کد خبر: ۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۳- 14 August 2010
آیت‌الله جنتی در اولین نماز جمعه تهران در ماه مبارک رمضان:

بیان حرف‌های اختلاف آمیز در جامعه جایز نیست

دبیر شورای نگهبان گفت: گفتن و شنیدن حرف‌هایی که موجب اختلاف و نشر شایعه در جامعه می‌شود، جایز نیست و این یک گناه بزرگ است و باید نهی از منکر کنیم.
به گزارش فارس، آیت‌الله جنتی خطیب اولین نمازجمعه تهران درماه مبارک رمضان با اشاره به فرا رسیدن این ماه مبارک اظهارداشت: در قرآن کریم فلسفه روزه، تحصیل تقوی بیان شده است.
وی با بیان اینکه برای جبران گذشته‌ها و تامین آینده باید عنایت ویژه‌ای داشته باشیم، اظهار داشت: درست نیست در این خطبه مسائلی غیر از فضائل ماه رمضان بیان شود.
آیت‌الله جنتی در ادامه خاطرنشان کرد: رسیدگی به امور ایتام و فقرا از امور سفارت‌ شده پیامبر(ص) در ماه رمضان است. روزی حضرت علی(ع) از پیامبر اسلام پرسیدند بهترین کار در این ماه چیست و ایشان پاسخ دادند، اجتناب از کارهای حرام و حفظ کردن زبان از بهترین کارهای ماه رمضان است.
وی افزود: باید مراقب زبان خودمان باشیم زیرا زبان انسان را گرفتار، روسیاه و دچار گناه می‌‌کند، ما نباید توهین و هتک حیثیت کنیم باید آبروی افراد را حفظ کنیم.
دبیر شورای نگهبان ادامه داد: گفتن و شنیدن حرف‌هایی که موجب اختلاف و نشر شایعه در جامعه می‌شود، جایز نیست و این یک گناه بزرگ است و باید نهی از منکر کنیم.
خطیب نماز جمعه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: باید آثار امام خمینی‌(ره) را مطالعه کنیم و به نظر من کتاب‌های امام(ره) از بسیاری کتب دیگر تأثیرگذارتر است.
جنتی در ادامه با بیان اینکه اگر کسی اراده نداشته باشد، مقاومتش در برابر گناه کم می‌شود، گفت: روزه اراده انسان را تقویت می‌کند و در مقابل آن اگر کسی روزه نگیرد اراده‌اش تضعیف می‌شود همچنین یکی دیگر از عوامل تضعیف اراده، گوش دادن به موسیقی‌های حرام است.
دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: نباید برای رسیدن به مقام، جایگاه و پول آخرت خود را خراب کنیم بلکه باید اراده مقابله با آنان را داشته باشیم.
آیت‌الله جنتی در خطبه دوم نمازجمعه ضمن گرامیداشت 23 مرداد سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه، این پیروزی را نعمتی از جانب خداوند متعال و به برکت انقلاب اسلامی و وجود امام و رهبر معظم انقلاب دانست.
وی تصریح کرد: در جنگ 33 روزه فقط بحث لبنان نبود، بلکه مسئله اسلام است و آمریکا و اسرائیل برای اسلام و همه بشریت خطرناک هستند.
خطیب جمعه تهران گفت: صهیونیست‌ها تصور می‌کردند چهارمین قدرت نظامی دنیا و شکست‌ناپذیر هستند و مغرور بودند اما این رژیم از سوی نیروهای مومن و متدین و با اخلاص و ایثارگر حزب‌الله ضربه سنگینی خورد و چنان ذلیل شد که هنوز هم آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند سر خود را بالا بیاورند.
آیت‌الله جنتی افزود: اسرائیلی‌ها بعد از شکست در جنگ 33 روزه دنبال جبران این شکست مفتضحانه بودند و راه‌اندازی جنگ 22 روزه علیه مردم بی دفاع غزه متمم کار آنها بود و در مرحله بعد، بحث ترور مقامات لبنان را در دستور کار قرار دادند که از ترور رفیق حریری شروع شد و الان هم بحث ترور سیدحسن نصرالله را مطرح می‌‌کنند.
وی ادامه داد: آنها بعد از ترور رفیق حریری موفق شدند سوریه را از لبنان بیرون کنند و در گام بعد حزب‌الله را متهم به طراحی و اجرای این ترور کردند و حزب‌‌الله را تروریست خواندند و تلاش کردند در یک دادگاه بین‌المللی که کسانی در آن حضور دارند که هیچ چیز حالیشان نیست و متهم اصلی (اسرائیل) را در نظر ندارند، حزب‌الله را محکوم کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: سید حسن نصرالله، این مرد ایمان و جهاد و تقوا با افشاگری خود، در دادگاه بین‌المللی (رسیدگی به پرونده ترور نخست‌وزیر سابق لبنان) زلزله ایجاد کرد و آنها دیگر نمی‌توانند آنطور که می‌خواهند عمل کنند.
آیت‌الله جنتی افزود: سران اسرائیل از حزب‌الله احساس خطر می‌کنند و به خوبی می‌دانند که قدرت حزب‌الله روز به روز بیشتر می‌شود و برای همین هم برای به انفعال کشاندن حزب‌الله دست و پا می‌زنند اما بدانند که با عنایت و اراده خداوند متعال راه به جایی نمی‌برند.
وی با اشاره به 26 مرداد سالروز بازگشت اسرای ایرانی در بند رژیم صدام، آزادی اسرای ایرانی از چنگال صدام خبیث قسی ‌القلب را نعمتی از جانب خداوند دانست و به آزادگان توصیه کرد قدر خود را بدانند و روحیه ایثارگری را حفظ کنند و به خاطر مسائل دنیوی، گذشته خود را حبط و ابطال نکنند.
آیت‌الله جنتی گفت: مردم هم باید قدردان آزادگان باشند و خانواده آزادگان به خصوص فرزندان آنها باید راه افتخارآفرین این عزیزان را در صیانت از اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایران اسلامی ادامه دهند که اجازه ندادند یک وجب از خاک کشورمان در اشغال دشمنان بماند.
دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز کودتای ننگین 28 مرداد گفت: کودتای آمریکایی و انگلیسی 28 مرداد خیانت بزرگی به ملت ایران بود که بعد از فرار شاه از کشور، این انسان نالایق و بی‌کفایت و فاسد را به حکومت بازگرداند.
وی افزود: مردم با افتادن سایه شوم شاه بر کشور، عزادار شدند و از آن روز آمریکایی‌ها در کنار انگلیسی‌ها قرار گرفتند و مرتکب جنایاتی علیه ملت بزرگ ایران شدند که هنوز هم توطئه‌های آنها ادامه دارد و اگر ظلمی انجام نداده‌اند، از سر نخواستن نبوده بلکه نتوانستند آنرا انجام دهند.
آیت‌الله جنتی با طرح این سؤال که چرا عده‌ای در برابر آمریکا سست و بی‌اراده می‌شوند، ادامه داد:‌ فتنه‌گران علاقمندند دشمنی‌ها با آمریکا را کنار بگذاریم و راه مذاکره باز شود و تصور می‌کنند سردمداران آمریکا آدم شده‌اند؛ در حالیکه ما جنایات آنها را فراموش نمی‌کنیم و چراغ سبزی که نشان می‌دهند، حقه‌بازی و تقلب است.
"کتاب‌های زیادی درباره توطئه‌ها و جنایات آمریکا نوشته شده است اما اگر کتابی در باب خیانت‌ها و جنایت‌های آنان در 30 سال اخیر بنویسیم، مجموعه ارزشمند و مطولی خواهد شد که در تاریخ و برای آیندگان ثبت می‌شود ".
وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها هنوز دست از خباثت برنمی‌دارند و می‌خواهند با تداوم تحریم‌ها برای ما مشکلات جدی ایجاد کنند و تصور می‌کنند مردم ما از تهدید‌های آنها می‌ترسند و تسلیم می‌‌شوند؛ اما مشکل آنها این است که ملت ما را نمی‌شناسند و نمی‌دانند مردم ایران فهیم، بصیر و آگاهند و می‌دانند هر چه آمریکا اصرار دارد بشود، به ضرر ماست و هر چه آنها می‌خواهند نشود، به نفع ماست.
آیت‌الله جنتی بر همین اساس به مردم و مسئولان توصیه کرد هوشیارانه عمل کرده و تلاش کنند از موضوعاتی چون اختلاف که باعث تاثیرگذاری تحریم‌های دشمنان می‌شود، پرهیز کنند و تاکید کرد: اگر اختلافی به وجود آید، زمینه‌ساز تأثیرگذاری تحریم‌ها می‌شود و همه باید با تمام وجود از وحدت کلمه در جامعه اسلامی حمایت کنیم.
خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم جلب رضایت مردم از سوی مسئولان تاکید کرد و گفت: اگر مسئولان خدمت‌گذارند و مردم را به حق ذیحق ‌می‌دانند، باید رضایت آنها را که به تعبیر حضرت امام (ره) رضایت خداست، فراهم کنند.
وی افزود: برخی مشکلات توسط خود مردم حل می‌شود که مسئولان باید آنها را هدایت و مساعدت کنند؛ ولی کسانی که آینده را می‌خواهند باید از کار مردم گره‌‌گشایی و مشکلاتی را که به دست مردم حل نمی‌شوند و نیازمند اقدام آنهاست، بر طرف کنند.
آیت‌الله جنتی در ادامه به کسانی که حرکت زشت سیاسی انجام می‌دهند، هشدار داد که اگر آینده را می‌خواهند، باید به مردم خدمت کنند تا مردم هوشیار و قدردان به آنان رای دهند و متذکر شد: کسانی که خادم مردمند، رای آنها از پیش آماده است و قطعا اگر هم خودشان نخواهند به صحنه بیایند، مردم التماس می‌کنند اما هرکس دنبال مسائل دیگر است و به مردم خدمت نمی‌کند، مردم هم به او اعتماد نمی‌‌کنند و از وی خدمت نمی‌طلبند و در آینده هم به او رای نمی‌دهند و اگر هم رای دهند، پشیمان می‌شوند و رای خود را پس می‌گیرند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان بر لزوم پرداختن به مسائل اصلی کشور و پرهیز از مسائل فرعی از سوی دستگاه‌های تبلیغاتی و مردم تاکید کرد و اظهار داشت: در کشور ما مسائل اصلی و بنیادین فراوانی وجود دارد که باید به آنها بپردازیم.
آیت‌الله جنتی با تاکید بر اینکه مسائل حاشیه‌ای اهمیت ندارند و می‌توان از آنها عبور کرد، گفت: پیشرفت و عدالت محور کارها در دهه چهارم انقلاب است و باید از مسیری حرکت کنیم که ما را سریع‌تر به این دو مولفه می‌رساند و نباید دنبال موضوعات انحرافی برویم و وقت و استعدادها را صرف آنها کنیم.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات