کد خبر: ۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵- 11 August 2010
آیت‌ا... جنتی در دیدار با سفیر ترکیه در تهران:

قدرت جمهوری اسلامی ایران، علی‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها روزافزون شده است

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم همه فتنه‌ها، تحریم‌ها و فشارها روی پای خود ایستاده است و نه‌تنها ضعیف نشده، بلکه قدرتش روزافزون گردیده است.
به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی شورای نگهبان، آیت‌ا... جنتی در دیدار با سفیر ترکیه در تهران، با بیان اینکه ملت ایران، میان خود و ملت ترکیه احساس جدایی نمی‌کند، گفت: مواضع دولت ترکیه در مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی و دینی، مشترکات زیادی با جمهوری اسلامی ایران دارد.
وی با اشاره به عمق اعتقادات اسلامی مردم ترکیه گفت: علی‌رغم توطئه و اصرار غرب برای تحمیل فرهنگ خود بر کشورهای اسلامی از دیرباز تا کنون، این نقشه در ترکیه ناموفق بوده است، خصوصا توجه بانوان ترکیه به مسئله حجاب، امری قابل‌تقدیر است.
آیت‌ا... جنتی در ادامه این دیدار با اشاره به ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر همه قدرت‌های جهان، خاطرنشان کرد: خداوند به برکت اسلام و این مردم مسلمان، در این نظام، قدرتی قرار داده است که 31 سال است علی‌رغم همه فتنه‌ها، تحریم‌ها و فشارها روی پای خود ایستاده است و نه‌تنها ضعیف نشده، بلکه قدرتش روزافزون گردیده است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت‌های خوبی در زمینه اقتصادی، صنعتی، علم و فن‌آوری و سیاسی داشته است، گفت: جوانان ایران اسلامی به سرعت در حال رشد علمی و فن‌آوری هستند و دستیابی به دانش هسته‌ای، نمونه‌ای از این پیشرفت است.
آیت ا... جنتی در ادامه با اشاره به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان گفت: رژیم صهیونیستی پس از شکست‌های پی‌درپی سال‌های گذشته از حزب‌ا... لبنان و حماس، درپی انتقام‌گیری از مقاومت در لبنان و فلسطین است. چرا که آنان هیچگاه گمان نمی‌کردند، یک قدرت محلی در همسایگی آنها به‌وجود بیاید که کاری که کشورهای عرب نیز از آن عاجز بودند را انجام دهد و با تحمیل شکست به این رژیم، قدرت و حیثیت آنان را از بین ببرد.
وی افزود: صهیونیست‌ها از افزایش قدرت حزب‌ا... هراسانند و درپی آن هستند که اگر بتوانند با حمله‌ای گسترده به لبنان، شکست‌های خود را جبران نمایند. بنابر این تحرکات اخیر هم یک پیش‌درآمدی بود برای آنکه ببینند چقدر آمادگی برای رویارویی دارند.
دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: علیرغم این تلاش‌ها، هم حزب‌ا... و هم دولت و هم مردم لبنان برسر مقاومت در برابر هرگونه تجاوزگری رژیم صهیونیستی متحد هستند.
وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا به عنوان اصلی‌ترین حامی آن، در حال سقوط هستند و در مقابل، کشورهای اسلامی مانند ایران و ترکیه در حال صعود هستند. بنابر این کشورهای اسلامی باید اختلافات را کنار گذاشته و با هم متحد شوند و از ظرفیت‌های وسیع و گوناگونی که در اختیارشان است استفاده کرده و از تهدیدهای آمریکا و متحدانش، هراسی نداشته باشند.
سفیر ترکیه در تهران نیز در سخنانی با ابراز مسرت از این دیدار، ضمن تایید مشترکات فراوان ملت ایران و ترکیه، گفت: دولت ترکیه، جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان بازیگری بزرگ در منطقه و جهان می‌داند و علاقمند به گسترش روابط میان دو کشور در کلیه زمینه‌ها است.
وی افزود: همکاری دو کشور ایران و ترکیه، برای ایجاد صلح، ثبات، رفاه و امنیت در منطقه و جهان، بسیار مهم است.
سفیر ترکیه در تهران، در ادامه گفت: برای بازگشت ثبات به منطقه، باید ضمن خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق و سپردن امور عراق به دولت قانونی این کشور، از بروز هرگونه جنگ‌افروزی توسط رژیم صهیونیستی در منطقه جلوگیری شود.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی