کد خبر: ۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳- 28 May 2010
حضرت آیت‌الله جنتی:

شورای نگهبان، اجازه نمی‌دهد کسانی خواب آشفته خود را برای کشور محقق کنند

دبیر شورای نگهبان با اشاره به تحرکات پیدا و پنهان برخی افراد برای نفوذ به مسئولیت‌های مهم گفت: شورای نگهبان، نهادهای مسئول و آحاد ملت هوشیارند و اجازه نمی‌دهند کسانی خواب آشفته خود را برای کشور محقق کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی در همایش رؤسای دفاتر استانی و مدیران ستادی شورای نگهبان گفت: باید قدر نعمت‌های بزرگ الهی را بشناسیم و شکرگذار خداوند باشیم.
وی افزود: قدرشناسی از نعمتهای بزرگ الهی مانند برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت رهبری ولایت فقیه، بهره‌مندی درست از این نعمت‌ها در راستای تأمین‌ سعادت جامعه است.
حضرت آیت‌الله جنتی ضمن اشاره به مهم‌ترین مناسبت‌های ماه خرداد گفت: تلخ‌ترین خاطره این ماه، رحلت حضرت امام خمینی(ره) است. البته آن بزرگوار همیشه زنده است. زیرا کسانی که زندگی‌شان را در راه خداوند متعال صرف می کنند، مرگ ندارند و ملت مسلمان ایران در این ماه با حضرت امام(ره) تجدید بیعت می‌کنند.
وی در ادامه با تجلیل از مقام شهدای قیام 15 خرداد افزود: شهدای این قیام نزد خداوند متعال مأجورند و برکت خون پاک آنها شامل حال این ملت شد و پیروزی انقلاب اسلامی یکی از این برکات بود.
آیت‌الله جنتی در ادامه با اشاره به سالروز آزادی خرمشهر گفت: خاطره فتح خرمشهر نیز از خاطرات شیرین این ماه است. این فتح واقعا فتحی معجزه‌گونه بود.
دبیر شورای نگهبان در ادامه بر اهمیت مطالعه درباره مظلومیت‌های مردم بی‌دفاع خرمشهر در برابر ‌ارتش رژیم بعثی گفت: با وجود مصائب بسیاری که بر سر مردم خرمشهر آمد، این مردم به خوبی در برابر دشمن مقاومت کردند و چه بسا اگر خیانت بنی‌صدر و همکارانش نبود و امکانات دفاعی اندکی در اختیار مردم خرمشهر قرار می‌گرفت، رشادت‌ها و پایداری‌های آنها می‌توانست از ورود دشمن به این شهر جلوگیری کند.
وی با تجلیل از شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدایی که برای دفاع از خرمشهر و آزادی آن تلاش کردند گفت: این شهدا واقعا سربازان حضرت ولی عصر(عج) و فرزندان اسلام بودند و ما باید قدر پایداری آنها و زحماتی که آنها برای سربلندی این مملکت ، متحمل شدند را بدانیم.
حضرت آیت‌الله جنتی در ادامه به اهمیت "تأمل در احوال شخصی" و "خودسازی" اشاره کرد و گفت: اعمال انسان متأثر از افکار و عقاید اوست و اصلاح ضمیر باید با تفکر و تدبر صورت گیرد. به همین دلیل است که در روایات، ارزش یک ساعت فکر کردن برتر از 70 سال عبادت، توصیف شده است.
دبیر شورای نگهبان در ادامه بر تأمل و تفکر بیشتر در خصوص شناخت نعمت‌های بزرگی چون پیروزی انقلاب اسلامی، تاکید کرد و گفت: قدرشناسی از نعمت به معنای بهره‌مندی درست از آن است. باید از نعمت‌های الهی برای کسب سعادت به ویژه سعادت معنوی و اُخروی به نحو احسن استفاده کنیم.
وی درادامه ضمن گلایه از کسانی که قدر نعمت‌های بزرگی چون "برپائی حکومت اسلامی"، "امنیت"، "کوتاه شدن دست اجانب از مملکت" و... را نمی‌دانند، گفت: بعضی متاسفانه همه چیز را به بازی گرفته‌اند و ارزش خون‌های ریخته شده شهدا، این همه مجروح که برای حفظ این مملکت به مقام جانبازی نائل آمده‌اند، این همه جهاد فی سبیل‌الله و... را فراموش کرده‌اند و به دنبال قدرت‌طلبی، کسب تجملات زندگی، تامین آینده بچه‌های خود و... هستند.
حضرت آیت‌الله جنتی تصریح کرد: دشمن سعی دارد ارزشهای این ملت را پایمال کند و با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، ارزشهای پلید خود را به کشور ما تحمیل کند تا جوانان این مرز و بوم که یک روز شوق شهادت داشتند، امروز گرفتار فساد شوند و با این توطئه‌ها بر این ملت مسلط شود.
وی با تاکید بر اهمیت پرهیز از گناه و فساد گفت: اگر گناه در جامعه رواج نداشته باشد هیچ دشمنی نمی‌تواند بر ملت مسلط شود. چرا که عزت و سربلندی از خداوند متعال است و خداوند ملت مؤمن را در پناه خود سربلند می‌کند.
وی افزود: در داخل کشور هم عده‌ای فتنه گر مدام به دشمن چراغ سبز می‌دهند و سعی می‌کنند برای مردم دردسر ایجاد کنند.
وی یادآور شد: از طرف دیگر می‌بینیم برخی افراد مسئولیت‌هایی گرفته‌اند که صلاحیت آن را ندارند و از این فرصت‌ها سوء استفاده می‌کنند.
دبیر شورای نگهبان در ادامه ضمن تجلیل از برخی ویژگی‌های قابل توجه رئیس جمهور گفت: "شجاعت"، "اعتماد به نفس"، "ظلم‌ستیزی"، "عدالت‌طلبی"، "ساده‌زیستی"، "پرکاری"، "توجه به اقشار محروم"، "ایستادگی در برابر آمریکا" و... از اوصاف خوب آقای احمدی‌نژاد است. برخی از این اوصاف واقعا در مسئولان قبلی نبود و این‌ها قابل توجه است. با این همه تکلیف ماست که ضعف‌ها و خطرات را هم گوشزد کنیم.
وی افزود: زمانی به دلیل مصلحت‌اندیشی‌ ناشی از احتمال سوء استفاده فتنه‌گران، از علنی کردن برخی انتقادها و گلایه‌ها پرهیز کردیم و این تذکرات را علنی نمی‌گفتیم، ولی تا کی باید در این خصوص سکوت کرد؟
حضرت آیت الله جنتی تصریح کرد: وجود عناصری در پست های سیاسی که با تفکراتی خاص، در عزل و نصب ها دخالت نا به جا می کنند و مایلند کشور به آمریکا نزدیک شود برای نظام خطرناک است.
وی ادامه داد : این اشتباه بزرگی است که کسی گمان کند برای رفع مشکلات کشور باید از آمریکا و دشمنان اسلام کمک گرفت.
دبیر شورای نگهبان در ادامه با ابراز تاسف از حذف نیروهای انقلابی از مراکز مختلف و بر سر کار آوردن افراد غیر انقلابی به جای آنها گفت: آنها به گمان خودشان می‌خواهند، آینده سیاسی خود را تضمین کنند.
آیت‌الله جنتی یادآور شد: شورای نگهبان، نهادهای مسئول و آحاد ملت هوشیارند و قدر نعمت بزرگی مانند انقلاب اسلامی را می شناسند و اجازه نمی‌دهند کسانی خواب آشفته خود را برای کشور محقق کنند.
وی گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم مسئولان و مدیران کشور، مراجع عظام، طلاب و آحاد مردم، همه جوانب و توطئه‌ها را بشناسند و در راستای ادای تکلیف و جهاد فی سبیل الله با بیان و قلم خود برای سربلندی و توفیقات بیشتر کشور تلاش کنند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی