کد خبر: ۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۲- 24 July 2010
آیت‌الله جنتی در نماز جمعه تهران:

اجرای عدالت زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) است

خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه باید همیشه منتظر ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) بود و برای فراهم کردن مقدمات ظهور تلاش کرد، گفت: یکی از راه‌های فراهم کردن این مقدمات توجه همه جانبه به موضوع عدالت است.
آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه اول با اشاره به فضیلت‌های فراوان ماه شعبان این ماه را یکی از بهترین ماه‌های خداوند و مناجات شعبانیه را یکی از با فضیلت‌ترین مناجات‌ها عنوان کرد و گفت: یکی از فضائل مهم ماه شعبان فرستادن صلوات در هنگام ظهر است.
وی ادامه داد: دعا صرف‌نظر از مناجات با خدا مملو از معارف اسلامی و مسائل فرهنگی اسلام است و امروز که 20 روز بیشتر تا پایان ماه شعبان وقت نداریم باید خود را پاک و به خدا نزدیک کنیم.
وی رسیدگی به یتیمان، فقرا، فراهم کردن زمینه ازدواج برای جوانان را از جمله اقدامات شایسته و با فضیلت در شب نیمه شعبان عنوان کرد و گفت: این شب شائبه شب قدر دارد و دعاها و فضیلت آن بر روایات مختلف این امر را نشان می‌دهد چرا که در شب نیمه شعبان خیر و شر برای هر کس تا نیمه شعبان آینده تقسیم می‌شود.
خطیب نماز جمعه تهران به اهمیت خواندن دعای کمیل اشاره کرد و گفت:‌ با خواندن این دعا نصرت خدا، روزی و آمرزش نصیب بندگان می‌شود.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه اخلاص زمینه استجابت دعاست، گفت: اخلاص یعنی اینکه ما تنها امیدمان به خدا باشد و به غیر از او به کس دیگری دل نبندیم.
وی با ابراز تاسف از اینکه چرا از یاد امام زمان غافل هستیم، تصریح کرد: چرا باید فقط در سختی‌ها متوجه ایشان باشیم درحالی که می‌بایست گریه‌ها و ناله‌های ما در مساجد در روزهای جمعه برقرار باشد.
دبیر شورای نگهبان ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) به حضرت زهرا‌(س) فرمودند خداوند چند خصلت و ویژگی را تنها به امت من داده است که یکی از این ویژگی‌ها این است که نبی این امت بهترین انبیاء، وصی آن بهترین اوصیا، شهید آن یعنی حضرت حمزه بهترین شهدا می‌باشد.
آیت‌الله جنتی افزود: پیامبر می‌فرماید از دیگر فضائل امت من این است که خدا به شهید امت من یعنی جعفر طیار دو بال داده است که در بهشت پرواز کند و همچنین دو سبط امت یعنی امام حسن و امام حسین و در نهایت حضرت مهدی نیز از ماست.
وی خاطرنشان کرد: با ظهور حضرت و برقراری عدالت حتی یک خانه پیدا نمی‌شود که در آن ظلم صورت بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه باید در انتظار ظهور ایشان بوده و مقدمات کار را فراهم کنیم، افزود: یکی از راه‌های زمینه‌سازی ظهور تلاش برای اجرای عدالت است.
خطیب نمازجمعه تهران خاطرنشان کرد:‌ جمهوری اسلامی باید جمهوری عدالت بوده و مسئولین آن باید برای اجرای عدالت تلاش کنند و همه باید به دنبال اجرای عدالت باشیم تا جزء منتظران امام محسوب شویم.
آیت‌الله جنتی در ادامه به حادثه تروریستی زاهدان اشاره کرد و اظهار داشت: حادثه تروریستی زاهدان واقعاً همه مردم عزیز کشورمان را مصیب‌زده و داغدار کرد چرا که بیش از 300 نفر از هموطنانمان در این حادثه به دست اشرار آمریکایی شهید و یا مجروح شدند.
وی در ادامه یاد شهید گلداوی یکی از شهدای حادثه زاهدان را گرامی داشت و دعا کرد که خداوند روح این جوان را با حضرت علی‌اکبر (ع) محشور فرماید.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: حادثه تروریستی زاهدان، فاجعه بسیار تلخی بود و مقام معظم رهبری نیز در پیامشان همه مطالب را در این زمینه بیان فرمودند. هم فلسفه و هم هدف عنوان کردند و هم عوامل اصلی حادثه را که آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی بود را گفتند که هیچ شکی در این موضوع وجود ندارد و هدف آنها نیز ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است.
وی ادامه داد: تروریست‌ها خواهان بر هم زدن وحدت جامعه اسلامی هستند چرا که آنها می‌دانند رمز پیروزی انقلاب اسلامی "وحدت " مردم بوده است و همانطور که امام‌خمینی (ره) نیز در وصیبت‌نامه‌شان به این موضوع اشاره فرمودند، "وحدتگ رمز پیروزی است.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه دشمنان وحدت شیعه و سنی را هدف‌گیری کرده‌اند، گفت: جنایتکار اصلی در خصوص حادثه تروریستی زاهدان مشخص است و 2 فردی هم که قصد ورود به مسجد را داشتند نیز عوامل آنها هستند که در واقع این عوامل دنباله‌های ریگی هستند که این حرکات انتحاری را در دستور کار دارند. البته بسیاری از نقشه‌های آنها تاکنون کشف و خنثی شده است و امیدواریم انشاء‌الله مابقی این حرکات نیز خنثی شود .
وی در ادامه به پیام رهبر انقلاب در خصوص حادثه تروریستی زاهدان اشاره کرد و یادآور شد: رهبر انقلاب چند نکته را در پیامشان مطرح کرده‌اند یکی اینکه جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد که این افراد تروریست به اهداف شومشان برسند و امکان ندارد که جمهوری اسلامی خواب و خام باشد و دشمن را نشناسد و مجال به دشمن بدهد تا هر کاری را که دلشان خواست، انجام دهند. دشمنان باید بدانند که این‌گونه نیست و ما از رسیدن آنها به اهدافشان جلوگیری می‌کنیم.
امام‌جمعه موقت تهران همچنین گفت: رهبر انقلاب در بخش دیگری از پیامشان فرمودند "مسئولان دستگاه‌های 3 قوه باید این موضوع را پیگیری کنند "، بنابراین باید همه عوامل این حادثه تروریستی را شناسایی کنند تا به مجازاتشان برسانند و باید با این عوامل با قاطعیت برخورد شود.
وی با تأکید بر اینکه باید با برهم‌زنندگان امنیت کشور با قاطعیت برخورد شود، متذکر شد: آحاد مردم نیز در قبال این مسئله موظفند و بر همه مسلمانان واجب است که با این مولود شوم که مصداق بارز مبارزه با خدا و رسول است، مقابله کنند؛ یعنی همه مردم تکلیف دارند.
به گفته آیت‌الله جنتی، رهبر انقلاب همچنین در پیامشان اضافه کرده‌اند که روشنفکران و دانشگاهیان در این زمینه وظایف سنگین‌تری بر عهده دارند.
وی در عین حال به ریگی سرکرده گروهک تروریستی زاهدان اشاره کرد و اظهار داشت: ریگی پس از دستگیری اعترافاتی کرد و آبروی آمریکایی‌ها را برد اما برای آمریکا آبرو مطرح نیست. ریگی در اعترافاتش گفته که با آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در ارتباط بوده و از آنها دستور می‌گرفته و از سوی آنها کمک و حمایت می‌شده است.
آیت‌الله جنتی ادامه داد: از آمریکایی‌ها و تروریست‌ها می‌پرسم که در طول این 31 سال شما چه نفعی از ترور برده‌اید و ما چه ضرری کرده‌ایم؟ هر جا شهید داده‌ایم به نفع‌مان شده است و هر جا شما ترور کرده‌اید، به ضررتان تمام شده است. شما چه هدفی از این کار دارید؟
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به این اقدام ترور کور می‌گویند یعنی بی‌هدف، به طرح سؤالی در این زمینه پرداخت و یادآور شد: در کدام کشور تروریست‌ها توانسته‌اند حکومت را در دست گیرند؟ این چه وضعیتی در عراق و افغانستان است؟ گویا اصلاً وظیفه عده‌ای "آدم‌کشی " شده است و اصلاً هدف آنها "آدم‌کشی " است و هدف اربابان آنها نیز "ایجاد اختلاف و در نتیجه آن تضعیف کردن قدرت‌ها " است، اما به کوری چشم شما در کشور ایران قدرتی به نام "جمهوری اسلامی " به وجود آمده که اگر شما همه نیروهایتان را هم بریزید با این قدرت نمی‌توانید مقابله کنید.
امام جمعه موقت تهران بر همین اساس اعلام کرد: شما بخواهید، چه نخواهید قدرت‌های سلطه‌گر غربی رو به زوال هستند و جمهوری اسلامی ایران رو به صعود و قوت است.
وی در ادامه به مصوبه اخیر مجلس در خصوص الزام کردن دولت به تأمین و تهیه سوخت رآکتور و غنی‌سازی اورانیوم با غنای 20 درصد اشاره کرد و ضمن تشکر از مجلس شورای اسلامی به دلیل این مصوبه، متذکر شد: این مصوبه نشان‌دهنده این است که دولت و مجلس و همه مردم به یک سمت حرکت می‌کنند و همه در یک جهت پیش می‌روند.
به گفته آیت‌الله جنتی، در این مصوبه مجلس آمده است "کشورهایی که بخواهند از هواپیماها و کشتی‌های ایرانی بازرسی کنند، باید با این کشورها مقابله به مثل کنیم "، این تهدید بسیار جدی بود که باید عملی شود که انشاء‌الله عملی نیز می‌شود، این موضوع نشان‌دهنده حفظ عزت اسلام از سوی مجلس شورای اسلامی و وکلای ملت در قوه مقننه است که البته شأن نمایندگان نیز همین است و زمانی که می‌بینند جمهوری اسلامی در حال ضربه خوردن است، سریعاً جلوی این ضربه را می‌گیرند.
امام جمعه موقت تهران در عین حال به 5 مرداد سالروز برپائی اولی نماز جمعه در تهران به امامت آیت‌الله طالقانی، اشاره کرد و گفت: نماز جمعه ظرفیت بسیار بالایی دارد، خداوند روح امام را شاد فرماید که دستور دادند نماز جمعه برقرار شود.
وی ادامه داد: نماز جمعه نشان‌دهنده وحدت مردم با نظام است و مرکزی است برای تزریق معارف اسلامی، برای بصیرت‌بخشی به مردم، نماز جمعه نقش بی‌نظیری برای اهداف سیاسی و عبادی خود دارد که با هیچ مسئله دیگری قابل مقایسه نیست.
به گفته آیت‌الله جنتی، از اول اسلام تاکنون نماز جمعه محل تصمیم‌گیری بوده است و ظرفیت بسیار بالایی دارد که تاکنون نیز از آن به درستی استفاده شده است و از این پس نیز باید بیشتر استفاده شود.
امام‌جمعه موقت تهران در ادامه به روز جوان و تولد حضرت علی‌اکبر اشاره کرد و گفت: حضرت علی‌اکبر یعنی الگویی از پیامبر، شبیه‌ترین مردم به پیامبر بوده است. شهدای ما بلاهای گوناگونی را برای عزت روزافزون نظام و آرامش خاطر نسل آینده کشورمان تحمل کردند، از این رو باید قدر آنها را که خدمت بسیار بزرگی در حق اسلام، نظام، انقلاب و کشور انجام دادند بدانیم و راهشان را ادامه دهیم.
آیت‌الله جنتی همچنین به موضوع صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف در کشور اشاره کرد و گفت: چرا باید اسراف کنیم، اگر ما ملی باشیم اسراف به سلامت جامعه ضرر می‌زند و اگر دینی باشیم اسراف گناه کبیره است و خداوند نیز فرموده است که مسرفین را دوست نمی‌دارد.
وی در خاتمه گفت: بسیاری از گرفتاری‌های کشورمان را می‌توانیم با صرفه‌جویی و عدم اسراف برطرف کنیم.
منبع: خبرگزاری فارس
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات