کد خبر: ۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۷- 16 December 2009
دکتر کدخدایی:

امام(ره) با آگاهی بخشی و فراخواندن مردم به حضور در صحنه، انقلاب کردند

سخنگوی شورای نگهبان گفت: روش حضرت امام خمینی(ره) در نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی، «آگاهی دادن به مردم» و «فراخواندن مردم به حضور در صحنه» بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، دکتر کدخدایی در جمع مسئولین دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات استان‌ها در تشریح مسائل و جریانات اخیر کشور گفت: اگر به ریشه جریانات امروز پرداخته شود، بهتر می‌توان آنها را تحلیل کرد و نباید این مباحث را فقط مربوط به انتخابات دانست.
وی ضمن مقایسه انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌ها، گفت: شاید این انقلاب در بسیاری جهات با دیگر انقلاب‌ها مشابهت داشته است اما انقلاب اسلامی، یک تفاوت اساسی با دیگر انقلاب‌ها دارد و آن «اسلامی‌ بودن» آن است. مردم ما تنها برای تامین رفاه انقلاب نکردند. بلکه برای اسلام قیام کردند و استقلال، آزادی و رفاه را در پناه اسلام می‌خواستند.
وی با اشاره به مشی مبارزاتی حضرت امام(ره) افزود: حضرت امام(ره) در دوران جوانی، و زمانی که هنوز رضاخان در مسند قدرت بود، فرموده بودند: «اگر ما برای خدا قیام کنیم، رضاخان نمی تواند بر ما مسلط شود و علت تسلط این عناصر کثیف این است که برای خدا قیام نکرده‌ایم.»
وی تصریح کرد: حضرت امام(ره) بعد از قیام 15 خرداد که دستگیر و سپس آزاد شدند در مسجد اعظم قم نیز سخنانی دارند که بر پایداری ایشان نسبت به همین مشی، حکایت داشت، ایشان فرمودند: «ما برای اجرای احکام اسلام قیام کردیم و اگر من هم از اسلام برگردم این مردم از اسلام بر نمی‌گردند.» هنگامی که انقلاب اسلامی هم به پیروزی رسید ایشان باز هم بر ماهیت اسلامی انقلاب تاکید کردند و در برابر تبلیغات مسموم برخی از رسانه‌ها و احزاب گفتند: «جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر»
وی به منازعه بوش و ال‌گور در انتخابات سال 2000 در آمریکا اشاره کرد و گفت: در همه جای دنیا، وقتی نهاد فیصله بخش، درباره انتخابات نظرنهائی داد، همه، آن را می‌پذیرند. اما هنوز عده‌ای می‌گویند ما توجیه نشده‌ایم. در حالی که همان زمان هم نتوانستند هیچ سندی مبنی بر تقلب در انتخابات ارائه دهند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان به روند فضاسازی علیه انتخابات و زیر سوال بردن آرای مردم و شعار علیه جمهوری اسلامی، اشاره کرد و گفت: مساله آنها انتخابات نیست. نماینده نامزد معترض در جلسه‌ای که نمایندگان نامزدها و ستادهای انتخاباتی آنها حضور داشتند اذعان کرد که تقلبی صورت نگرفته است و او تصریح کرد: اگر تمام صندوقها هم بازشماری شود، به تخلفی نخواهیم رسید.
دکتر کدخدایی گفت: بعد از عملیات مرصاد وقتی دشمنان پیروزی در جنگ سخت را ناممکن دیدند، سعی کردند برای انهدام نظام از درون برنامه ریزی کنند. برنامه دشمن برای براندازی نرم علیه انقلاب اسلامی، مانند جنگ علیه افغانستان و عراق، یک امر دفعی نیست؛ بلکه تدریجی است.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: آنها حتی با عنوان جمهوری اسلامی مشکلی ندارند چون عنوان حکومت یرخی دیگر از کشورها هم جمهوری اسلامی است. بلکه آنها با 5-4 اصل اساسی و بنیادین قانون اساسی که به ماهیت نظام مربوط است مشکل دارند.
وی در ادامه به اظهارات و طرح‌های برخی از کارشناسان سازمان سیا طی سالهای 70-1369 که به صورت علنی هم منتشر شده است، اشاره کرد و گفت: یکی از کارشناسان سازمان جاسوسی آمریکا می‌گفت: «سیاست ما باید تضعیف ولایت فقیه باشد. باید نیروهائی که جمهوری اسلامی را می خواهند ولی فقط ولایت فقیه را نمی‌خواهند، جذب کنیم.»
دکتر کدخدایی اضافه کرد: در سال 1370، معاون سابق سازمان جاسوسی آمریکا گفته بود: «آنچه تا کنون ما را ناکام کرده است، اعتقاد مردم ایران به ولایت فقیه است؛ اما ما ناامید نیستیم. خوشبختانه احزاب و آدم‌های تازه‌نفسی در ایران هستند که با ظرافت و وسواس می خواهند این خار را از چشم ما در آورند.»
وی به یک تفاوت مهم دیگر بین جنگ سخت و نرم اشاره کرد و گفت: دشمن در براندازی نرم، سعی می‌کند طیف وسیعی از افراد موجه و مقدس تا افراد استحاله شده و وابسته به خود را تحت پوشش قرار دهد.
دکتر کدخدایی در ادامه به تغییر تدریجی مواضع یکی از سیاسیون سابق، اشاره کرد و گفت: وی قبلاً طی سخنانی می‌گفت: «انسان در یک مرحله همه مشکلات را پیدا نمی‌کند بلکه به مرور در پرتگاه قرار می‌گیرد. مراقب باشیم جوری نشود که حرف‌های ما رادیوهای بیگانه را تغذیه کند!»
سخنگوی شوری نگهبان گفت: دشمن 30 سال است که آماده ضربه زدن به انقلاب اسلامی است پس ما باید با همان مشی حضرت امام(ره) با آگاهی بخشی به مردم و فراخواندن آنان به حضور در صحنه، دشمن را از ضربه زدن به انقلاب اسلامی ناامید کنیم.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود

تسلیت آیت‌الله اعرافی در پی درگذشت دکتر پرویز داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

«وعده صادق» ضربِ شست ایران به دنیا بود؛ شورای امنیت نتوانست قطعنامه علیه ما تصویب کند

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد