کد خبر: ۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۶- 02 June 2010

شکفتن گل یاس محمدی(ص)

«یادداشتی از دکتر کدخدایی»
بسمه تعالی
سال پنجم بعثت در سرزمین وحی گلی شکفتن آغاز کرد که تاکنون و تا بی نهایت عطر وجودش شیفتگان خداجوی را سیراب می نماید، گلی که برتر از ملائک بود، ظاهری چون ما خاکیان داشت، حقیقتش از نور بود و بوی بهشت را همراه داشت.
او که با آمدنش بهشت را برای علاقه‌مندان خود تضمین کرد و آنان را وعده نصرت و یاری داد. فرشته‌ای به صورت انسان که فرستاده خاتم (ص) خداوند هرگاه مشتاق بوی بهشت می شد او را می بوئید. 
او فاطمه خوانده شد چرا که شیفتگان به آن حضرت را از آتش دوزخ دور می کرد. او صدیقه ای بود که پیامبر عظیم‌الشان اسلام بر راستگوئی‌اش تضمین می‌کرد. او طاهره‌ای بود که از هرگونه ناپاکی بری بود و راضیه‌ای بود که دل در گرو رضایت خداوند و رسول او داشت و بر نامردمی‌ها و رنج‌ها صبوری می‌کرد و از این رو مرضیه شد که خدا و رسولش نیز از او راضی شدند. و اما زهرا بود چون همچون کواکب بر آسمان و زمین نورافشانی می کرد.
او از جمله انوار پاک الهی بود که به آن مباهله شد و طهارت با او جاری شد و دوستی و مودت از خاندان پاکش از او آغاز شد، او که اوج ایثار و فداکاری اش نزول آیات ایثار را به همراه داشت. او فاطمه بود و زهرا شد.
او مرضیه ای بود که گوش جان به نصایح پدر سپرده بود و از دنیا و مافیها جدا و بی‌اعتنا به زر و زیور دنیوی پای در رکاب جهاد و شهادت نهاد. او نیز همچون پدر بزرگوارش زندگی آخرت را برگزیده بود و رنج و سختی دنیا را برای رضای خدا پذیرفته بود.
فاطمه در کلام نبی مکرم (ص) اسلام همه خوبی‌ها و بهترین فرد بر روی کره خاکی بود، چرا که در آغاز او سیب بهشتی بود‌ که در دامان محمد (ص) و خدیجه (س) متولد و پرورش یافت. و اول ورودیهای بهشت برین به شمار می رود و دوستی او دوستی بهشتی خواهد بود و دشمنی با او عقاب آخرت را در پی خواهد داشت.
فردا تولد این ستاره درخشان جهان است که سبب خلقت افلاک شد و ملائک الهی خدمتگذار آن بانوی گل یاس.
اکنون باید او را شناخت و دوباره بازشناخت، چرا که شناخت او شناخت خداوند است. اگر او سبب خلقت افلاک بود که هست باید که از طریق همو نقبی به قرب الهی زد و دستمان را به دستان مبارک او گره زنیم تا شفاعت کند ما را. او که در آیین رفتار دنیوی آنچنان عمل کرد که مرضیه خداوند و رسول لقب یافت چرا که راه صحیح را انتخاب کرده بود. و اکنون ما باید بکوشیم تا در این مسیر نورانی او حرکت کنیم، چرا که ستاره راهنمای من و تو در ظلمات دنیوی است، او که ایثار، زهد و عدالتش باعث شد تا بهترین آدمیان بر روی زمین باشد و اکمل زنان عالم.
آمدنش را گرامی می داریم و شادی باطنمان را ظاهر می سازیم تا نشان دهیم دوستدار او و خاندان مطهرش هستیم. و نشان دهیم که دلهای ما در راه او به وثیقه سپرده شده و جانهایمان با ترنم آبشار گفتار او، پدر بزرگوار و شوی باوفایش پالایش می‌شود و با عطر بهشتی آنها شستشو شده تا آن هنگام که در قدمگاه عشق اولین و آخرین موجودات به کمال برسیم.
تولدش بر شیفتگان آن حضرت مبارک باد.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

حقیقت تنفیذ؛ فرایندی حقوقی و شرعی

چیستی و چگونگی تنفیذ

فیلم | اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۳ مرداد ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: زندگانی امام حسین (ع) الگویی کامل برای زندگی باعزت است/ کاپیتولاسیون نگاه ظالمانه دولت‌های استکباری را آشکار می‌کند

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند

ثبت تجارب انتخاباتی در شورای نگهبان و بهره‌گیری از آن‌ها در اصلاح فرآیندها و روش‌ها

پربازدید ها

پیام تسلیت آیت‌الله جنتی به مناسبت درگذشت پدر حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی

گزارش تصویری امضای اعتبارنامه رئیس جمهور منتخب توسط اعضای شورای نگهبان

اعتبارنامه دکتر پزشکیان توسط اعضای شورای نگهبان امضا شد

برگزاری چند انتخابات در چند ماه؛ ثبات، استحکام و اقتدار نظام اسلامی در سایه‌سار رهبری حکیمانه

انتخاب اعضای هیات‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده

۲ تصویر از ۲ عضو باسابقه شورای نگهبان در حاشیه مراسم تنفیذ حکم دومین رئیس‌جمهور

برگزاری انتخابات زودهنگام؛ نمایش ثبات و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران

دستاوردها و نتایج انتخابات‌های اخیر؛ از تحقق اراده مردم تا تجاربی که برای مجریان و ناظران به دست آمد

آغاز انتشار ویژه‌نامه «آینه اعتماد ۲» به‌مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان

با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند