کد خبر: ۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۲- 14 February 2011
حضرت آیت الله جنتی در دیدار سفیر ژاپن:

انقلاب اسلامی برای مبارزه با ستم و برقراری عدالت برپا شد

دبیر شورای نگهبان در دیدار کین ایچی کومانو سفیر ژاپن با ایشان گفت: آیات بسیاری از قرآن کریم به رعایت عدالت و مبارزه با ظلم و ستم دستور می دهند و انقلاب اسلامی نیز برای مبارزه با ستم و برقراری عدالت برپا شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان حضرت آیت الله جنتی با اشاره به آغاز سی و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) به دلیل ظلم و ستم دستگاه شاهنشاهی بر مستضعفان و اقشار ضعیف و پابرهنه و ثروت اندوزی درباریان و انزوای دین اسلام قیام کردند.
حضرت آیت الله جنتی افزود: محور انقلاب اسلامی این بود که باید دین زنده شود و با ظلم و ستم مبارزه گردد و عدالت بین انسان‌ها و بین دولت و ملت حاکم باشد.
وی یادآور شد: چون هدف انقلاب اسلامی برپایی عدالت بود، خداوند متعال نیز به ما کمک کرد، زیرا خداوند عادل است و به عدالت فرمان می دهد و پیامبران نیز برای عدالت مبعوث شده اند.
حضرت آیت الله جنتی با اشاره به هدف دولت موعود نیز گفت: در تعالیم دینی ما و سایر ادیان اعتقاد به ظهور موعودی که دنیا را از ظلم پاک می کند وجود دارد و اعتقاد ما این است که یکی از فرزندان پیامبر اسلام(ص) که نام او مهدی(عج) است ظهور کرده و دنیا را پر از عدالت می کند.
دبیر شورای نگهبان حرکت انقلاب اسلامی را نیز به سوی ظهور موعود ارزیابی کرد و گفت: اعتقاد ما این است که حرکت جهانی هم به سوی موعود است و مردم جهان نیز از تحقق عدالت حمایت می کنند.
آیت الله جنتی با اشاره به حضور باشکوه و میلیونی مردم انقلابی ایران در راهپیمایی 22 بهمن گفت: مردم مسلمان ایران بعد از گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی با نشاط و شادابی در این راهپیمایی حضور یافتند و ضمن دفاع از انقلاب اسلامی از ظلم و ستم آمریکا و رژیم صهیونیستی ابراز بیزاری کردند.
دبیر شورای نگهبان با تجلیل از رشد ملت ایران گفت: این ملت رو به رشد است و همانند دوران دفاع مقدس، در کنار هم و در پناه تعالیم الهی در صحنه حضور دارد و به همین دلیل هم اگر قدرتهای ظالم جهان با هم متحد شوند نمی توانند این ملت را شکست دهند.
حضرت آیت الله جنتی گفت: آمریکا گمان می کند با تحریم و تهدید و فشار نظامی می تواند این ملت را شکست دهد، اما دین در قلب این مردم جای دارد و قدرت ملت ایران رو به افزایش است.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به بیانات حضرت امام(ره) گفت: قدرت اسلام روز به روز و قرن به قرن بیشتر می‌گردد و در سراسر جهان فراگیر می شود.
وی افزود: هم اکنون مصر و تونس با الهام از ملت ایران، دیدند که یک ملت می تواند علیه حکومت ظالم قیام کند و پیروز شود، حتی اگر آمریکا از حکومت ظالم حمایت کند.
حضرت آیت الله جنتی خطاب به سفیر ژاپن گفت: امیدوارم ژاپن نیز به استقلال واقعی خود دست یابد، زیرا حضور آمریکا در ژاپن ظالمانه است.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به سفر خود به ژاپن و بازدید از آثار باز مانده از بمباران اتمی آمریکا در ژاپن تصریح کرد: ظلمی که آمریکا به مردم ژاپن تحمیل کرد را نه تنها مردم این کشور، بلکه مردم دنیا نیز فراموش نخواهند کرد.
وی افزود: مردم ایران همه ساله در سالروز بمباران اتمی آمریکا در ژاپن با مردم کشور شما ابراز همدردی می کنند و مردم ژاپن باید امیدوار باشند زیرا قطعاً قدرت آمریکا در ژاپن رو به زوال و از بین رفتنی است. من نیز چنین روزی را برای مردم ژاپن امید دارم که آمریکا را از کشور خود بیرون کنند و روی پای خود بایستند.
حضرت آیت الله جنتی قدرت سیاسی و اقتصادی آمریکا در جهان را رو به انحطاط توصیف کرد و گفت: مردم دنیا می کوشند خودشان را از زیر بار آمریکا بیرون بکشند زیرا قدرت ظلم رو به زوال و قدرت عدالت‌خواهی مردم دنیا رو به صعود است.
حضرت آیت الله جنتی ابراز امیدواری کرد سفیر ژاپن در طول مأموریت خود در ایران در خصوص "تعالیم اسلام و قرآن کریم"، "انقلاب اسلامی" و "حضرت امام خمینی(ره)" مطالعه کند.
وی افزود: با توجه به اینکه شما قبل از انقلاب اسلامی نیز در ایران حضور داشته‌اید به خوبی می توانید دستاوردهای انقلاب اسلامی را با شرایط رژیم طاغوت مقایسه کنید.
دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) ‌هنوز بر دلهای مردم حکومت می کنند و با اینکه بیش از 20 سال از رحلت ایشان گذشته است اما مردم عاشق او هستند.
حضرت آیت الله جنتی دمکراسی غربی را غیر واقعی توصیف کرد و گفت: در غرب ثروتمندان و احزاب به جای مردم تصمیم می گیرند، اما در ایران دموکراسی واقعی حاکم است، زیرا نمایندگان مجلس و رئیس جمهور را مردم انتخاب می کنند. حتی رهبری که عالی ترین مقام کشور است از سوی مجتهدان خبره‌ای که خود منتخب مردم هستند انتخاب می شود و همین خبرگان بر کار رهبری نظارت می کنند.
وی یادآور شد: در نظام جمهوری اسلامی مردمسالاری دینی حاکم است، بنابراین هر کسی با این نظام دشمنی کند با مردم ایران دشمنی کرده است. از آنجائی که مردم ایران نظام جمهوری اسلامی را خود برپا کرده‌ و از آن دفاع می کنند هر کس با این نظام بجنگد نابود خواهد شد.
در این دیدار "کین ایچی کومانو" سفیر ژاپن با بیان آشنائی طولانی خود با ایران گفت: من قبل از انقلاب اسلامی برای تحصیل در دانشگاه شیراز به ایران آمدم و همزمان با سفارت ژاپن نیز همکاری می کردم. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مجددا به ایران آمدم و تا یک سال پیش از پایان جنگ تحمیلی در ایران بودم و هم اکنون برای سومین بار و به عنوان سفیر به کشور شما آمده‌ام.
وی تغییرات پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را بنیادین توصیف کرد و گفت: رشد ایران در امور بهداشت و سلامت، صنایع، علم و تحقیقات و... مرا سخت تحت تأثیر قرار داده است.
وی ابراز امیدواری کرد که در طول خدمتش در ایران روابط حسنه بین ژاپن و ایران تحکیم و توسعه یابد.
سفیر ژاپن درباره روابط آمریکا و کشورش نیز گفت: به عنوان یک تبعه ژاپنی فاجعه بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را از یاد نخواهم برد.
وی ضمن تشریح ابعاد وسیع این فاجعه گفت: هنوز هم عده‌ای هستند که از طریق والدین خود به بیماری‌ها و عوارض ناشی از بمباران اتمی دچار می شوند. بنابراین نمی توانیم ظلم آمریکائی‌ها به کشورمان را فراموش کنیم.
سفیر ژاپن البته روابط کشورش با آمریکا را پیچیده توصیف کرد و گفت: ما پیش از جنگ با آمریکا، امپراطوری داشتیم که بر اساس قانون اساسی به عنوان یک خدا شناخته می شد. وی از جایگاه و قدرت خود سوء استفاده می کرد و کل مملکت را به سوی جنگ برد، اما هم اکنون امپراطور مقامی تشریفاتی دارد.
وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی، گرچه رهبر معظم انقلاب جایگاه بالائی دارند اما جایگاه او همانند جایگاه امپراطور ژاپن قبل از جنگ جهانی دوم نیست، زیرا طبق قانون اساسی، رهبری توسط اعضای مجلس خبرگان رهبری انتخاب می شود و نهادهای مختلف نیز با انتخاب مردم شکل می گیرد.
سفیر ژاپن با اشاره به سوء تفاهم اروپا و آمریکا در مورد ایران ابراز امیدواری کرد به عنوان سفیر ژاپن بتواند سیمای روشن و بدون سوء تفاهمی از ایران را برای کشورش تبیین کند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

حقیقت تنفیذ؛ فرایندی حقوقی و شرعی

چیستی و چگونگی تنفیذ

فیلم | اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۳ مرداد ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: زندگانی امام حسین (ع) الگویی کامل برای زندگی باعزت است/ کاپیتولاسیون نگاه ظالمانه دولت‌های استکباری را آشکار می‌کند

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند

ثبت تجارب انتخاباتی در شورای نگهبان و بهره‌گیری از آن‌ها در اصلاح فرآیندها و روش‌ها

پربازدید ها

پیام تسلیت آیت‌الله جنتی به مناسبت درگذشت پدر حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

برگزاری چند انتخابات در چند ماه؛ ثبات، استحکام و اقتدار نظام اسلامی در سایه‌سار رهبری حکیمانه

انتخاب اعضای هیات‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده

۲ تصویر از ۲ عضو باسابقه شورای نگهبان در حاشیه مراسم تنفیذ حکم دومین رئیس‌جمهور

برگزاری انتخابات زودهنگام؛ نمایش ثبات و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران

دستاوردها و نتایج انتخابات‌های اخیر؛ از تحقق اراده مردم تا تجاربی که برای مجریان و ناظران به دست آمد

آغاز انتشار ویژه‌نامه «آینه اعتماد ۲» به‌مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند