کد خبر: ۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۲- 13 May 2011
حضرت آیت‌الله جنتی درخطبه‌های نمازجمعه تهران:

مردم از کسی که در مسیر ارزشها نباشد حمایت نمی کنند

حضرت آیت الله جنتی، گفت: مردم برای هر فردی که در مسیر ارزش‌ها حرکت کند، جانشان را فدای می‌کنند ولی اگر پای خود را کج بگذارد حمایت‌های مردمی نیز از میان می‌رود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری ها، آیت‌الله جنتی امام جمعه موقت تهران، با اشاره به برخی از حوادث و جریانات اخیر کشورگفت: دشمنان خیال کردند که یک تفرقه و جدایی در مقامات کشور ایجاد می‌شود، عده‌ای نیز در داخل از این جریانات غصه‌دار شدند و نامه نوشتند و اقداماتی را انجام دادند؛ باید گفت این قبیل موضوع‌ها مورد توقع ما نبود، اما این وقایع اتفاق افتاد که نباید به سادگی از آن گذشت.
خطیب موقت نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ادامه داد: با یک حرکت عملی و سخنرانی تقریباً آرامش به وجود آمد و غائله خاتمه پیدا کرد و دل‌ها آرام شد؛ ولی چهره‌هایی هم خودشان را نشان دادند و آن‌هایی که ناشناخته بودند، حقیقت‌هایشان روشن شد.
آیت‌الله جنتی افزود: من به این نکته تأکید دارم که این اتفاقات خواهد افتاد و تازگی هم ندارد، چرا که از اوایل انقلاب تاکنون شاهد این گونه وقایع بوده‌ایم، لذا نباید این گونه وقایع ما را متعجب و دغدغه‌مند کند.
وی با برشمردن برخی حوادث تلخ در طول انقلاب اسلامی گفت: این وقایع و تلخی‌ها در نهایت موجب خیر و تقویت انقلاب اسلامی در ولایت فقیه شد.
خطیب موقت نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با بیان اینکه دو نکته را نباید فراموش کرد، گفت: مردم ما مردمی هستند که برای ارزش‌ها جان می‌دهند، در دوره‌های گذشته که برخی ارزش‌ها در حال فراموشی بود فردی که خیلی هم شناخته شده نبود پیدا شد و از ارزش‌هایی که مردم جانشان را برای آن فدا کرده بودند دم زد و مردم نیز از او استقبال کردند.
آیت‌الله جنتی ادامه داد: آنها باید بدانند که مردم به غیر از امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای با هیچ کس عقد و اخوت نبسته‌اند، چرا که مردم ما تربیت شده مکتب غدیر و عاشورا هستند؛ بنابراین هر فردی که در این مسیر حرکت کند مردم جانشان را فدای او می‌کنند و اگر پای خود را کج بگذارد حمایت‌های مردمی نیز از میان می‌رود.
وی گفت: مسئله دیگر اینکه بحران‌سازها و فتنه‌گرها باید بدانند این مملکت کشور ولایت فقیه است و از آنجا که حقیقت ولایت فقیه در کشور ما حاکم است دشمنان از ولایت فقیه سیلی خورده‌اند.
خطیب موقت نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با برشمردن برخی از ویژگی‌های ولی فقیه از جمله مخالفت با هوای نفس، مطیع کامل خداوند بودن، شجاعت، مدیر و مدبر بودن و در نظر گیرنده مصالح بودن، گفت: ارکان و قوای نظام هر کدام وظایف و تکالیف مشخصی دارد؛ اما هر کجا که ولی فقیه بداند مصلحتی در حال از بین رفتن است پا پیش می‌گذارد.
آیت‌الله جنتی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تفسیر و تبیین ولایت فقیه یک مسئله اعتقادی، کلامی و فقهی است، تأکید کرد: این تفسیر فقط باید توسط علما و اسلام‌شناسانی که دروس حوزوی را گذرانده‌اند انجام شود بنابراین هر کسی حق ندارد به نفع مقاصد سیاسی خود تفسیری از ولایت فقیه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: تجربه 32 ساله انقلاب اسلامی نشان داده است ولایت فقیه حلال مشکلات است؛ رهبر معظم انقلاب از کارها و خدمات خوب انجام شده توسط افراد همیشه تقدیر و حمایت کرده است، اما اگر در جایی خطایی هم ببیند در ابتدا تذکر داده و اگر رفع نشود اعمال ولایت می‌فرمایند.
خطیب موقت نماز عبادی سیاسی جمعه تهران در واکنش به ادعای دشمنان که سعی می‌کنند القا کنند، ممکن است مملکت به بن بست برسد تأکید کرد: با وجود ولایت فقیه هیچ بن‌بستی در کشور به وجود نخواهد آمد.
آیت‌الله جنتی بسیاری از فعالیت‌ها و اقدامات این گروه را مقدمات انتخابات سال جاری دانست و گفت: جذب و توزیع برخی پول‌ها توسط این گروه از چشم مردم پوشیده نیست لذا اگرچه امروز طبق مصلحت، مردم چیزی نمی‌گویند، اما در صورت لزوم مردم به حساب اینها خواهند رسید.
وی ضمن ابراز تاسف ادامه داد: اینها از یک طرف روی خوش به آمریکاییها و بیگانگان نشان می‌دهند و از طرفی ادعای تشرف به خدمت حضرت ولی عصر(عج) را دارند؛ کسی را عزل می‌کنند و می‌گویند امام زمان گفته شما را اینجا قرار دهیم!
خطیب موقت نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با تاکید بر اینکه این قبیل کارها در مقامات کشور نیست، تصریح کرد: بادنجان دور قاب‌چین‌ها و افرادی که متأسفانه اطراف برخی از مسئولان جمع شده‌اند این کارها را انجام می‌دهند که امیدواریم این مسائل از بین برود.
آیت‌الله جنتی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران اظهار داشت: کتاب روح‌ انسان‌ها را می‌سازد، بنابراین باید کتاب‌های ارزشمند و انسان‌ساز توسط ناشران و نویسندگان به مردم عرضه شود.
امام جمعه موقت تهران، در خطبه اول نماز جمعه نیز گفت: تصدیق انبیا تصدیق خداوند است و تکذیب ایشان تکذیب خداست، چرا که پیامبران تنها پیام رسان و رسولان خداوند هستند و چیزی از خود ندارند.
وی افزود: درگیری با پیامبران درگیری با خداوند است و این همان مسئله‌ای بوده که کفار به آن توجه ندارند؛ همگان به یاد دارند که امام راحل می‌فرمودند مجتهد و ولی فقیه چیزی از خود نمی‌گوید لذا اگر این را رد کردید خدا را رد کرده‌اید.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امام راحل می‌فرمودند که هر کس، کسانی را که ما معرفی می‌کنیم رد کند، ما را رد کرده است، چرا که آنها چیزی از خود نمی‌گویند بلکه فتوای ما را بیان می‌کنند.
آیت‌الله جنتی اضافه کرد: امام می‌فرمودند که هر کس ما را رد کند خدا را رد می‌کند چون که ما هم از خود چیزی نمی‌گوییم.
وی با ذکر این نکته که در قیامت مومنین و صالحین با انبیاء محشور می‌شوند و کفار هم با شیطان محشور خواهند شد، یکی از گرفتاری‌های اهل جهنم را قرین شدن با شیطان عنوان کرد.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی