کد خبر: ۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳- 08 January 2011
آیت الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه:

خواص غیرانقلابی مردود شدند

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه قوه قضائیه بخوبی کارهای خود را پیگیری می‌کند، با اشاره به محکومیت مدیرمسئول روزنامه ایران در پی شکایت مهدی هاشمی، گفت: هرچند که ممکن است در جایی یک قاضی اشتباهی را مرتکب شود اما نباید این مساله را به حساب قوه قضائیه گذاشت.
به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله جنتی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه دیروز تهران با اشاره به شیطنت‌های غرب در مورد اسلام گفت: غرب شیطنت‌ها و شرارت‌های زیادی در مسائل جنگ‌های صدر اسلام کرده‌اند، آنها با سمپاشی‌های زیاد اعلام می‌کنند که اسلام با شمشیر توسعه یافته و مردم نیز با شمشیر به دین اسلام گرویده‌اند.
وی افزود: آنها کمترین آشنایی با اسلام ندارند، همان پاپ که اسلام را به خشونت معرفی می‌کند نیز کمترین آشنایی با اسلام نداشته و جای سؤال است که غرب چگونه او را عنوان رهبر خود منصوب کرده است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها نیز اظهار داشت: در سرزمین‌های اشغالی یکی از کارهایی که انجام می‌شود، این است که صهیونیست‌ها اعضای بدن انسان‌ها را جدا کرده و می‌فروشند و در واقع تجارت اعضای بدن به راه انداخته‌اند.
آیت‌الله جنتی اضافه کرد: در مقابل این اقدامات باید چه کرد، وقتی هیچ چیز در امان نباشد خداوند دیگر اجازه نمی‌دهد که سرنوشت بشر در اختیار جنایتکاران باشد و مظلومان در ظلم باشند.
بر اساس این گزارش، وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه از شکرگذاری حماسه 9 دی مردم عاجز هستیم، اظهار داشت: روز عاشورای سال گذشته در شرایطی که غبار فتنه همه جا را فرا گرفته و ناامنی برقرار بود و ارزش‌ها، نظام، اسلام و امام حسین(ع) تهدید می‌شد، تعدادی از فتنه‌گران آن رسوایی را به بار آوردند و به امام حسین(ع) هتاکی کردند.
دبیر شورای نگهبان افزود: ‌در این شرایط جوشش و خیزش عظیم مردمی به صورت طبیعی به راه افتاد و حماسه 9 دی را رقم زد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه بسیاری از دشمنان به این آشوب‌ها امید بسته بودند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی متعلق به مردم است و همین مردم نیز از نظام خود دفاع می‌کنند، در 9 دی پارسال نیز شاهد بودیم که مردم به صحنه آمده و غبار فتنه را فرو نشاندند و با این کار خود به دهان دشمن زده و کمر فتنه را شکستند.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه خداوند این نظام و حامیانش را دوست داشته و خودش دل‌ها را به سمتی که به نفع نظام باشد، هدایت می‌‌کند، اضافه کرد: 9 دی پارسال یکی از نمونه‌های همین مسئله است که دشمن یک فرصت عالی انتخاباتی برای کشور را، به یک تهدید جدی تبدیل کرد اما مردم با حضور خود یکبار دیگر این تهدید را به فرصتی برای کشور تبدیل کردند.
وی با بیان اینکه در حوادث سال گذشته چهره‌ها نمایان شد، گفت: در این حوادث دروغگو از راستگو جدا شد و صف معتقدین به ولایت فقیه از صف غیرمعتقدین جدا شد و در نهایت نیز همه آتش‌ها با یک راهپیمایی مردمی خاموش شد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه در این شرایط خواص معتقد، مسلمان و انقلابی از خواص غیرانقلابی جدا شدند، خاطرنشان کرد:‌ این خواص غیرانقلابی در امتحان مردود شدند و مردم به آنها نمره صفر دادند، باید کنار بروند.
آیت‌الله جنتی در همین زمینه تصریح کرد: سران فتنه هم در این ماجرا فهمیدند که با مردم روبرو هستند نه با حکومت، این افراد فهمیدند که باید برای همیشه بروند و خواهند رفت، هرچند که برخی از آنها هنوز هم این مسئله را درک نکرده و برای بازگشت خود شرایطی اعلام می‌کنند که باید گفت وقاحت هم حد و مرزی دارد، مردم شما را قبول ندارند.
وی در ادامه خطاب به این افراد گفت: مردم شما را قبول ندارند، افرادی که آمریکا برای حضورشان فرش قرمز پهن می‌کند، درحالی که دانشمندان ایرانی اجازه حضور در سمینارهای علمی این کشور را ندارند، جایگاهی در بین مردم ایران ندارند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه رسانه‌ها و صدا و سیما به خوبی کار کردند و اکنون نیز یک تحول واقعی در کشور در حال رخ دادن است که در همه جا اثر دارد.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه بسیاری از کارها بدون تحقق این تحول ممکن نیست، افزود: اجرای عدالت، تحول اقتصادی، رشد و ارتقای تولید و کیفیت، افزایش بهره‌وری، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری و اصلاح الگوی مصرف از جمله مهمترین برنامه‌هایی هستند که با اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها به پیش خواهند رفت.
وی در همین زمینه به لزوم تحول در بانک‌ها اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مشکلات عمده کشور در این زمینه است و تا زمانی که وضعیت کنونی باقی بوده و خبرهای تلخی از بانک‌های کشور به گوش برسد، این مشکلات نیز پابرجا خواهند بود.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه اظهار داشت: این مسئله نیز در طرح هدفمندی یارانه‌ها باید اصلاح شود که دولت نیز برنامه‌هایی برای آن در دستور کار دارد.
آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیش‌بینی نمی‌شد طرح هدفمندی یارانه‌ها با وضعیت به این آرامی پیش برود، گفت: تمهیدات زیادی برای برخی آشوب‌های احتمالی در زمان اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اندیشیده شده بود اما خوشبختانه هیچ اتفاقی نیفتاد، درحالی که برخی انتظار داشتند آشوب‌هایی در کشور رخ دهد و فتنه از سر گرفته شود اما مردم به خوبی درک کردند که این طرح به نفع‌شان است.

وی با بیان اینکه 4 سال برای اجرای این طرح کار شده بود، اضافه کرد:‌ با اجرای این طرح برخی اجناس در کشور ارزان شده و اصناف نیز به اجرای طرح کمک کردند و دولت نیز برای هر اتفاق احتمالی، برنامه مناسبی طراحی کرده بود.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه اکنون در ابتدای راه‌ هستیم، اظهار داشت: ادامه این مسیر نیز به هماهنگی و همکاری سران قوا، و حمایت مردم و رسانه‌ها نیاز دارد، البته هرجا که لازم باشد باید انتقادات و پیشنهادات را به صورت دوستانه به دولت منتقل کرد و دولت نیز خواهد پذیرفت.
آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از همکاری مجلس شورای اسلامی در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: در این شرایط یک نکته قابل توجه این است که اکنون احضار وزرا به مجلس افزایش یافته است، درحالی که وزرا باید در این شرایط به صورت شبانه‌روزی کار کنند.
وی با بیان اینکه یک سؤال نماینده از وزیر گاهی 10 تا 20 ساعت از وقت وی را می‌گیرد، افزود: جالب است که بعد از پاسخگویی وزیر در برخی موارد، نمایندگان قانع نمی‌شوند و باید توجه داشت که تعداد احضار وزرا در این شرایط در مقایسه با دوره‌های گذشته بسیار بیشتر شده است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با بیان اینکه قوه قضائیه نیز بخوبی کارهای خود را پیگیری می‌کند، هرچند که مشکلات زیادی برای آن وجود دارد، گفت: هرچند که ممکن است در جایی نیز یک قاضی اشتباهی را مرتکب شود اما نباید این مساله را به حساب قوه قضائیه گذاشت.
جنتی در ادامه با بیان اینکه یک بچه شهیدی آمده و درباره یک مجرم فراری فتنه مطالبی را بیان کرده و درباره او حکم زندان و شلاق صادر شده است، یاداور شد: این موضوع را هم به این خاطر گفتم که عمومی شده و رسانه‌ها به آن پرداخته‌اند، حالا این کار انجام شده است و زیر سوال بردن قوه قضائیه به این خاطر درست نیست و مسئولین باید برای انجام کارهای خود شرایط مساعدی را داشته باشند.
وی در ادامه به سالگرد قیام مردم قم در حمایت از امام راحل در روز 19 دی ماه، ورود کشتی آسیایی به غزه و میلاد حضرت مسیح(ع) اشاره کرد و گفت: با ورود کشتی آسیایی به غزه حصر 5 ساله مردم غزه توسط اشرار، یعنی رژیم صهیونیستی و مصر شکسته شد و مردم از این مسئله خوشحال هستند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان به قانون منع حجاب در آذربایجان اشاره کرد و یادآور شد: این حرکت ضداسلامی را محکوم می‌کنیم و خواهان تجدیدنظر در آن هستیم.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد