کد خبر: ۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۸۵ - ۰۲:۴۹- 26 October 2006

تاکید رهبر معظم انقلاب بر برگزاری انتخابات سالم، کامل ، بی عیب و نقص و بدون حاشیه

مقام معظم رهبری درجمع میلیونی نمازگزاران عید فطر تاکید کردند: مسوولان باید همه تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم، کامل و بی عیب ونقص وبدون حاشیه بکار گیرند
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تبریک عید بزرگ فطر به امت اسلامی و به ویژه ملت شریف ایران، ماه رمضان امسال را ماه ظهور و بروز طراوت و نشاط ملت ایران در عرصه‌های مختلف معنوی و سیاسی برشمردند و آحاد مردم را به حفظ دستاوردهای این ماه مبارک و تقویت ارتباط با پروردگار توصیه کردند.
ولی امر مسلمین راهپیمایی پرشکوه و سراسری روز جهانی قدس را جلوه‌ای از طراوت و نشاط سیاسی مردم ایران برشمردند و افزودند: خروش و فریاد رسای ملت ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، به فضل الهی در جهان اسلام و بسیاری از دیگر مناطق جهان تکرار شد که پیروزی حزب‌الله لبنان در این طراوت روحی و سیاسی امت اسلام، تأثیر مخصوصی داشت.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ماه رمضان امسال را در پرتو حضور بیاد ماندنی مردم به ویژه جوانان در مجالس دعا و توسل و احیاء، ماهی بسیار باصفا خواندند و خاطرنشان کردند: حضور همه قشرهای مردم با هر سلیقه و ظاهر، در مراسم مختلف معنوی، نورانیت خاصی به دل‌ها به خصوص به جوانان بخشیده است که این نعمت بسیار بزرگ را باید با تقویت ارتباط با پروردگار استمرار بخشید و آن را دستمایه پیشرفت و موفقیت در عرصه‌های مختلف قرار داد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه دوم نماز با تبیین اهمیت فراوان انتخابات همزمان مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی،‌ آحاد مردم را به حضور پرشور در این رویداد بزرگ فراخواندند.
ایشان انتخابات مجلس خبرگان را از لحاظ اهمیت و حساسیت بی‌نظیر دانستند و با اشاره به انتخاب رهبر و نظارت بر رهبر به عنوان دو وظیفه اصلی و منحصر به فرد مجلس خبرگان افزودند: در هنگام فقدان رهبری، اگر مجلس خبرگان آماده و بصیر و مورد اعتماد ملت وجود نداشته باشد چنان گره‌ای در دستگاه مدیریت کشور به وجود می آید که با هیچ سرانگشتی باز شدنی نیست و این واقعیت نشان دهنده اهمیت مجلس بی‌بدیل خبرگان است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تلاش مستمر دشمنان را برای دلسرد کردن مردم از شرکت در انتخابات خبرگان یادآور شدند و افزودند: مردم هوشیار ایران در دوره قبلی انتخابات خبرگان با حضوری قوی و پرشور خود نقشه‌های دشمنان و تبلیغات رایوهای بیگانه را بی‌ثمر گذاشتند و در این دوره نیز با شور و بصیرت کامل و از روی احساس وظیفه و تکلیف در این انتخابات بسیار مهم شرکت می‌کنند و مجلسی مستحکم و مقتدر را تشکیل می‌دهند چرا که هر قدر مجلس خبرگان قوی‌تر، معتمد‌تر، پر بصیرت‌تر وپایدارتر باشد، مصالح ملت و آینده کشور بیشتر تضمین می‌شود.
ایشان شوراهای اسلامی شهر و روستا را نیز انتخاباتی مهم و مظهر مردم سالاری دانستند و افزودند: مسوولان باید همه تلاش خود را به کار گیرند تا انتخابات خبرگان و شورا‌های اسلامی، سالم، کامل، بی‌عیب و نقص و بدون حرف و حاشیه برگزار شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم آرامش در فضای انتخاباتی کشور، ‌نامزدها، گروه‌ها، جناح‌ها و دست‌اندرکاران تبلیغات انتخاباتی را به پرهیز از برخوردهای تخریبی فراخواندند و افزودند: تبلیغات در حد متعارف و بدون اسراف لازم است اما تخریب و اهانت که جزو رسوم زشت انتخابات در برخی کشور‌های غربی است نباید صورت پذیرد تا مردم در فضایی آرام و با شناخت کافی نامزدهای خود را در مجلس خبرگان و شوراها انتخاب کنند.
ایشان در بخش دیگری از خطبه‌ دوم نماز عید سعید فطر، سرشماری عمومی را که از ششم آبان در سراسر کشور شروع می‌شود رویدادی مهم خواندند و با اشاره به تاثیر تعیین کننده آمار و اطلاعات صحیح در برنامه‌ریزیها افزودند: هر قدر مردم در سرشماری عمومی همکاری بیشتری کنند و اطلاعات دقیق‌تری جمع‌آوری شود امکان موفقیت برنامه‌های آبادانی و سازندگی کشور بیشتر خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین وحدت و اتحاد را نیاز مبرم امت اسلام به ویژه در فلسطین،‌عراق و لبنان دانستند و تاکید کردند: وحدت تنها راه حل مشکلات منطقه است.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی