کد خبر: ۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۳- 12 February 2011
حضرت آیت‌الله جنتی:

ولایت فقیه عامل استواری انقلاب است

دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه سران فتنه و فتنه‌گران به اهمیت حضور رهبری و ولایت فقیه در جامعه اسلامی پی برده‌اند، تصریح کرد: رهبری و ولایت فقیه، عامل مهم استواری انقلاب و حضور مردم در تمامی صحنه‌ها و بحران‌های انقلاب است.
به گزارش خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله جنتی در جمع راهپیمایان اصفهانی با اشاره به اینکه اصل اساسی فعالیت سران فتنه، در فتنه پس از انتخابات سال گذشته، زیر سؤال بردن ارزش‌های انقلاب اسلامی بود، اظهار داشت: با وجود اینکه امروز سران فتنه بی‌آبرو و منزوی شده‌اند اما هنوز در حال نقشه‌ کشیدن و توطئه کردن هستند و قصد دارند مسیر انقلاب را به انحراف بکشانند.
وی گفت: سران فتنه، وقاحت را به حد اعلای خود رسانده‌اند و هنوز در راه تضعیف قدرت ولایت فقیه گام برمی‌دارند و به دنبال این هستند که قدرت رهبری را در جامعه اسلامی کاهش دهند.
مردم، سران فتنه را محاکمه کرده‌اند
وی با تاکید بر اینکه هیچ‌ احتیاجی به محاکمه سران فتنه نیست، اضافه کرد: مردم با حضور خود در صحنه‌ سران فتنه را محکوم کرده‌اند و ذلتی را به این افراد چشانده‌اند که 10 بار اعدام هم نمی‌تواند طعم تلخ این ذلت را از زندگی سران فتنه پاک کند.
حضرت آیت‌الله جنتی با تاکید بر اینکه مردم عامل اصلی سربلندی انقلاب در جریان فتنه بودند، بیان داشت: به یاری خداوند شاهد بودیم که همان مشتی که مردم در سال 57 بر سر آمریکای جنایتکار فرود آوردند، سال گذشته بر سر سران فتنه فرود آوردند و آن‌ها را در جای خود نشاندند.
وی با تاکید بر اینکه مردم به هیچ‌ عنوان با سیاست‌های فتنه‌گران و عوامل آن‌ها موافق نیستند، گفت: این افراد هنوز از وقایع سال‌های گذشته و مجموع 32 سال سپری شده از انقلاب اسلامی ایران درس عبرت نگرفته‌اند و نمی‌دانند که مردم با سیاست‌های این افراد مخالف هستند.

برخی به دنبال تضعیف نظام هستند

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه بسیاری از افراد مشهور و نامدار کشور در فتنه‌ها دست داشته و دارند، افزود: کاملا مطلع هستیم که افراد مشهور و نامدار کشور و نظام در فتنه‌ها دست دارند و به دنبال آن هستند که کشور و نظام را تضعیف کنند.
وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه در کشور هیچ‌گاه تضعیف شدنی نیست، اظهار داشت: بدون شک مهم‌ترین دلیل خروج کشور با سربلندی از جریان فتنه، ولایت و رهبری رهبر معظم انقلاب بود.
حضرت آیت‌الله جنتی با تاکید بر اینکه خداوند نعمت ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب را به این ملت عرضه کرده است، تصریح کرد: قدرت‌ها 32 سال دست به دست هم دادند تا ملت ایران را بشکنند اما مردم بزرگوار ایران اسلامی با تبعیت از ولایت فقیه در صحنه باقی ماندند و همواره دشمنان را شکست دادند.

همه مشکلات به دست مردم حل می‌شود

وی با بیان اینکه هم‌اکنون مشکلاتی در کشور وجود دارد اما این مشکلات نیز حل شدنی است، اضافه کرد: به امید و یاری خداوند متعال، همه مشکلات به دست قدرت مردمی حل خواهد شد و اثری از مشکلات در این کشور باقی نخواهد ماند.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به خیزش کنونی ملت‌های مظلوم جهان، گفت: نمی‌توان اعتقاد داشت که حرف‌های امام(ره) تاریخ مصرف دارد، چرا که اگر این صحبت‌ها تاریخ مصرف داشت، بدون شک انقلاب‌های امروز کشورهای جهان، بی‌نتیجه می‌ماندند و به انقلاب اسلامی ایران اقتدا نمی‌کردند.

انقلاب اسلامی سرلوحه جنبشهای منطقه است

وی با بیان اینکه اکنون پس از گذشت 32 سال از انقلاب اسلامی ایران، انقلاب امت‌های اسلامی در کشورهایی نظیر تونس، مصر، اردن و یمن آغاز شده است، افزود: تمامی کشورها و ملت‌های جهان متوجه شده‌اند که انقلاب اسلامی ایران می‌تواند سرلوحه‌ای برای فعالیت‌های آزادی‌خواهانه مردم باشد.
حضرت آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به خیزش بزرگ ملت مصر اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه الازهر با قدمت یک هزار ساله نتوانست موجبات بیداری ملت مسلمان و رنج‌دیده مصر را فراهم کند. اما انقلاب اسلامی ایران موفق شد با ایدئولوژی مطمئن و زیبای اسلامی، این اعتقاد را در ملت مصر به وجود آورد که می‌توانند آزاد باشند و از زیر بار ظلم دیکتاتور این کشور خارج شوند.
وی با اشاره به اینکه قدرت، موجبات غرور را فراهم می‌آورد، تصریح کرد: حکومت‌های طاغوت پهلوی و مبارک به قدرت خود مغرور شده و با شکست روبه‌رو شدند و به امید خداوند، این مصیبت، دامن‌گیر آمریکا و اسرائیل نیز خواهد شد و این دو کشور را به تباهی خواهد کشاند.
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه به امید خداوند انقلاب اسلامی ایران به کشورهای جهان صادر شده است، اضافه کرد: با پیروزی اسلام در کشوری نظیر مصر، کشورهای دیگر هم به پا خواهند خاست و این انقلاب از مرزهای کشورهای اسلامی نیز گذر خواهد کرد.

سران قوا از اختلافات پرهیز کنند

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه سران سه قوه باید از اختلافات بپرهیزند، گفت: سران قوا باید در یک مسیر حرکت کنند و در این مسیر از رهبر معظم انقلاب تبعیت داشته باشند.
آیت‌الله جنتی تاکید کرد: سران قوا هیچ‌گاه نباید اختلافات خود را علنی کنند بلکه باید این اختلافات را در میان خود به بحث و بررسی گذارند و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کنند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات