کد خبر: ۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۸۵ - ۱۰:۱۵- 04 November 2006
آیت الله جنتی :

از آرای مردم به طور کامل صیانت می‌شود

آیت الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران و دبیر شورای نگهبان گفت : از آرای ملت عزیز در انتخابات صیانت کامل می شود و انتخاباتی سالم و پرشور برگزار خواهد شد.

وی درخطبه های نمازجمعه تهران، انتخابات خبرگان را انتخاباتی مهم دانست و با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره‌ این انتخابات در روز عید سعید فطر، گفت: انتخابات خبرگان مهم‌ترین انتخابات ما است.
خطیب جمعه تهران، رهبری را ستون خیمه انقلاب و استقلال و قدرت این کشور دانست و اظهار داشت: این ستون تا باقی است، اگر چند طناب هم بریده شود آنها را می‌توان ترمیم کرد و اگر این ستون تزلزل پیدا کند،همه چیز آشفته و متزلزل می‌شود.
جنتی خبرگان را صندوق ذخیره کشور برای روز مبادا دانست و گفت:
همانطور که در رحلت امام مجلس خبرگان توانست جای خالی را پر کند، بدون اینکه به دشمن اجازه سواستفاده بدهد، در آینده هم اگر اتفاقی برای رهبر بیفتد، باید آمادگی داشته باشد تا بهترین فرد را برای این کار انتخاب کند.
امام جمعه موقت تهران، افزود: اگر در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و انتخابات دیگر عیبی ایجاد شود به اندازه مجلس خبرگان مشکل ایجاد نخواهد شد.
وی تصریح کرد:باید به این انتخابات اهمیت داد و درآن حضورگسترده پیدا کرد و بهترین را انتخاب کرد.
آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: مردم با این شوراها سروکار دارند، اگر شهرداری‌ها خدمتگزار باشند، مردم راضی می‌شوند.
وی گفت: برخی از شهرداری‌ها داد مردم را در آورده‌اند و کارهای بسیار زشتی می‌کنند.
خطیب جمعه تهران مساله رشوه یکی از مشکلات در شهرداری‌ها دانست و گفت:
اگر کسی رشوه داد کارش پیش می‌رود، من آدرس و نشانه و نمونه دارم که رشوه نداه‌اند و چند سال پشت در مانده‌اند.
آیت الله جنتی تصریح کرد: افرادی در شوراها باید انتخاب شوند که دلشان برای مردم و انقلاب بسوزد.
وی خواستار رعایت اخلاق انتخابات و عدم تخریب کاندیداها شد، و گفت:
باید از بذل و بخشش‌ها و ریخت و پاش‌ها نیز جلوگیری شود. تبلیغات باید سالم باشد. تبلیغات به سبک غربی جنبه ضد تبلیغ پیدا کرده است.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به سالروز شهادت محمد حسین فهمیده، گفت: این ایثارگران از بهترین میوه‌های شیرین انقلاب اسلامی هستند که نهالش به دست امام بزرگوار نشانده شد و خدا رحمت کند این عزیز را که از این میوه‌ها به کام مردم فراوان ریخت.
وی گفت: هر چه درباره شهید فهمیده تقدیر، تمجید کنیم کم گفته‌ایم. اینها آثار ارزشمند انقلاب است. بهترین آثار انقلاب نیروهای خدایی، ایثارگر و جان فشان در راه اسلام است.
خطیب جمعه تهران خواستار اهمیت دادن به روز ‪ ۱۳‬آبان شد و گفت: مجلس این روز را روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری کرده است. باید از این روز تمجید و تجلیل کرده و در راهپیمایی این روز شرکت کرد.
آیت الله جنتی خاطرنشان کرد: نسل جوان که ازدیروز پدران خودخبر ندارد و نمی‌داند چگونه روز ‪ ۱۳‬آبان اتفاق افتاد و چرا با استکبار جهانی باید مبارزه کرد، باید برای آنان این مساله شناسانده شود.
وی تصریح کرد: هر جا ما خواسته‌ایم در علم و صنعت و فرهنگ و سیاست و همه رشته‌ها گام به جلو برداریم، استکبار سد راه ما شده است.
خطیب جمعه تهران با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکابه‌دست دانشجویان پیرو خط امام (ره)، اظهار داشت: خدا دانشجویان پیرو خط امام را که‌این لانه جاسوسی را تسخیر کردند و امام آن را انقلاب دوم نامگذاری کردند، تایید کند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به دشمنی‌های آشکار آمریکا با ملت ایران، گفت: آمریکایی‌ها در همه آشوب و کشتارهایی که در کردستان و نقاط دیگر اتفاق افتاد و خسارت‌هایی بر همه وارد شد، دخالت داشته اند. در آشوب‌های نقده و درگیری‌های خونین و آشوب‌های خوزستان و اختلافات مختلف دخالت داشته‌اند.
آیت الله جنتی اضافه کرد: آنها می‌خواستند این انقلاب را ریشه کن کنند. از ابتدا هم سعی می‌کنند این انقلاب به پیروزی نرسد. آنها تصور می‌کردند این انقلابیون توان اداره کشور را ندارند، آشوب و درگیری ایجاد می‌کنیم که مردم نیز به آنها اعتراض کنند.
وی اظهار داشت: ما با مبارزه با استکبار جهانی، می‌خواهیم به جهان بگوییم می‌خواهیم مسلمان و آزاد باشیم و استقلال کشور را خودمان حفظ کنیم ونمی‌خواهیم بیگانه در امور ما تصمیم‌گیری کند. ما قصد داریم به پیشرفت های علمی و صنعتی که دنیانایل شده، دست یابیم. دعوای ما با استکبار این است.
آیت الله جنتی همچنین با تبریک تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به ملت ایران، گفت:
این کار برای دولت وقت تلخ بود. استعفا نامه‌ای در جیب خود داشت به هر مناسبتی آن را در می‌آورد و نشان می‌داد و امام نیز گفت که این استعفا را می پذیرند.
وی گفت: مساله مبارزه با استکبار این نیست که ما با هم کنار بیاییم و دست از مبارزه برداریم.
خطیب جمعه تهران مساله عراق و فلسطین را داغی بر دل مسلمانان دانست و گفت: رژیم صهیونیستی از خون خوردن سیر نمی‌شوند. در عراق نیز مساله اختلاف انگیزی و تفرقه را دنبال می‌کنند. تا آمریکایی و انگلیسی در عراق است، ترور و کشتار است. باید اینها را جارو کرده و بیرون بریزند و کشور را خودشان اداره کنند.
وی تاکید کرد: مردم عراق باید توجه داشته باشند که وحدت و حمایت از دولت انتخابی خود را از دست ندهند و هر چه بیشتر انسجام داشته و از روحانیون و مراجع تقلید که آنها را راهنمایی می‌کنند حرف شنوی داشته باشند.
آیت الله جنتی گفت: ‪ ۷۰‬میلیون نفر مردم ایران پای استفاده از انرژی هسته‌ای صلح آمیز ایستاده‌اند.
امام جمعه موقت تهران افزود: در انرژی هسته‌ای دو مساله از قطعیات اجتناب ناپذیر است، نخست اینکه همه ملت، دولت و نهادهای ما مصمم هستند به این انرژی صلح آمیز دستیابی پیدا کنند، ملت ایران به حق هسته‌ای خود خواهند رسید. هر تصمیمی بگیرند و هر کاری بکنند، مردم از خواسته خود دست بر نمی‌دارند.
وی تصریح کرد: نکته دیگر این است که ایران در فکر استفاده تسلیحاتی از انرژی هسته‌ای نیست ، زیرا با اخلاق، فرهنگ و دین ما سازگار نیست.
آیت الله جنتی با اشاره به تلاش غرب برای تدوین قطعنامه تحریم علیه ایران ، گفت : ایران از گذشته با تحریم مواجه بوده است و سال‌ها در تحریم زندگی کردیم ، آیا شما سودی بردید؟
امام جمعه موقت تهران با بیان این که شما با این اقدامات خودتان و دیگران را به دردسر می‌اندازید، گفت : ما را به زحمت می‌اندازید، اما خود نیز به زحمت می‌افتید.
به‌گزارش ایرنا، آیت الله جنتی پیش نویس قطعنامه اروپا در خصوص تحریم ایران را "بسیار رذیلانه" دانست و گفت : جوان‌های ما باید عمق رذالت و خباثت این مساله را درک کنند.<../font><../p>

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است