کد خبر: ۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۴- 16 May 2011
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

هیچ مقامی حق ندارد روی نظر شورای نگهبان حرفی بزند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که شورای نگهبان، نگهبان اساس اسلام است، گفت: هیچ مقامی حق ندارد روی نظر نهایی شورای نگهبان حرفی بزند.
به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محمد یزدی ظهر دوشنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت کنگره شهدای روحانی استان قم شورای نگهبان را، نگهبان اساس اسلام خواند و بیان داشت: اخیرا برخی در مورد نظر شورای نگهبان نظر داده اند و به آن ایراد گرفته اند، در حالی که مقام معظم رهبری نیز بیان کرده اند که هیچکس حق ندارد، روی نظر شورای نگهبان حرفی بزند.
وی تصریح کرد: از نظر قانون اساسی و شرع هیچ مقامی حق ندارد بر روی نظر نهایی شورای نگهبان که از 12 نفر متشکل از 6 نفر حقوقدان و 6 نفر فقیه هستند، نظر بدهد.
یزدی با اشاره به تفسیر اخیر شورای نگهبان در خصوص ادغام وزارتخانه ها و نظر برخی آقایان درباره آن گفت: تفسیر اخیر شورای نگهبان که حتی با نظر 9 نفر نیز تایید شده بود با موفقیت تمامی اعضا همراه بود، اما عده ای در این خصوص می خواهند از فضای موجود سوء استفاده کنند.

رد نظر شورای نگهبان عملی برخلاف قانون است

وی با تاکید بر این که بر اساس قانون اساسی نظر شورای نگهبان قطعیت دارد، گفت: کسانی که نظر شورای نگهبان را رد می کنند یعنی قانونی اساسی را قبول ندارند و وقتی افراد قانون اساسی را قبول ندارند، اصلا خود آنان قانونی نیستند و در واقع قانون اساسی است که آنان را قبول ندارد.
حفظ آرامش کشور وظیفه همگان است

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که نمی شود نظام کشور را با حرف های برخی افراد سست کرد، خاطر نشان کرد: امروز همه وظیفه دارند آرامش کشور و فضای جامعه را کاملا حفظ کنند و در این بین کارهای خودسرانه انجام نشود.

تبیین حقایق بدون غرض و مرض و با سند از وظایف مسئولین حکومتی است

وی با بیان این که رهبری نیز در این خصوص خواسته اند که این آرامش را در کشور حفظ کنیم، اظهار داشت: همچنین بنا به نظر رهبری در عین حال برای کسانی که در حوزه مسئولیتی حکومتی هستند لازم است که حقایق را بدون غرض و مرض و با سند و مدرک تبیین کنند و حرف منطقی زدن و گفتن خواسته رهبری است.
یزدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرایط کشور ما در ظاهر آرام و خوب و همه چیز تمام شده است، اما وقتی در دورن جامعه وارد می شوی می بینی این آرامش عمیق آسیب دیده و هر کس برای خود حرفی می زند، برای مثال می گویند دعوای بین مجلس و دولت به کجا رسید.

هماهنگی بین سه قوا از وظایف رهبری است

وی در این خصوص اظهار داشت: در متن قانون آمده که هماهنگی بین سه قوه از وظایف رهبری است و مقام معظم رهبری گاهی به عنوان همین وظیفه قانونی و سمت رهبریتی که دارند وارد عمل می شوند اما گاهی نیز به عنوان ولی امر و مقام ولایت وارد مسائل و عمل می شوند.
عضو شورای نگهبان افزود: خوشبختانه در این شرایط آنقدر که من اطلاع دارم از رئیس مجلس و دولت دعوت شده است و در حضور مقام معظم رهبری به عنوان وظیفه رهبری نه ولایت در مورد اختلافات بحث و صحبت شده و از سوی مقام رهبری، وظایف قانونی به هر دو طرف گوشزد شده است.
یزدی در پایان بیان داشت: همان طور که در فراز و نشیب های گذشته، کشور ما از این قبیل فتنه ها و نقشه ها داشته، امیدواریم این بار هم کشور بتواند با سرافرازی عبور کند و این اقتدار حکومت و جمهوری اسلامی حفظ شود.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی