کد خبر: ۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶- 04 January 2011
آیت‌الله جنتی:

خواص بی‌بصیرت طمع بازگشت به صحنه را دارند

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه هنوز خواص بی‌بصیرت طمع بازگشت به صحنه را دارند، تصریح‌کرد: پررویی برخی خواص حد و حصری ندارد چراکه برخلاف نظام و ولایت‌فقیه با دشمنان و بیگانگان همکاری کرده‌اند.
به گزارش فارس، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در همایش سراسری مسئولان ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی که در حوزه هنری در حال برگزاری است، با اشاره به سالگرد حماسه 9 دی، اظهارداشت: مردم در این روز در صحنه حاضر شده و پاسخ یاوه‌گویی‌ها و فعالیت‌های تخریبی فتنه‌گران را دادند.
وی افزود: حرکت مردم در حماسه 9 دی و راهپیمایی 22 بهمن بسیار باعظمت و سرنوشت‌ساز بود و نقشه‌هایی که دشمنان در خارج و داخل کشور برای براندازی نظام، سقوط حکومت اسلامی و برقراری حکومت غیراسلامی کرده را به هم ریخت.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اگر در همه دنیا تلخی‌ و شیرینی‌هایی وجود دارد همه با حکمت الهی است؛ اگر در فلسطین مردم در سختی قرار دارند حتماً حکمتی در کار خداوند است.
آیت‌الله جنتی در ادامه اظهار داشت: به ثمر رسیدن انقلاب امری عادی نبود؛ چراکه با وجود ضعف‌ها و کمبودها هیچ‌کس باور نمی‌کرد این انقلاب به ثمر برسد اما به لطف خداوند این انقلاب پیروز شد.



دبیر شورای نگهبان تصریح‌کرد: با الهام‌های الهی، امام رضوان‌‌الله علیه حرکت خود را آغاز کردند و اجابت و دعوت از طرف مردم نیز خدایی بود.
وی با اشاره به شرایط دوران رژیم پهلوی که اهل علم در آن منزوی شده بودند، اظهارداشت: همین مردم اجابت دعوت کرده و هر جا گره‌ای هم بود باز شد تا این انقلاب به پیروزی رسید.
آیت‌الله جنتی خاطر‌نشان‌کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مشکلاتی همچون جنگ، مخالفت‌ها و تحریم‌ها شروع شد که به لطف الهی یکی پس از دیگری دشمنی‌ها و تهاجمات به نفع ما تمام شد.
آیت‌الله جنتی با اشاره به برکات جنگ تحمیلی، گفت: در این جنگ نیروهای مسلح با چگونگی کار تسلیحاتی آشنا شده و وابستگی خود را به بیگانگان قطع کردند و اکنون به جایی رسیده‌اند که دنیا از موشک‌هایشان می‌ترسد.
وی گفت: در نتیجه تحریم‌های دشمنان پیشرفت‌ حاصل شد که در ابعاد گوناگون سیاسی، اقتصادی و سایر موارد صورت گرفت؛ مقدمات پایه‌گذاری حکومت مقتدرانه الهی در حال انجام بوده و این مقدمه‌ای برای ظهور حضرت حجت است.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به فتنه 88، گفت: به صورت باور نکردنی عده‌ای در داخل کشور در مقابل نظام ایستاده‌اند و برخی که سوابقی داشته‌ یا نداشتند یک مرتبه مثل عقده‌هایی که ترکیده باشد با نقشه‌هایی از قبل تنظیم شده در خارج و داخل کشور انتخابات را بهانه کرده و به خیابان‌ها ریختند.
وی افزود: در این فتنه همه تشکیلات ضدانقلاب شرکت داشته و با پشتیبانی‌های بیگانگان و سکوت و همراهی کسانی در داخل که از آنها انتظار نمی‌رفت به وجود آمد.
آیت‌الله جنتی با اشاره به خواص بی‌بصیرت گفت: بعضی‌ها می‌فهمیدند و به این وضعیت تن داده بودند؛ از این رو ناکثین بدون استثنا در این جرم‌ها شریک هستند و اگر در این دنیا مجازات نشوند در آخرت مجازات خواهند شد مگر آنکه توبه کنند.
وی با بیان اینکه در فتنه 88 اغتشاشات خیابانی برای اولین بار در کشور صورت گرفت، گفت: تلاش اغتشاشگران این بود که در جمهوری اسلامی انتخابات را باطل کنند چراکه انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته بالاترین آرای دوره حکومت اسلامی بود؛ در داخل و خارج از کشور برخی این را مطرح می‌کردند که روی مردم اگر گلوله ببندید آنها بدتر می‌شوند از این رو همه مقدمات درست شد تا اینکه 9 دی بوجود آمد.
دبیر شورای نگهبان اضافه‌کرد: صاحبان انقلاب خود از انقلاب دفاع کردند و مردم به گونه‌ای باورنکردنی به صحنه آمدند و در واقع خداوند آنها را وارد صحنه کرد.
وی افزود: خداوند اجازه نمی‌دهد خون کسانی که در راه انقلاب ریخته شده پایمال شود و سرنوشت بسیجی‌ها به دست آنها بیفتد؛ از این رو تمام رشته‌های آنها پنبه شد و در 22 بهمن حضور مردم از هر سالی بیشتر بود.
آیت‌الله جنتی گفت: با حماسه 9 دی و 22 بهمن شعله‌ها فروکش کرد، آرامش برقرار شد و مومنین و دلسوزان آرامش فردی پیدا کردند.
وی با اشاره به نقش رهبری در جریان فتنه 88، اظهار داشت: نقش رهبری الهی بود و مدیریت،‌ شهامت و شجاعت در سخنرانی‌ها و پیام‌های ایشان بحران را مهار کرد.
دبیر شورای نگهبان همچنین از نقش صدا و سیما در خنثی‌سازی فتنه 88 تشکر کرد و گفت: صداوسیما در تقدیر از مردم، به صحنه کشیدن و توجیه آنها نقشی تعیین کننده و منحصر به فرد داشت.
آیت‌الله جنتی ادامه داد: کسی که در صبح 22 بهمن راهپیمایی می‌کند باید قصد قرب کرده و بداند صحنه‌ای برای آخرتش ثبت می‌شود که باید روی این موضوع خطیبان نمازجمعه و صداوسیما کار کنند و شعارها نیز باید در این مسیر باشد و نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن برملا و همه دستگاه‌ها بدانند دشمنان داخلی و خارجی بیکار ننشسته‌اند.
وی با تاکید بر اینکه مردم باید خواص بی‌بصیرت را بشناسند، گفت: ممکن است روزی این خواص از سوابق زندان و پست خود سوءاستفاده کنند؛ علی‌رغم وجود سوابق، همه خواص بی‌بصیرت خود خط بطلان به کارهایشان کشیدند.
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه هنوز خواص بی‌بصیرت طمع بازگشتن به صحنه را دارند، تصریح‌کرد: پررویی برخی خواص حد و حصری ندارد چراکه برخلاف نظام و ولایت‌فقیه با دشمنان و بیگانگان همکاری کرده‌اند از این رو مردم آنها را نمی‌پذیرند مگر اینکه توبه قوی و عملی داشته باشند؛ اگر زبان‌شان بسته است و حرف نمی‌زنند در عمل نشان دهند که برگشته‌اند و تنها در این صورت است که مردم و خدا توبه آنها را قبول می‌کنند، در غیر این صورت مردم نباید فریب آنها را بخورند.
وی خاطر‌نشان‌کرد: مردم بصیرت یافته‌ و از خواص پیش افتاده‌اند. هر چند معمولا مردم پیرو خواص‌ هستند؛ تعدادی از خواص منحرف شده‌ و مردم ار آنها پیشی گرفته و صحنه‌گردان شده‌اند که باید از این مردم تشکر کرد.
آیت‌الله جنتی در پایان با بیان اینکه مردم راه خود را از مخالفان بشناسند ابراز امیدواری کرد که حمایت الهی برای همیشه برقرار باشد.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد