کد خبر: ۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰- 20 February 2011
آیت الله مظاهری:

واقعه 25 بهمن بسیار تلخ بود

آیت الله مظاهری در دیدار مدیران کل ستادی و مسئولین دفاتر نظارت و بازرسی استانهای اصفهان ، چهارمحال و بختیاری ، مرکزی و یزد و سرپرستان شهرستانهای تابعه گفت: واقعه 25 بهمن به اندازه‌ای تلخ بود که موجب فراموشی شیرینی 22 بهمن نیز شد .
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان ، آیت الله مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان در این دیدار، ضمن تشکر از آقای دکتر کدخدایی و دیگر حاضران در این جلسه، گفت: جلسه ، جلسه مقدسی است. امیدوارم که حضرت آقا امام زمان(عج) از ما و شما راضی باشند و با لطف ایشان این جلسه را بگذرانیم و خداوند عاقبت همه ما را به خیر کند.
حضرت آیت الله مظاهری ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت(س) و امام صادق(ع) و هفته وحدت گفت: درباره وحدت کار بسیار زیادی صورت گرفت. حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری(مدظله) و بزرگان و علما بارها خواستار وحدت بین ملسمانان شدند. اگر این وحدت، بطور کامل تحقق می یافت هم اکنون امت اسلامی در دنیا حرف اول را می زد.
وی گفت: ما باید به مساله وحدت اهمیت بدهیم. بسیاری از پیروزی‌های ملت ایران حاصل همین وحدت بود و اگر چنین وحدتی در میان تمام مسلمانان ایجاد می شد، امروز نه القاعده وجود داشت و نه آمریکا می‌توانست در امور مسلمانان کارشکنی کند.
حضرت آیت الله مظاهری ضمن تجلیل از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال گفت: باید همه مسئولان از ملت تشکر کنند. همیشه مردم حضور جدی در این راهپیمایی داشته‌اند ولی امسال و سال گذشته در این راهپیمایی حضور پرشورتری داشتند و این حضور در تاریخ نوشته خواهد شد.
رئیس حوزه علمیه اصفهان در ادامه با ابراز تاسف از فتنه 25 بهمن امسال نیز گفت: این واقعه نیز خیلی تلخ بود و به اندازه‌ای تلخ بود که موجب فراموشی شیرینی 22 بهمن شد.
وی افزود: راهپیمائی 22 بهمن امسال هم "تولی" بود و هم "تبری"، این راهپیمایی هم خاری در چشم دشمن و هم موجب تقویت نظام بود.
وی تصریح کرد: 22 بهمن روز آغاز حکومت اسلام بود. حکومت اسلامی پیش از‌ آن فقط 10 سال در زمان پیامبر اکرم(ص) تحقق یافت. حضرت وقتی وارد مدینه شدند اولین کاری که کردند تشکیل حکومت بود. ایشان محور حکومت اسلامی و مردم پشتوانه آن بودند.
وی تصریح کرد: حضرت پیامبر(ص) برای این که این پشتوانه محکم را محکم کنند مسجد ساختند. سپس نماز جماعت تشکیل دادند. در نماز جماعت، محور ، امام و پشتوانه مردم هستند و همه با هم عبادت می کنند.
وی تصریح کرد: پیامبر(ص) عملا با نماز جماعت یاد دادند که حکومت اسلامی چگونه باید باشد. پیامبر(ص) با تاکید بر جایگاه قرآن و عترت، بر محوریت امام در جامعه تصریح کردند.
آیت الله مظاهری گفت: من طی هزار سال اخیر فقیهی را سراغ ندارم که حکومت اسلامی را نفی کرده باشد. در حکومت اسلامی محور، فقیه و پشتوانه مردم هستند.
وی تصریح کرد: مرحوم صاحب جواهر می فرمودند؛ هر کس درباره حکومت اسلامی سخن نگوید ذوق فقهی ندارد.
وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) طی 10 سال حکومت، بدون امکانات توانستند 84 جنگ را پشت سر بگذارند. این جنگ‌ها با محوریت حضرت پیامبر(ص) و با پشتیبانی مردم به پیروزی می رسید.
آیت الله مظاهری با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم گفت: مردم در مقابل پیامبر(س) تسلیم بودند. لذا در آن ده سال توفیقات بسیاری برای جامعه اسلامی به دست آمد. در حالی که مسلمانان از حداقل امکانات بهره‌ای نداشتند و به قول جرج زیدان اسلام شناس مسیحی، مسلمانان صدر اسلام، با خوردن یک دانه خرما و پای برهنه به جنگ می رفتند ولی بازهم پیروز می شدند. این توفیقات در سایه وحدت با رهبری پیامبر(ص) و پشتیبانی آحاد مسلمانان به دست می آمد.
آیت الله مظاهری یادآور شد: حکومت اسلامی در زمان پیامبر اکرم(ص) با محوریت ایشان اقتدار داشت ولی در دوران بعد نگذاشتند حضرات ائمه، محور باشند.
وی افزود: بسیاری از فقها می‌خواستند حکومت اسلامی برپا شود. بسیاری از فقها ولایت فقیه را مفروغ عنه گرفته‌اند و اصلا مساله ولایت فقیه را محتاج بحث و استدلال نمی دانستند. تا اینکه صاحب جواهر در این خصوص بحث مبسوطی مطرح کردند. 
رئیس حوزه علمیه اصفهان ضمن تجلیل از حضرت امام(ره) گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، خداوند این نعمت بزرگ را به ملت ایران داد که حضرت امام با دراست فقهی، جمهوری اسلامی را نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد محقق ساخت تا در آن، ولایت فقیه، محور و مردم پشتیبان حکومت اسلامی باشند.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی نعمت بسیار بزرگی است. اگر کسی ذره‌ای با آن مخالفت کند و یا تخلفی از محوریت ولایت فقیه داشته باشد از جمهوری اسلامی بیرون رفته است.
آیت الله مظاهری گفت: برای این نظام مقدس زحمات زیادی کشیده شده است. مخصوصاً 8 سال دفاع مقدس، یاد مسلمانان صدر اسلام را زنده کرد. مردم دیدند که در صدر اسلام، چگونه مسلمانان در 84 جنگ با دست خالی موفق شدند. در جنگ 8 ساله هم ما بدون امکانات توانستیم در برابر صدام و تمام مستکبران دنیا که حامی او بودند بجنگیم.
وی با ابراز تاسف از حمایت سران مرتجع عرب از صدام گفت: آنها به جای پاسخ دادن به شعار وحدت، سرمایه‌های ملت خود را به رژیم بعثی می‌دادند اما پیروزی را ملت ایران کسب کرد. زیرا ملت ایران پشت سر حضرت امام(ره) و با وحدت کلمه و شعار الله اکبر دفاع می کردند و خداوند نیز به ملت ایران نصرت داد.
وی تصریح کرد: اگر وحدت داشته باشیم به دست ملت ما و به رهبری حضرت امام زمان(عج) پرچم اسلام بر روی کره زمین برافراشته خواهد شد.
وی خطاب به مسئولان دفاتر نظارتی و مدیران ستادی شورای نگهبان گفت: شما هم از محافظان جمهوری اسلامی هستید و باید به مسئولیتی که دارید افتخار کنید.
وی افزود: کار شما دفع و رفع افرادی است که لیاقت حضور در مسئولیتها‌ را ندارند. رد افراد فاسق و تائید افراد صالح، فقط مربوط به انتخابات نیست بلکه تلاش برای عدم ورود افراد ناصالح به این نظام مقدس کار بسیار مهمی است و شما باید حضور در چنین مسئولیتی را به عنوان یک نعمت بزرگ، شاکر باشید.
وی کار دفاتر نظارتی را بسیار حساس عنوان کرد و با اشاره به روایتی گفت: نباید در امر قضاوت، تمایلی به افراد داشته باشید. مسئولیت شما بسیار مقدس و بسیار حساس است و باید با شناخت درست وظیفه، آن را درست عمل کنید.
وی با اشاره به بیانات حضرت امام(ره) گفت: انقلاب از شما شناخت وظیفه و عمل کردن به وظیفه را می خواهد. البته وظیفه دشواری برعهده دارید. باید برای توفیق، تقوا داشته باشید و در کارتان گناه اتفاق نیفتد و بتوانید گوش، چشم و زبانتان را کنترل کنید.
آیت الله مظاهری تصریح کرد: قرآن کریم وعده داده است که اگر تقوا پیشه کنید خداوند شما را یاری می کند. به گونه‌ای که راه را به انسان نشان می‌دهد و انسان را به مقام فرقان می‌رساند. اگر خداوند به کسی مقام فرقان عطا کند، دست او را در مواقع حساس می گیرد.
آیت الله مظاهری امداد گرفتن از نماز را نیز بسیار مهم عنوان کرد و گفت: هم در کارهای شخصی و هم در کارهای خانوادگی و اجتماعی و هم در فعالیت‌های حساسی مثل انتخابات از نماز کمک بگیرید. اگر می‌خواهید موفق باشید، باید در زندگی‌تان نمازشب داشته باشید.
وی با اشاره به سیره عملی ائمه هدی(س) در توجه به نماز اول وقت، افزود: باید وقت نماز، همه کارها را فدای نماز کنید. حضرت امام(ره) در پاریس در حالی که با حضور خبرنگاران رسانه‌های خارجی می‌خواستند صدای خود را به گوش دنیا برسانند، هنگامی که وقت نماز شد مصاحبه خود را قطع کردند.
در ابتدای این دیدار، دکتر کدخدایی عضو حقوقدان، معاون اجرایی و امور انتخابات و سخنگوی شورای نگهبان ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت(ص) و حضرت امام صادق(ع) به آیت الله مظاهری گزارشی اجمالی از فعالیت دفاتر نظارتی شورای نگهبان ارائه داد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: ناظران انتخاباتی با اهتمام به جایگاه رفیع شورای نگهبان، برای تضمین سلامت انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می کنند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است