کد خبر: ۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۲- 16 December 2009
حضرت آیت‌الله جنتی:

مبلغان در ایام محرم، مسائل را برای افزایش بصیرت مردم تشریح کنند

دبیر شورای نگهبان با اشاره به آغاز ماه محرم گفت: مبلغان در ایام محرم، برای افزایش بصیرت جامعه، مسائل را برای مردم تشریح کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، حضرت آیت‌الله جنتی در جمع مسئولین دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات استان‌ها، با ذکر روایاتی از معصومین(ع) درباره اهمیت عزاداری برای امام حسین(ع) گفت: اگر کسی در مصیبت‌های ائمه(ع) غمناک شود، هر نفسی که می‌کشد، ثواب تسبیح برای او دارد.
وی با اشاره به حدیثی از حضرت ولی عصر(عج‌الله تعالی فرجه الشریف) ‌که فرموده‌اند به تمام اخبار ما احاطه دارند و هیچ چیزی از دید ایشان پنهان نیست، اضافه کرد: اگر انسان بداند که هیچ چیز از دید ائمه معصومین(ع) پنهان نیست، رفتار خود را اصلاح می‌کند.
دبیر شورای نگهبان ضمن اشاره به حوادث اخیر، گفت: حضرت علی(علیه السلام) در حدیثی می‌فرمایند: «جهاد با کسی که از حق اعراض کرده و در کوری و ضلالت به سر می‌برد، واجب است.»
آیت‌الله جنتی افزود: همانگونه که ترک دیگر واجبات و تعلل در جنگ، گناه است، کوتاهی در جهاد با کسانی که از حق اعراض کرده و مرزهای دین را اشغال نموده‌اند، نیز گناه است.
وی بر اهمیت روشنگری در ایام محرم تاکید کرد و گفت: برخی حاکمیت اسلام را نمی‌توانند تحمل کنند، اما تاکنون با عبارتهای دو پهلو سخن می‌گفتند و گرچه در باطن مخالف بودند در ظاهر طوری سخن می‌گفتند که سخنانشان قابل قبول به نظر برسد. اما الان حقیقت خودشان را به مردم نشان داده‌اند.
آیت‌الله جنتی ضمن ابراز تاسف از هتک حرمت حضرت امام(ره) و برخی از شعارهای آشوبگران و فتنه‌انگیزان، تصریح کرد: آنها با هتک حرمت به عکس حضرت امام(ره)، نشان دادند هدفشان، حضرت امام(ره) و اساس اسلام است و از آنجائی که حضرت امام(ره) احیاگر اسلام بود با ایشان دشمنی می‌کنند.
وی سکوت در برابر سران فتنه را جایز ندانست و گفت: اکنون که آنها با صراحت برای مبارزه با اسلام و حضرت امام(ره) به میدان آمده‌اند، دیگر نمی‌توان موضعگیری‌های آنها را حمل بر صحت کرد.
دبیر شورای نگهبان بر ضرورت شناسائی سران فتنه و معرفی آنها به آحاد ملت تاکید کرد و گفت: فعالان فتنه اخیر دو گروه‌اند. گروهی از آنها به دلیل ضعف آگاهی در دام فتنه انگیزان افتاده‌اند که اگر ارشاد شوند و مسائل برای آنها بازگو شود روش خود را اصلاح می‌کنند. اما گروه دیگر مغرض و لجوج هستند که مسئولان امر باید با آنها برخورد کنند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات