرنشان کردند: ملت ایران نشان داد که مردم سالاری دینی، دموکراسی واقعی است چرا که در این نوع مردم سالاری برخلاف حزب بازیهای جاری در غرب، این مردم هستند که با شناخت و تشخیص و رای خود، مسئولان را سر کار می آورند و سرنوشت کشور را تعیین می کنند.
ایشان وحدت ملی، دینداری، نشاط ملی و به ویژه جوانان پرشور کشور را جزو نعمات بزرگ الهی برشمردند و افزودند: باید قدر این نعمت های الهی را دانست و از آنها برای پیشرفت کشور بهره برد.
حضرت آیت الله خامنه ای دشمنان ملت ایران را به درس آموزی از تجربه ناکام مقابله با جمهوری اسلامی توصیه کردند و افزودند: سلطه گران جهانی باید این نکته را درک کنند که قرن بیست و یکم برخلاف قرن 19 و 20، دوران شکسته شدن طلسم سیاست های استعماری و قرن "معنویت، استقلال و بازگشت ملتها به هویت و اصالت ملی" است و هر قدرتی در مقابل این واقعیت بایستد شکست خواهد خورد.
ایشان در همین زمینه افزودند: مردم آمریکا نیز مثل هر ملت دیگر حق دارند زندگی خوبی داشته باشند که این هدف باید با تلاش داخلی آنها محقق شود و دولت این کشور خود را صاحب مناطق حساس جهان ازجمله خلیج فارس نداند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان به تبیین اهمیت انتخابات مجلس خبرگان و شوراها پرداختند.
ایشان اصل حضور مردم در هر انتخابات را مهم دانستند و افزودند: انتخابات مجلس خبرگان، در حقیقت نوعی پشتوانه و ذخیره سازی برای آینده ملت و کشور است و مجلس خبرگان باید همیشه آماده باشد و به همین علت انتخابات آن بسیار مهم است.
حضرت آیت الله خامنه ای، انتخابات شوراها را نیز به علت تاثیرگذاری شوراها در روند زندگی روزمره مردم شهرها و روستاها مهم برشمردند و افزودند: اگر در این انتخابات انسانهای صالح، کارآمد، با نشاط، مومن، نجیب و امین به شوراها بروند خیال مردم از لحاظ مسائل جاری و روزمره مردم راحت خواهد شد بنابراین مردم باید با آرای خود به میدان انتخابات بیایند.
حضرت آیت الله خامنه ای در زمینه انتخابات، اتحاد موجود در کشور را مهم خواندند و با اشاره به لزوم افزایش ظرفیت تحمل طرف مقابل و پرهیز از بهانه گیری و طرح ایرادهای کوچک افزودند: این گونه برخوردها و ایرادگیری ها، فضای سیاسی جامعه را نامطلوب می سازد و باید از آن پرهیز کرد.
ایشان در بخش دیگری از سخنانشان، تدوین و دانش پژوهی را دو شاخص اصلی مردم استان سمنان برشمردند و خاطرنشان کردند: مردم فهیم این استان، علاوه بر برخورداری تاریخی از فرهنگ غنی اسلامی ایرانی، از ویژگی هایی نظیر هوش و استعداد وافر، حضور در میدان مختلف انقلاب خلقیات نیکو و عمل صالح بهره مندند که این مسئله، استان سمنان را جزو استانهای پیشرو کشور درآورده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تشکر از استقبال گرم و احساسات پرشور مردم سمنان افزودند: هدف از سفر به استانهای مختلف، آشنایی بیشتر با زیبایی های معنوی و افکار و عقاید مردم سراسر کشور، ابراز ارادت به آنها و نیز جلب توجه مسئولان کشور به مسائل و مشکلات مناطق کشور است.
ایشان با ابراز خرسندی فراوان از سفرهای رئیس جمهور و هیات دولت به استانهای مختلف کشور افزودند: خوشبختانه در پرتو این سفرها، یکی از آرزوهای دیرینه رهبری یعنی جلب توجه مسئولان به مسائل مناطق مختلف، برآورده شده است و نشاط و تحرک دولت، روند تحقق اهداف نظام را سرعت بخشیده است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به پیشرفت های استان سمنان پس از پیروزی انقلاب افزودند: این استان، همچنان زمینه های فراوانی برای توسعه و آبادانی دارد که امیدواریم با استفاده از استعدادهای انسانی و طبیعی استان، روند پیشرفت آن، روز به روز سرعت بیشتری یابد.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات