کد خبر: ۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰- 24 April 2011
حضرت آیت الله جنتی در دیدار جامعه مذهبی فوتبال با ایشان:

ورزشکاران اگر به خدا توکل کنند، موفق تر خواهند بود

اعضای جامعه مذهبی فوتبال کشور با حضرت آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان دیدار کردند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان در این دیدار، حضرت آیت الله جنتی گفت: قشر ورزشکار و فوتبالیست باید بدانند که معنویت مانند بهداشت برای جامعه امری ضروری است.
وی افزود: همه، همانگونه که مراقب بهداشت و سلامت خود و جامعه هستند، باید مراقب معنویت و حفظ اخلاق نیز باشند.
آیت الله جنتی تصریح کرد: از چیزهایی که در ابتدای انقلاب آرزو داشتیم، جریان یافتن روح اخلاق و معنویت در جامعه بود.
دبیر شورای نگهبان افزود: پیام نظام جمهوری اسلامی این بود که باید علاوه بر پیشرفتهای علمی و مادی در عرصه‌های صنعت، رفاه، علم و کشاورزی، باید زندگی در حد بالایی از طهارت، پاکی، پاکدامنی، اخلاق، کرامت و شرافت باشد و انسان در جامعه احساس شخصیت و آرامش داشته باشد.
وی با اشاره به غفلت دنیای به ظاهر متمدن از "دین" گفت: از زمانی که دین از صحنه زندگی غربی خارج شد، سقوط کرامت انسانی آغاز گردید و غربی‌ها علیرغم رشد عرصه‌های مادی، در زمینه دین و اخلاق دچار عقب ماندگی شدند.
دبیر شورای نگهبان یادآور شد: علت وقوع جنگ‌ها و ریختن خون بسیاری از انسانهای بیگناه و غارت اموال مردم، غفلت از اخلاق و جدائی از دین بود.
حضرت آیت الله جنتی با اشاره به امتیاز انسان بر دیگر موجودات گفت: امتیاز انسان این است که روح الهی در پیکر آن دمیده شده است. انسان در جهان دیگر آینده جاوید دارد و این طور نیست که با مرگ همه چیز انسان خاتمه یابد. بلکه در جهان دیگر نتایج اخلاق و رفتار خود را دریافت می کند.
وی از تلاش اعضای جامعه مذهبی فوتبال برای ارتقاء معنویت و اخلاق در عرصه ورزش، ابراز خشنودی کرد و گفت: قشر ورزشکار و به ویژه فوتبالیست ها، اگر از ایمان و معنویت برخوردار باشند و به خدا توکل کنند، موفق تر خواهند بود.
حضرت آیت الله جنتی افزود: وقتی چهره ایمانی ورزشکاران مومن، در معرض دید همگان قرار می گیرد و آنها در عرصه رقابت‌ها، نام خدا را بر زبان می آورند و پس از هر توفیق سجده شکر به جا می آورند، چنین اعمالی در تماشاچیان اثر بسیاری دارد.
وی یادآور شد: همچنین وقتی ورزشکاران مومن، به دلیل برد و باخت، منازعه نمی کنند در عمل معلم اخلاق بینندگان می شوند و موجب ترویج نشاط و شادابی سالم در جوانان می شوند.
حضرت آیت الله جنتی حضور روحانیت در جمع ورزشکاران و جامعه مذهبی فوتبال کشور را نیز فرصت مغتنمی دانست و گفت: روحانیت باید به عنوان یک وظیفه شرعی، امین، مشاور و پدر جمع ورزشکاران باشد.
دبیر شورای نگهبان در پایان خوستار توجه ورزشکاران به مسائل سیاسی نیز شد و گفت: ورزشکاران باید بعد سیاسی جامعه را نیز در نظر بگیرند و درک و شم سیاسی داشته باشند.
وی تصریح کرد: دین، یک نظام جامع است و شامل همه شئون زندگی انسان می شود. به همین دلیل ورزشکار مومن باید در صحنه های سیاسی هم حضور یابد و برای پاسداری از ارزشهای نظام اسلامی احساس مسئولیت کند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد