کد خبر: ۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۸۵ - ۰۹:۳۰- 07 October 2006

دیدار استادان و اعضای هیات علمی دانشگاهها با رهبر معظم انقلاب اسلامی

رهبر معظم انقلاب در دیدار استادان و اعضای هیأت علمی دانشگاهها، خاطرنشان کردند: تجلیل از دانش و دانشمند، باعث رشد و رواج علم می شود و آینده و پیشرفت کشور را تضمین می کند.
ایشان مطرح شدن مسائل مختلف علمی و دانشگاهی از زبان زبدگان و استادان دانشگاهها و آشنایی مسئولان ذی ربط و فضای عمومی کشور با این مسائل را از دیگر اهداف این جلسه خواندند و افزودند: با وجود حرکتهای نوینی که در دهه اخیر در عرصه های مختلف علم و تحقیق در کشور انجام شده است هنوز در ابتدای راه پیشرفت علمی هستیم و باید این راهِ روشن را با کار و تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر ادامه دهیم.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، زبان تشویق و مبتنی بر امید و تحرک را زبان مورد نیاز محیطهای علمی و دانشگاهی دانستند و افزودند: جایگاه کنونی ما در جهان از نگاه ایرانی مسلمان و دارای افقهای بلند و روشن، راضی کننده نیست اما نباید فراموش کرد که حرکت علمی کشور به ویژه در سالهای اخیر، از جمله حرکتهای پرشتاب جهانی بوده و دستاوردهای ممتازی داشته است که این روند را باید با شتاب بیشتری ادامه داد.
حضرت آیت الله خامنه ای، شکستن مرزهای کنونی علم و رسیدن به جایگاه اول علمی جهان در 50 سال آینده را آرمانی تحقق یافتنی برشمردند و تأکید کردند: دستیابی به این هدف بسیار ارزشمند مستلزم باور به «توانایی ملی و استعداد ایرانی»، برنامه ریزی برای استفاده صحیح از امکانات و استعدادهای طبیعی کشور و گرفتن درسهای امیدآفرین از تجربیات موفق 27 سال اخیر است.
ایشان، شجاعت علمی، نوآوری، پرهیز از نگاه تقلیدی به پیشرفتهای علمی غرب، «اعتماد به نفس شخصی و ملی» و پرکاری را ویژگیهای لازم استادان دانشگاهها برای ایفای وظایف سنگین خود خواندند و افزودند: علاج دردها و مشکلات کشور در پیشرفت علمی است.
حضرت آیت الله خامنه ای با ابراز خرسندی از تبدیل شدن نهضت تولید علم به خواست عمومی دانشجویان و دانشگاهیان افزودند: با وجود پیشرفتهای افتخارآمیز علمی، هنوز خط شکنی علمی و عبور از مرزهای کنونی علم در کشور به خواست جدی در محیطهای علمی تبدیل نشده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در همین زمینه افزودند: البته برداشتن گام جدید مستلزم پیمودن راههای طی شده علمی است اما هیچ گاه نباید ذهن را از جستجو برای یافتن راههای کشف نشده و بکر محروم کرد و دانشمندان ما برای رسیدن به مرزهای جدید علم، باید به مسیرهایی فکر کنند که تاکنون ذهن بشر از کشف آنها ناتوان مانده است.
ایشان، هدفدار شدن تحقیقات و انطباق آنها با نیازهای کشور را از دیگر مسائل ضروری دانستند و افزودند: نظام اعطای امتیازات علمی باید بر عواملی مانند پژوهشهای مورد نیاز بخشهای مختلف کشور و تحقیقات تکمیلی منطبق شود.
حضرت آیت الله خامنه ای تربیت دینی و تقویت هویت اسلامی – ایرانی دانشجویان را از وظایف مهم استادان دانشگاهها برشمردند و افزودند: جوان ایرانی باید حقیقتاً به ایرانی بودن خود افتخار کند و علاوه بر تکیه بر مواریث تاریخی و فرهنگی این سرزمین بزرگ، از موقعیت کنونی ایران اسلامی مفتخر و سرافراز باشد.
در پایان این دیدار، استادان و اعضای هیأتهای علمی دانشگاهها نماز مغرب و عشاء را به امامت رهبر انقلاب اقامه و روزه خود را همراه با ایشان افطار کردند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی