کد خبر: ۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۱:۱۰- 08 June 2006

آیت‌الله جنتی : امام خمینی (ره ) خورشیدی بود که هر روز درخشانتر می‌شود

دبیر شورای نگهبان در مراسم سالگرد ارتحال امام امت (ره) و بزرگداشت قیام ‪ ۱۵خرداد در" مسجد سید" اصفهان، گفت : امام خمینی ( ره )خورشیدی بود که هر روز درخشانتر می‌شود.

ایت الله" احمد جنتی" ‌در جمع‌هزاران تن ازدوستداران بنیانگذار جمهوری اسلامی افزود:امام (ره) به خدا وصل بود ، خدا ماندنی است وهر چه به او وصل است نیز ماندنی است.

وی افزود: در هفدهمین سالگرد ارتحال امام امت (ره) حدود دو میلیون نفر بر مرقد آن مرد خدایی گرد آمده‌اند و میلیونها نفر در ایران و سراسر جهان خاطره او را گرامی می‌دارند و این بیانگر ان است که او نوری الهی بود که همچنان می‌درخشد.

دبیر شورای نگهبان، از امام امت به عنوان مردی خودساخته در سایه تعالیم قرآن یاد کرد و گفت : امام امت (ره ) هنگامی که پا به عرصه سیاست گذاشت تمام مراحل خودسازی را طی کرده بود و به این دلیل در مواجه با مصیبت ها و شادی‌های بزرگ ، متعادل و استوار بود.

وی تصریح کرد : اگر چه امام سیاسمتدار، فیلسوف ، فقیه ،عارف و جهادگری شجاع بود اما بالاترین صفت حضرت امام (ره) بندگی و تسلیم در مقابل خداوند و ایمان به قرآن و عترت بود.

ایت الله جنتی گفت : توکل به خداوند باعث شده بود که امام ( ره) از هیچ قدرتی نهراسد و برای تهدیداتی که دیگران را به وحشت می‌انداخت، ارزشی قائل نبود.

وی با تاکید بر شناساندن ویژگیهای امام به مردم و بویژه نسل جوان گفت :
در شرایط حساسی قرار گرفته‌ایم و برای پشت سر گذاشتن این موقعیت حساس باید از امام (ره ) الهام بگیریم.

دبیر شورای نگهبان بااشاره به اینکه هزاران شبکه تبلیغاتی و رسانه‌ای افکار عمومی را در مورد ایران تخریب می‌کنند، گفت : تفرقه افکنی که شیوه دیرینه استکبار است بار دیگر به شکلهای مختلف در کشور ما دنبال می‌شود.

وی افزود : در قضیه اخیر آذربایجان اگر چه اهانتی که به آذربایجانی‌ها شده بود کار بسیار غلطی بود و با آن برخورد شد، اما دشمنان به فتنه‌گری پرداختند و باتحریک عده‌ای دست به آشوب و تخریب زندند.

آیت الله جنتی گفت: دشمنان باید بدانند که آذربایجان مرکز عشق به ولایت و امام حسین (ع) است و همواره سنگری مقتدر در مقابل توطئه‌های بیگانگان بوده است.

وی با اشاره به شرارتهای‌اشرار در شرق‌کشور، این اعمال را نیز تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه و برهم زدن ارامش و امنیت مردم ذکر و اضافه کرد: در این شرایط، مسوولان و دستگاههای تبلیغاتی باید با روشنگری و نشان دادن اسناد مداخله بیگانگان ، مردم و بخصوص نسل جوان را آگاه کنند، تا فریب نخورند.

دبیر شورای نگهبان ، وحدت مردم و مسوولان را تنها راه غلبه بر مشکلات ذکر کرد و گفت : هیچ ملتی از تفرقه سود نمی‌برد.

ایت الله جنتی گفت: مشکل اساسی آمریکا در برخورد با ملت ایران را کج فهمی و فقدان شناخت از روحیه ملت ایران و اعتقاد انها به مبانی معنوی دانست و گفت: انها بدون انکه شناختی از جامعه ما داشته باشند ، می‌خواهند همان‌نسخه‌هایی را که در دیگر نقاط دنیا پیچیده‌اند برای ایران بپیچند.

دبیر شورای نگهبان در مورد حق ایران برای استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای گفت : آنها با هدف فریب دادن ما ، مدتی ما را سر این میز و آن میز مذاکره کشاندند اما این مرحله پشت سر گذاشته شده و ما حقمان را بر اساس پیمانهای بین‌المللی می‌خواهیم و از تهدید هم نمی‌هراسیم و با توکل به خدا و وحدت و یکدلی از حق خود دفاع می‌کنیم.

ایت الله جنتی با اشاره به عزم راسخ رئیس جمهوری برای مبارزه با فساد گفت:همه مسوولان و مردم باید از رئیس جمهوری برای ریشه کنی فساد و برقراری عدالت حمایت کنند.

وی افزود : بانکها در سالهای گذشته با تجمل گرایی و کارهایی که انجام داده‌اند، داد مردم را درآورده‌اند و حالا که دولت قصد ساماندهی به وضعیت بانکی کشورو منطقی کردن‌نرخ سود بانکی را دارد عده‌ای جنجال راه‌انداخته‌اند.

 به گزارش ایرنا، ایت الله جنتی تصریح کرد : برای حل مشکلات کشور همه باید از سیاست‌های رئیس جمهوری حمایت کنند و منافع مردم و نظام را بر منافع شخصی و یا تشکیلاتی خود ترجیح دهند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است