کد خبر: ۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۵- 10 June 2011
آیت الله جنتی:

کسانیکه شیرینی انتخابات 22 خرداد را به کام مردم تلخ کردند دیگر جایگاهی ندارند

دبیر شورای نگهبان با اشاره به سالگرد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات 22 خرداد 88 با حضور حداکثری مردم برگزار شد. متاسفانه عده‌ای این پیروزی را به کام مردم تلخ کردند. اما مردم پیروز عرصه بودند و توانستند آنها را از صحنه بیرون کنند به طوری که دیگر در بین مردم هیچ جایگاهی ندارند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، حضرت آیت‌الله جنتی خطیب نماز جمعه تهران، ضمن تقدیر و تشکر از سخنان گهربار مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) افزود: مقام معظم رهبری در چهاردهم خرداد به نکات بسیار ارزشمندی اشاره کردند که می‌توان به یکایک آنها پرداخت اما بنا دارم به جایگاه مقام معظم رهبری در نظام اسلامی بپردازم.
وی گفت: پس از شهادت شهید بهشتی، مطهری و رجایی، دشمنان نظام پی بردند که نمی‌توانند با این ترورها به نظام صدمه وارد کنند بنابراین منتظر ارتحال امام خمینی(ره) بودند تا پس از ارتحال ایشان مرگ انقلاب اسلامی را اعلام کنند. اما باز معجزه‌‌ای به معجزه‌ها افزوده شد و به امنیت کشور هیچ خدشه‌ای وارد نشد.
دبیر شورای نگهبان، هدایت و درایت مقام معظم رهبری را ستود و افزود: پس از ارتحال امام خمینی(ره) شاخصه‌های انقلاب اسلامی با قوت و قدرت ادامه یافت.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مهمترین شاخص مکتب امام (ره) استکبارستیزی و مقابله با آمریکا بود، اذعان داشت:‌ در حال حاضر نیز معظم له این شاخصه را با قوت دنبال می‌کند و از سوی دیگر مردم نیز هیچگاه روی خوشی به آمریکا نشان ندادند و نخواهند داد.
وی ادامه داد: از سویی دیگر مقام معظم رهبری بر پیشرفت و عدالت تاکید خاصی دارند از این رو در این 22 سال شاهد آنیم پیشرفت و عدالت کشور متوقف نشده است.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به جایگاه رهبری در نظام اسلامی تاکید کرد: بدون تعارف مقام معظم رهبری پا به جای امام (ره) گذاشتند و همان راه و روش بنیانگزار انقلاب اسلامی را ادامه می‌دهند.
آیت‌الله جنتی در ادامه سخنانش به آرمان فلسطین اشاره کرد و با بیان اینکه حمایت از آرمان فلسطین در انقلاب اسلامی ایران هیچگاه متوقف نخواهد شد افزود: ما همواره از مردم فلسطین و تمامی مردمی که در جهت مبارزه با ظلم قیام می‌کنند حمایت می‌کنیم.
دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه یادآور شد: خوشبختانه انقلاب مردم در کشور یمن نیز جواب داد و دیکتاتور این کشور به عربستان فرار کرد. البته باید این کشور(عربستان) را مجمع دیکتاتورهای فراری معرفی کرد.
وی در ادامه حرکت مردم در بحرین را ستود و گفت: ‌مردم بحرین شیعه علی(ع) هستند و همان طور که علی(ع) مظلوم بود مردم این کشور نیز مظلوم هستند اما قیام آنها در آینده محقق خواهد شد و وضعیت آنها نیز بهتر می‌شود.
آیت‌الله جنتی با اشاره به برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 افزود: دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور حداکثری مردم در 22 خرداد 88 برگزار شد اما متاسفانه عده‌ای این پیروزی را به مردم تلخ کردند. خدا از آنها نگذرد که این تلخی را برای مردم ایجاد کردند.
وی افزود: اما با تمامی این اوصاف مردم پیروز عرصه بودند و توانستند آنها را از صحنه بیرون کنند به طوری که دیگر در بین مردم هیچ جایگاهی ندارند.
دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: اما باز امروز مطالبی مبنی بر تقلب در انتخابات مجلس نهم مطرح می‌شود تا بتوانند با این مطالب به حضور حداکثری مردم خدشه وارد کنند. اما مردم همیشه در صحنه‌اند و این حضور حداکثری را در 22 بهمن دیدیم.
خطیب نماز جمعه تهران در خطبه اول ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب خطاب به نمازگزاران گفت: باید از تهمت و غیبت خودداری شود و افرادی که در انتخابات 88 تهمت تقلب در انتخابات را زدند گناه بزرگی مرتکب شدند و این تهمت نابخشودنی است.
وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در ماه رجب افزود:‌ امیدوارم جوانان به فلسفه واقعی اعتکاف پی ببرند و بدون برقراری ارتباط با بیرون، ارتباط واقعی خود را با حضرت حق تعالی برقرار کنند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات