کد خبر: ۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۹- 30 January 2010
آیت‌الله جنتی:

خداوند به مردم ما در دهه فجر عزت و افتخار داد

آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر گفت: خداوند دهه فجر را به مردم ما عیدی داده و به مردم ما در این دهه عزت و افتخار داده است.

به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران دهه فجر، دهه شکر است و باید در این دهه با زبان خود شکر خداوند را به جای آوریم و در این دهه باید انفاق کرده، صدقه دهیم و به فقرا کمک کنیم.
آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: خداوند امام (ره) را مبعوث کرد، امامی که رسول و انبیاء را تفسیر کرد که چگونه علما وارث پیامبران هستند و اخلاق پیامبری در وجود امام(ره) به روشنی نمایان بود.
وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) مردی با تقوا، خداترس، متواضع، ضد ظلم، مستضعف‌نواز، محروم‌نواز، سرسخت در مقابل دشمن و دارای صفت‌های برجسته دیگر بود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) کاری کرد که در دنیا بی‌سابقه بود و این اقدام امام(ره) برای هیچکدام از مردم دنیا باورکردنی نبود و ایشان اسلام را زنده کردند.
وی با اشاره به اینکه حتی خود مسلمانان هم در آن زمان باور کرده بودند اسلام مایه عقب‌ماندگی است، اظهار داشت:‌ روشنفکران آن زمان که دوست داشتند کشور پیشرفت کند، اعتقاد داشتند دوران دینی گذشته و اکنون نوبت به نزدیکی به غرب و دریافت فناوری‌های علمی و صنعتی از آنان است.
خطیب نماز جمعه امروز تهران افزود: در آن دوران اسلام به انزوا کشیده شده بود و مساجد خالی بود و تنها جای پیرمردان و پیرزنان بود و اسلام موجب ذلت بود اما با حضور امام اسلام معنی شد و امام خمینی(ره) اسلام را زنده کرد. یعنی به درستی اسلام، قرآن، پیامبر(ص)، علی(ع) و حسین(ع) را تبیین کرد و اسلام ضد ظلم و علم‌پرور و عالم‌پرور را تجدید کرد.
وی با تاکید بر اینکه اسلام حامی مستضعفین و دشمن مستکبرین و حامی قانون است، خاطرنشان کرد: اسلام ظلمت را نمی‌پذیرد و ظلمت را برای مسلمان و امت اسلام حرام می‌داند و امام(ره) بخوبی شعار نه شرقی و نه غربی را عملی کرد.
آیت‌الله جنتی در ادامه تصریح کرد: امام‌(ره) انسان‌ها را تربیت کرد و آنان را زنده کرد و این انسان‌ها همان کسانی بودند که در سراشیبی سقوط بودند اما امام آنان را از منجلاب و گرداب نجات داد و فطرت اسلامی و الهی انسان‌ها را زنده کرد و در میان همین انسان‌ها عاشقان به شهادت جهاد پدید آمدند.
وی با اشاره به اینکه امام(ره) اعتماد به نفس را در میان انسان‌ها رشد و پرورش داد، اظهار داشت: امام(ره) بخوبی نشان داد که مسلمانان می‌توانند به تفوق علمی و سیاسی و ... برسند و این انسان‌ها با اقدامات امام(ره) فهمیدند که صاحب مملکتشان هستند و سرنوشتشان در دست خودشان است.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه مردم فهمیدند اگر مجلس و رئیس جمهور می‌خواهند باید خودشان وارد عمل شوند، خاطرنشان کرد: اکنون دشمن با مردم و مردم با دشمن روبرو است و 30 سال این روند در کشور ما ادامه پیدا کرده است.
وی افزود:‌ متاسفانه برخی حکومت‌ها الگوی امام خمینی(ره) را درک نکردند و به این نتیجه نرسیدند که صاحب مملکت، مردم آن مملکت هستند و مردم باید در هر کشوری در صحنه حضور داشته باشند.
خطیب نماز جمعه امروز تهران تاکید کرد:‌ در کشورهایی همچون فلسطین و لبنان این پیام امام خمینی(ره) دریافت شد و در کشوری چون افغانستان هنگامی که در اشغال شوروی بود این پیام امام‌(ره)‌ عملی شد و مطمئنا این پیام تا حضور حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داشت.
جنتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حکمرانانی در راس قدرت بودند و به اشرافیت، شهوترانی و عیاشی گرفتار بودند و خود را طبقه ممتاز می‌دانستند و بسیاری از مردم این امر را پذیرفته بودند اما امام(ره) این روند غیر اصولی را تغییر داد و با تاکید بر این روند امام(ره) مردی شد که بالاترین فرد در دنیا قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه امام(ره) مردی بود که در خانه‌ای محقر و مانند طلبه‌ای ساده زندگی می‌کرد، تاکید کرد:‌ امام‌(ره) اعتقاد داشت، کسی که می‌خواهد در کشور حکومت کند باید همانند مردم آن کشور زندگی کند و باید پول مردم برای خود مردم خرج شود و به همین دلیل بود که همه اقشار ملت در برابر امام خمینی(ره) خاضع بودند.
آیت‌الله جنتی در ادامه افزود:‌ امام خمینی(ره) توطئه‌ها را در کشور خنثی کرد و 30 سال در این کشور توطئه‌های مختلفی شکل گرفته است که مردم کشورمان تمامی آنها را خنثی کردند.
وی افزود: در حوادث 18 تیر 78 مردم با راهپیمایی گسترده خود در 23 تیرماه آتش‌‌های افروخته را خاموش کردند.
دبیر شورای نگهبان به حادثه روز عاشورای امسال اشاره و تاکید کرد: در حادثه عاشورا که برنامه‌ریزی شده بود و دشمنان انقلاب قصد براندازی داشتند مردم با حضور چشمگیر خود در 9 دی ماه تمامی فتنه‌ها را از میان بردند.
وی خاطرنشان کرد: دهه فجر، دهه قدردانی است و باید در این دهه اقدامات امام خمینی(ره) به نسل جوان و آینده کشور تبیین و برای نسل جدید روشنگری شود.
خطیب نماز جمعه تهران، افزود: مسئولان کشور باید با تمامی قدرت خود به مردم خدمت کنند، چراکه این مردم واجب‌الخدمة هستند.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مردم، قوه قضائیه و مسئولان اطلاعاتی و امنیتی وظیفه سنگینی دارند، خطاب به رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: ما آیت‌آلله لاریجانی را می‌شناسیم و می‌دانیم وی قصد خدمت دارد. آیت‌الله لاریجانی در حوزه علمیه شاگردان بی‌شماری داشت و حاضر نبود در تدریس علوم دینی‌اش کاستی‌هایی پدید آید و وی روحیه ضد ظلم، انقلابی و ولایی دارد و برای رضای خدا همانطور که دستور اعدام دو نفر از اغتشاشگران را صادر کردند باید قاطعانه در برخورد با اغتشاشگران عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه ما تاکنون ضعف نشان دادیم که حادثه روز عاشورا پیش آمد، تصریح کرد: اگر از این به بعد ضعف نشان دهیم به مشکل خواهیم خورد پس باید بایستیم.
آیت‌الله جنتی اظهار داشت: در سوره احزاب تکلیف این گونه افراد ساختارشکن روشن شده است و خداوند می‌فرماید در اسلام سنتی وجود دارد که باید با سه گروه از جمله منافقین، افرادی که دل بیمار دارند و شایعه‌سازان برخورد شود و باید سخت با آنها برخورد شود.
وی تاکید کرد: قانون، فلسفه قانون و قرآن باید رعایت شود. اسلام، انقلاب و ولایت فقیه نیز باید حفظ شود و نباید این‌ها فراموش شود. خدا رحم نکند به کسانی که به مفسدین فی‌الارض رحم می‌کنند. نباید این افراد مورد ترحم قرار گیرند، دیگر جای رافت نیست بلکه جای غلظت است.
خطیب نماز جمعه تهران به جریان جنگی که در آن حضرت علی (ع) 70 تن از پیمان شکنان را کشت، اشاره کرد و گفت: مگر حضرت علی(ع) همان کسی نبود که برای بچه یتیم گریه می‌کرد و دل او را به دست می‌آورد و او را نوازش می‌کرد؟ حالا یک‌مرتبه همین علی در آن جنگ 70 نفر را کشت، او فرقی نکرده است.
آیت‌الله جنتی افزود: ما نه می‌توانیم افراط در مجازات داشته باشیم و نه می‌توانیم تفریط در مجازات داشته باشیم، دشمن بداند که سنگرها را مردم فتح می‌کنند و مردم باید همیشه در صحنه باشند.
وی در پایان به حضور نظامی آمریکا در کشور هائیتی اشاره و با بیان اینکه آمریکا از هر مناسبتی استفاده می‌کند تا در منطقه حضور نظامی داشته باشد، خاطرنشان کرد: امریکا به جای اعزام دارو و مواد غذایی به کشور مصیبت‌زده هائیتی نیروی نظامی ارسال می‌‌کند و به همین دلیل است که ما با امریکا دشمن هستیم.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین به عهدنامه‌ای که بین پیامبر و ساکنین مدینه اعم از مسلمین و حتی بعضی از مشرکین و یهود بسته شده بود، اشاره کرد و گفت: این عهدنامه بسیار ارزنده است؛ چراکه دلیل حقانیت اسلام و پیامبری حضرت محمد(ص) است.
وی بندهایی از این عهدنامه همچون "مرجع بودن پیامبر(ص) برای امضاء کنندگان این عهدنامه، عدم پناه دادن به قریش و هم‌پیمانان قریش، موظف بودن امضاء کنندگان این عهدنامه به دفاع از مدینه و ایستادگی در مقابل بدعت‌گذاران در دین " را ذکر و تصریح کرد: یکی از نکات برجسته در این عهدنامه این است که اگر کسی بخواهد در دین بدعت‌‌گذاری کند و با افکار مردم بازی کند همه امضاء کنندگاه این پیمان موظف هستند که در مقابل آن بایستند.
امام جمعه موقت تهران گفت:‌ این عهدنامه باید برای همیشه سرمشق امت اسلام باشد.
آیت‌الله جنتی ادامه داد: شکستن سلطه یهود از دیگر بندهای این عهدنامه بود؛ چراکه یهود معتقد است همه مردم برای خدمت به آنها آفریده شده‌اند که این عهدنامه این سلطه‌ یهود را شکست هرچند حقوق شهروندی یهودیان را هم تضمین کرد.
وی با بیان اینکه عهدنامه یثرب یک سنت قبایلی را که در آن از فرد ظالم دفاع می‌شد و بسیار قیبح بود را شکست، ابراز داشت: از آنجایی که قریش اموال مسلمانان را غصب کرده بود از همین رو در این عهدنامه به مسلمانان اجازه داده شد هرجا که اموال قریش را دیدند بگیرند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود

تسلیت آیت‌الله اعرافی در پی درگذشت دکتر پرویز داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

«وعده صادق» ضربِ شست ایران به دنیا بود؛ شورای امنیت نتوانست قطعنامه علیه ما تصویب کند

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد