کد خبر: ۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۷- 30 January 2010
دکتر کدخدایی در نشست خبری:

نظر شورای نگهبان درباره لایحه بودجه سال 89، در موعد قانونی اعلام خواهد شد

دکتر کدخدایی گفت: شورای نگهبان با برگزاری جلسات فوق‌العاده، لایحه بودجه سال 89 را بررسی و نظر خود را در موعد قانونی اعلام خواهد کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی شورای نگهبان، دکتر کدخدایی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تبریک فرارسیدن دهه فجر و سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران و پیروزی انقلاب اسلامی، یاد و خاطره شهدای انقلاب را گرامی‌داشت و فرارسیدن ایام اربعین حسینی(ع) را نیز تسلیت گفت.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سئوالی مبنی‌بر اینکه با توجه به انتشار برخی اخبار درخصوص دخالت برخی از نمایندگان مجلس در اغتشاشات پس از انتخابات، آیا شورای نگهبان همانند مرحله قبل از انتخابات که درمورد صلاحیت کاندیداها نظر می‌دهد، می‌تواند این افراد را سلب صلاحیت کند؟ گفت: تاکنون گزارشی در این زمینه به شورای نگهبان نرسیده است و شورای نگهبان هم بعد از انتخاب نمایندگان، فارغ از هرگونه رسیدگی و اظهارنظر است و هرگونه اظهارنظر در این خصوص به انتخابات آینده موکول می‌شود.
وی افزود: اگر هر کسی مرتکب تخلفی بشود، قوه قضائیه بر اساس صلاحیت‌های قانونی که دارد و بر اساس تشریفاتی که در قانون برای مقامات و نمایندگان، پیش‌بینی شده اقدام خواهد کرد.
دکتر کدخدایی در پاسخ به سئوالی درخصوص اظهارنظر برخی از کارشناسان که تایید لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها را از سوی شورای نگهبان دارای اشکالاتی می‌دانستند، با بیان اینکه این دوستان نظر شورای نگهبان درخصوص این لایحه را متوجه نشده بودند، گفت: بنده نیز این خبر را دیدم و توضیحی را هم برای سایتی که این خبر را منتشر کرده بود ارسال کردیم.
وی افزود: ایراد شورای نگهبان بر این مصوبه این بوده است که کلیه درآمدها باید به خزانه کل واریز شود و سیکل خزانه‌داری که در اصول 52 و 53 قانون اساسی درنظر گرفته شده است، نباید به‌هم بخورد. در مصوبه اول، این احتمال وجود داشت که برخلاف چنین چرخه‌ای صورت بگیرد ولی بعد از اصلاح دو ماده 15 و 12 که در لایحه بود، ابهام آن مرتفع شده و نظر اعضاء شورای نگهبان تامین گردید و بر اساس مصوبه فعلی، کلیه اینگونه درآمدها باید به خزانه کل واریز بشود و چرخه خزانه‌داری برقرار خواهد بود.
عضو حقوقدان شورای نگهبان تصریح کرد: مطالبی را که دوستان مطرح کرده بودند، بیشتر براساس حدس و گمان بود که به‌نظر ما صحیح نیست.
وی در پاسخ به سئوالی درخصوص نظارت شورای نگهبان بر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: نظارت بر اجرای قوانین عادی برعهده سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی است و شورای نگهبان در این زمینه مسئولیتی ندارد.
دکتر کدخدایی در پاسخ به سئوالی درخصوص تمهیدات شورای نگهبان برای بررسی لایحه بودجه سال 89 در فرصت کوتاه، گفت: شورای نگهبان مانند گذشته تلاش خواهد کرد که در جلسات فوق‌العاده موضوع را بررسی کند و اگرچه زمان، بسیار کوتاه است و همچنان بررسی حدود 200 ماده از لایحه مجازات اسلامی نیز باقی‌مانده است، اما امیدواریم با درنظر گرفتن جلسات فوق‌العاده، نظر شورای نگهبان در موعد قانونی اعلام گردد.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی