کد خبر: ۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۳- 02 January 2010
آیت‌ا... جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

سکوت در برابر حرمت‌شکنان، گناه و محکوم است

دبیر شورای نگهبان با اشاره به حرمت‌شکنی فتنه‌گران در روز عاشورا، تصریح کرد که سکوت در برابر این حادثه، از سوی بعضی افراد در هر لباس و جایگاهی که می‌خواهند باشند، گناه بوده و محکوم است.

آیت الله جنتی ادامه داد: شعارهایی که این جریان در اواخر دادند همه را افشا کرد، در جایی خواستند مرگ بر آمریکا را از مردم بگیرند و بگویند ما کاری با غزه و لبنان نداریم و در جایی دیگر کلمه اسلامی را از جمهوری اسلامی برداشتند و مشخص شد، که مساله اسلام است، در ادامه، عکس امام را پاره کردند و شعار ضد ولایت فقیه را سردادند و بعد هم اتفاقات روز عاشورا رخ داد.

وی در ادامه تصریح کرد: این افراد باورشان شده بود که نظام ضعیف شده و مردم دیگر طرفدارای از نظام نخواهند کرد و گفتند حالا زمان برخوردهای فیزیکی است و عده‌ای را جمع کردند و وضعیت روز عاشورا را بوجود آوردند و زمانیکه جوانان مومن و بسیجیان مشغول عزاداری بودند، در خیابان‌ها آمدند و با امام حسین(ع) دشمنی کردند.

دبیر شورای نگهبان افزود: شخصی به یکی از اغتشاشگران گفته بود در روز عاشورا چرا این کارها را می‌کنید که آن فرد جواب داده بود ما حسین شما را هم ریشه‌کن می‌کنیم، این افراد به دست خودشان کارشان را تمام کردند و دیگر برای کسی جای شک نمانده که اینها ضد انقلاب و ضد نظام هستند.

آیت الله جنتی با اشاره به تجمع میلیونی مردم در روز چهارشنبه اظهار داشت: جمعیتی که روز چهارشنبه آمد جمعیت 22 بهمنی بود و یک حرکت حسینی و عاشورایی بود زیرا خون و رگ‌های بدن ما با امام حسین و محبت به او گره خورده است.

دبیر شورای نگهبان ضمن تشکر از صدا و سیما و مجلس شورای اسلامی گفت: وقایع روز عاشورا نقشه آمریکا بوده و دیگر آبروی عاملان آن حادثه رفته است، اینها باید از غصه دق کنند که رئیس جمهور آمریکا، اسرائیل و انگلیس از آنها حمایت می‌کنند و دیگر ماهیت آمریکایی - اسرائیلی - انگلیسی آنها آشکار شده است و من نمی‌دانم با وجود این مردم ضد امریکایی این افراد چطور می‌خواهند زندگی کنند.

آیت الله جنتی ادامه داد: زمانیکه بعضی‌ها باورشان شده بود مردم دیگر انقلابی نیستند، جمعیت میلیونی مردم در حمایت از انقلاب، نظام و اسلام در صحنه حاضر شد و آیا این آقایان جمعیت مردم را ندیدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم ما مردم نجیب و قانون‌مداری هستند که اگر اینطور نبود حرمت‌شکنان الان زنده نبودند، مردم به دلیل اینکه نمی‌خواهند تخطی از قانون و خواسته‌های مقام معظم رهبری کنند آرام نشسته‌اند ولی نظام نمی‌تواند مخالفت و اهانت به اسلام را تحمل کند.

آیت الله جنتی خطاب به حرمت‌شکنان و اغتشاشگران گفت: به این عده بسیار ناچیز می‌گویم که مردم سی سال با امریکا جنگیدند و آنها را ذلیل کردند شما که کسی نیستید، ملت ایران اربابان شما را ذلیل کردند و به تعبیر امام، امریکا نتوانست هیچ غلطی بکند.

دبیر شورای نگهبان در ادامه درخصوص اینکه چه باید کرد گفت: این افراد از مصادیق بارز مفسد‌فی‌الارض هستند.

وی با تاکید بر اینکه حکم مفسد فی الارض از نظر اسلام مشخص است، گفت: بعضی افراد اگر سکوت کردند بدانند که سکوت‌شان گناه است، حال در هر لباس و جایگاهی که می‌خواهند باشند، این سکوت محکوم است.

وی با بیان اینکه انتظار مردم از قوه قضائیه بسیار زیاد است، گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی هم باید به وظایف خود عمل کنند و اگر این افراد بخواهند دوباره پررو شوند و در خیابان‌ها حرمت‌شکنی کنند نباید امانشان داد و باید سریعا دستگیر و محاکمه شوند، همچنین برای رسیدگی به پرونده‌های آنها باید از قاضی‌هایی مانند قاضی‌های سال 57 استفاده کرد نه قاضی‌های بی‌حال.

دبیر شورای نگهبان در پایان خطبه این هفته نماز جمعه خطاب به افرادی که دم از وحدت می‌زنند گفت: کدام وحدت؟ با این افراد که نمی‌شود متحد شد، این افراد باید توبه کنند و از خدا، ائمه و مردم عذرخواهی کنند تا شاید خدا آن‌ها را ببخشد.

آیت‌ا... جنتی در خطبه‌ اول نماز جمعه تهران با اشاره به حوادث عاشورای سال 61 هجری، گفت: حادثه عاشورا یک قساوت بی حد و حساب و بالاترین قساوت در تاریخ بشر است.

وی با بیان اینکه کلمه «هیهات منّاالذله» یکی از بزرگترین پیام‌های عاشورا است که تا روز قیامت هر آزادی خواه و ظلم ستیزی باید از آن درس بگیرد، تاکید کرد: هر کسی که گفته کل یوم عاشورا، درست گفته است؛ چرا که این روز هرگز منحصر و متوقف نخواهد شد.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی