کد خبر: ۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۸۵ - ۰۹:۰۰- 14 October 2006
رهبر معظم انقلاب :

روز قدس، روز فریاد و مقاومت امت اسلامی است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم مردم مومن و روزه دار تهران در نماز جمعه، با تبیین طرحها و سیاستهای امریکا و صهیونیزم برای تغییر واقعیات منطقه و رو در رو قرار دادن مردم در کشورهایی مانند فلسطین و عراق تأکید کردند: روز جهانی قدس، روز فریاد و مقاومت امت اسلامی در مقابل این سیاستهای تفرقه انگیز است.
حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه دوم نماز، روز جهانی قدس را روز پایداری ملتهای مسلمان و اعلام مخالفت امت اسلامی با ظلم و بی عدالتی صهیونیستها و حامیانشان خواندند و افزودند: مسلمانان در همه مناطق عالم این روز را گرامی می دارند و ملت عزیز ایران نیز به فضل خداوند مثل هر سال، این روز را گرامی خواهد داشت.
ولی امر مسلمین درتحلیل اوضاع منطقه، پیروزی حزب الله و ملت لبنان را در جنگ 33 روزه با ارتش اسرائیل، پدیده ای تاریخی و بی نظیر خواندند و خاطرنشان کردند ملتهای مسلمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بار دیگر این حقیقت را به چشم دیدند که ایستادگی و مقاومت مؤمنانه در مقابل ظلم و ستم، پیروزی به ارمغان می آورد.
ایشان شادمانی و مسرت امت اسلامی را از پیروزی مقاومت لبنان، نشانه سهیم بودن همه ملتهای مسلمان در این پیروزی تاریخی دانستند و افزودند: هیچ کس تردیدی ندارد که علاوه بر رژیم جعلی اسرائیل، امریکا و وابستگان منطقه ای آن نیز در این جنگ ضربه سنگینی متحمل شدند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی عبرت و درس بزرگ پیروزی حزب الله و ملت لبنان را، باور عمیق ملتهای مسلمان به این سنت و راز الهی دانستند که تنها راه پیروزی در مقابل دشمنان مقاومت است، به شرط اینکه ملتها از خطرها و پیامدهای مقاومت نهراسند.
حضرت آیت الله خامنه ای، جنگ اخیر لبنان را تغییر دهنده اوضاع منطقه خواندند و افزودند: آثار این تغییر عمیق ممکن است در بلند مدت ظاهر شود اما کسی شک ندارد که صفحه حوادث منطقه، ورق خورده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به طرحهای امریکا و صهیونیستها برای جبران نتایج سنگین ناکامی درحمله به لبنان افزودند: پنجاه سال است که غرب تلاش می کند رژیم مجعول صهیونیستی را با تکیه بر ارتشی مجهز، سرپا نگه دارد اما این ارتش در حمله به لبنان در مقابل یک گروه غیرنظامی و دارای امکانات محدود، پا در گل ماند و این شکست، ضربه بسیار سنگینی بر روحیات اسرائیلیها و حامیانشان وارد کرد و به همین علت صهیونیستها و امریکاییها اکنون در تلاشند این بی آبرویی را با اجرای طرحهای خصمانه در کشورهای منطقه جبران کنند.
ایشان جلوگیری از قوی تر شدن حزب الله لبنان را در عرصه های مختلف، از جمله طرحهای امریکا و اسرائیل برای جبران شکست اخیر برشمردند و افزودند: آنها همچنین درصددند نیروهای اعزامی سازمان ملل متحد را که برای حمایت از مردم لبنان در مقابل بیگانگان به این کشور آمده اند در مقابل حزب الله و ملت لبنان قرار دهند البته مردم لبنان با هر دین و عقیده و نیز شخصیتهای شیعی، سنی و مسیحی این کشور حزب الله را افتخار لبنان می دانند و اجازه نمی دهند این نقشه ها تحقق یابد اما به هر حال همه باید مراقب باشند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی افزایش فشار برای سرنگون کردن دولت حماس در فلسطین و کشتار روزانه مردم فلسطین را یکی دیگر از طرحهای امریکایی – صهیونیستی برای جبران شکست لبنان خواندند و هشدار دادند صهیونیستها و حامیانشان درصددند واقعیات فلسطین یعنی صف آرایی مردم در مقابل اشغالگران رابه صف آرایی فلسطینیها در مقابل فلسطینیها تبدیل کنند که همه ملتهای اسلامی باید در این زمینه کاملاً هوشیار باشند.
حضرت آیت الله خامنه ای وحدت را مهم ترین نیاز امروز جهان اسلام برشمردند و خاطرنشان کردند: در عراق نیز همان سیاست رو در رو قرار دادن مردم پیگیری می شود و دشمنان اسلام به ویژه پس از شکست در لبنان تلاش می کنند طرح مردم در مقابل مردم را با حمایت از تروریستها و ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی اجرا کنند و با بدبین کردن گروههای مختلف مردم، واقعیت کنونی عراق یعنی مردم در مقابل اشغالگران را به رویارویی مردم با مردم تبدیل نمایند.
ایشان انگلیسیها را متخصص سیاست ایجاد تفرقه دانستند و افزودند: انگلیسیها این سیاست را به امریکاییها نیز یاد داده اند اما واقعیت آن است که مردم عراق اعم از شیعه و سنی در طول تاریخ این کشور با هم زندگی کرده اند و اکنون نیز با اتحاد و همدلی به مخالفت با اشغالگران ادامه می دهند.
ایشان مطرح شدن هلال شیعی را در تبلیغات رسانه های امریکایی – صهیونیستی، تلاشی برای ترساندن ملتها و دولتهای اهل تسنن از قدرت گرفتن شیعیان ارزیابی کردند و افزودند: دشمنان امت اسلامی در طرف مقابل، سعی می کنند ما را نیز درمعرض تهدید همسایگان جلوه دهند تا سیاست ایجاد اختلاف و دو دستگی در امت اسلامی را به پیش ببرند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر ضرورت هوشیاری و بیداری همه ملتهای مسلمان افزودند: اگر امت اسلامی در پی استمرار پیروزیهای چند سال اخیر در منطقه است باید در مقابل ترفندها و طرحهای دشمنان کاملا مراقب باشد همچنانکه مردم و مسئولان ایران هم ضمن رسیدگی کامل به اوضاع داخلی، در عرصه خارجی نیز همه تلاش خود را به کار می گیرند تا این سیاستهای خصمانه دشمنان اسلام به نتیجه نرسد.
حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه نخست نماز جمعه ضمن توصیه به ذکر و یاد خدا و رعایت تقوا و بهره گیری از آثار و برکات ماه مبارک رمضان برای نزدیکی به پروردگار و پرهیزگاری بیشتر، از این ماه عظیم به عنوان فرصتی ارزشمند برای دعا و ارتباط با خدا یاد کردند و افزودند: مهم ترین نتیجه و اثر دعا، تقویت روح عبودیت و احساس بندگی در مقابل خداوند متعال است.
ایشان نقطه مقابل عبودیت و بندگی در برابر پروردگار را احساس منیت و خودخواهی و خودبینی دانستند و تأکید کردند: دعا موجب سرکوب روحیه خودخواهی و خودبینی، چه در مقابل پروردگار و چه در مقابل انسانهای دیگر و یا طبیعت خواهد شد و در نتیجه، جهان هستی و محیط زندگی انسانها از طغیان و همچنین تجاوز به طبیعت محفوظ می ماند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضمن توصیه همه مردم به ویژه جوانان به استفاده بیش از پیش از برکات و آثار روحی و معنوی دعا از جمله دعاهای نقل شده از معصومین علیهم السلام، خاطرنشان کردند: خداوند متعال در اجابت دعا هیچ قید و شرطی ندارد اما برخی اوقات اعمال انسانها مانع از اجابت دعا می شود که این مسئله نیز از معارف دعاست.
ایشان همچنین درخصوص شخصیت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام، آن حضرت را انسان و مسلمان کامل، و الگویی برای همه افراد بشر توصیف و تأکید کردند: حضرت علی علیه السلام تربیت یافته در دامن پیامبر اسلام (ص) بود و در تمام دوران زندگی خود، نزدیک ترین فرد به پیامبر به شمار می رفت و در سخت ترین موقعیتها نیز همواره برای حمایت از اسلام و پیامبر اسلام پیشقدم بود.
حضرت آیت الله خامنه ای دروان حکومت کوتاه مدت حضرت علی (ع) را معجزه مدیریت، حکومتی بی بدیل در طول تاریخ بشر و حکومت عدل مطلق، شجاعت مطلق و در عین حال همراه با مظلومیت مطلق خواندند و تصریح کردند: حضرت علی علیه السلام مظهر عدالت، شجاعت، تدبیر، انصاف، رعایت حقوق انسان و مظهر عبودیت در مقابل پروردگار بود.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات