کد خبر: ۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۵- 20 February 2011
آیت‌الله جنتی:

مردم مصر با وحدت کلمه و توکل به خدا در برابر توطئه‌های آمریکا مقاومت کنند

حضرت آیت الله جنتی ضمن تشریح ابعاد قیام مصر و دیگر کشورهای منطقه در برابر حکام وابسته گفت: آمریکائی‌ها می‌خواهند مهره‌ها را جابه جا کنند و مهره دیگری را به جای مبارک بگذارند. بنابراین مردم مصر باید با وحدت کلمه و توکل به خدا در برابر توطئه‌های آمریکا مقاومت کنند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در خصوص درخواست مردم برای اعدام موسوی و کروبی گفت: باید اعلام کنم که اینها معدوم شده‌اند و در جامعه سقوط کرده و آبرویشان رفته است.
به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به هفته وحدت و مقام و جایگاه پیامبر، اظهار داشت: 1470 آیه قرآن و 2800 موضوع آن به پیامبر مربوط می‌شود.
وی افزود: قرآن تجسم پیغمبر است و پیغمبر تجسم قرآن، قرآن وجود کتبی پیامبر و پیامبر وجوه عینی قرآن است.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه خداوند اطاعت از پیامبر را بر مردم واجب کرده است؛ همانطور که اطاعت خود را بر مردم واجب کرده است به میلاد و تولد حضرت محمد (ص) و خواب حضرت آمنه درباره ایشان اشاره کرد.
امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه دوم این نماز به پیام امام راحل به گورباچف اشاره و تصریح کرد: این پیام یک پیشگویی پیغمبرگونه است که به زودی تحقق یافت و آینده کشورهای غربی را نیز روشن کرده بود.
وی افزود: شهادت شهید محلاتی و 8 نفر از نمایندگان مجلس که مورد حمله جنگنده‌های عراقی قرار گرفتند و قیام سرنوشت ساز و تعیین کننده مردم تبریز که به پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد از دیگر مناسبت‌های پیش‌رو است.
 
تجلیل از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن
آیت الله جنتی همچنین مسئله اصلی را مسئله فتنه دانست و تصریح کرد: مردم ایران در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن ماه شرکت کردند و حضوری بی‌سابقه را به ثبت رساندند. مردمی که بعد از گذشت 32 سال از انقلاب خود، علیرغم مواجهه با جنگ، مشکلات و تحریم‌ها، نه از امام و نظام بریدند و نه از دولت و ارکان نظام بلکه پرشورتر از گذشته در صحنه حضور یافتند، قابل تقدیرند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن 89 حضوری ساده نبود بلکه حضوری معنادار و پیام‌دار برای دنیا، دوستان و دشمنان بود.
وی افزود: برخی کرند و نمی‌شنوند، کوراند و نمی‌بییند که در ایران بعد از گذشت 32 سال ده‌ها میلیون نفر در خیابان‌ها ریختند و شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر ضد ولایت فقیه و مرگ بر ضد انقلاب را سر دادند.
آیت الله جنتی با بیان اینکه این شعارها برای آمریکا این پیام را در بر داشت که در این کشور جایگاهی ندارد، گفت: مردم عاشقانه در این روز به میدان آمدند و با شور، شعور و بصیرت شعارهایی را سر دادند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به حضور جوانان و اقشار مختلف در راهپیمایی 22 بهمن و تیپ‌های مختلف اجتماعی حاضر در صحنه خاطرنشان کرد: این حضور بی سابقه این پیام را برای کشورهای غربی در بر داشت که اسلام و انقلاب ما قابل سرکوب کردن نیست و مردم زنده‌‌اند و بصیرت دارند و با لحظه شناسی خود به موقع در صحنه حاضر می‌شوند و اقدام می‌کنند.
آیت‌الله جنتی در بخش دیگر این خطبه تصریح کرد: چرا کشورهای غربی این را نمی‌فهمند که دوران استعمار به پایان رسیده و آنها نمی‌توانند با پول و زور بر این کشور حکومت کنند؟
وی افزود: این حضور پرشور پیام دیگری را نیز برای مستضعفین در بر داشت که این مملکت بر اساس اسلام، انقلاب و حمایت از مستضعفین و رعایت حق و حقوق مردم برپا شده است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه ما حامیان مستضعفین کل جهان هستیم، به پیام راهپیمایی 22 بهمن امسال برای مردم غزه و حزب الله لبنان اشاره کرد و گفت: مردم این را اعلام کردند که ما همچنان از شما دفاع می‌کنیم و با دشمنان شما دشمن هستیم و در این راه از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.
آیت الله جنتی یادآور شد: پیام حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن به کشورهای اسلامی این بود که از کشور ایران الگو بگیرند چرا که امام راحل فرمودند انقلاب ما صادر شده و می‌شود.
وی به پیام خدا شناسی و خدا پرستی این راهپیمایی به مردم دنیا اشاره و تصریح کرد: دشمنان اسلام از این الگو پذیری می‌ترسند ولی علی‌رغم این موضوع کشور مصر که از بزرگترین کشورها از لحاظ علمی و دانشگاهی است جلو آمد.
 
حمایت از مبارک حماقت آمریکایی‌ها بود
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: مردم مصر بعد از تحمل 30 سال دیکتاتوری این کشور و صلح دولت مصر با اسرائیل و دریافت کمک‌های مالی از آنها و تبدیل شدن این دولت به یک مهره آمریکایی - اسرائیلی احساس تحقیر کردند و به یکباره منفجر شدند.
آیت الله جنتی افزود: مردم مصر بعد از سال‌ها تحمل به میدان آمدند و جوانان این کشور بالاخره این پدیده مبارک را رقم زدند و روز رفتن مبارک با 22 بهمن ما همزمان شد.
دبیر شورای نگهبان همچنین به برخی از نگرانی‌ها درباره این کشور اشاره کرد و گفت: نگرانی ما این است که اینها تنها مهره‌ها را عوض کنند.
وی افزود: حمایت از مبارک حماقت آمریکایی‌ها بود و در حال حاضر نیز در این فکر هستند که مهره‌ها را جابه جا کرده و مهره‌های آمریکایی را به جای مبارک بگذارند تا بدین وسیله مردم را بر سر جای خود بنشانند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: بر این اساس مردم مصر باید این پیام را بگیرند که با مقاومت، وحدت کلمه، استقامت، توکل به خدا و خداجویی به اسلام پناه ببرند.
وی افزود: علمای مصر باید حرکت کنند و پیش بیفتند ولی متاسفانه این علما عقب هستند و این موضوع باید حل شود.
آیت الله جنتی همچنین به برخی حرکت‌ها در دیگر کشورها از جمله تونس، بحرین و یمن اشاره کرد و گفت: چرا قدرت‌ها این تحولات را نمی‌فهمند.
 
سران فتنه باید در خانه‌های خود زندانی شوند
دبیر شورای نگهبان خطاب به فتنه‌گران گفت: بنده به اینها می‌گویم که شما عمرتان تمام شده است.
وی خطاب در پاسخ به شعار مردمی "فتنه گران باید اعدام شوند"، گفت: باید اعلام کنم که اینها معدوم شده‌اند و در جامعه سقوط کرده و آبرویشان رفته است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: اینکه برخی دوستان محاکمه سران فتنه را تقاضا می‌کنند جزء مصلحت‌اندیشی قوه قضائیه است.
آیت الله جنتی گفت: باید خانه‌های سران فتنه بسته شود و رفت و آمدهای آنها محدود شود؛ باید تلفن و اینترنت آنها قطع شده و آنها در خانه‌های خود زندانی شوند.
وی خطاب به فتنه‌گران گفت: وقتی که کشور در زمینه علمی و فنی، پیشرفت‌های چشمگیری می‌کند و آنها را به دنیا عرضه کرده و در حال جهش علمی و فنی و فناوری است و انرژی هسته‌ای را قبضه کرده، برنامه 5 ساله خود را نوشته و در حال تدوین بودجه کشور است و در زمینه مسئله هدفمندی اقداماتی را انجام داده و دولت شبانه روزی کار می‌کند، آیا شما به یاد حمایت از مصر افتاده‌اید؟ اف بر شما.
این گفته خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران فریادهای مرگ بر منافق ملت بیدار را به دنبال داشت.
آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به اغتشاشات فتنه‌گران در دوشنبه هفته جاری به بهانه حمایت مردم مصر ادامه داد: بالاخره همه می‌دانند که اینها همه دروغ، ریا و تزویر است چرا که مردم در 22 بهمن ماه از مردم مصر حمایت کردند لذا آنها باید بدانند که با آوردن چند نفر در صحنه نمی‌توانند کاری انجام دهند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد