کد خبر: ۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۳- 05 December 2009
حضرت آیت الله جنتی:

معرفی غدیر وظیفه نظام اسلامی و همه مسلمانان است

حضرت آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به اهمیت عید سعید غدیر و توجه به ولایت حضرت علی (ع)، گفت: عید غدیر، یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی است و یکی از وظایف نظام اسلامی و همه مسلمانان آن است که غدیر و ولایت حضرت علی (ع) را به جهانیان معرفی کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی افزود: آنچه موجب ناراحتی است این است که این عید بزرگ در آخرین روزهای عمر پیامبر اسلام (ص) اتفاق افتاد اما با رحلت ایشان، مظلوم و غریب واقع شد و به فراموشی سپرده شد.
وی خاطر نشان کرد: در تاریخ صدر اسلام هیچ حادثه‌ای با عظمت‌تر از غدیر نبود که این تعداد از مسلمانان در یک جا جمع شوند و این عظمت مخصوص غدیر است اما متاسفانه دیدیم که تنها پس از 70 روز و با رحلت پیامبر این واقعه مهم فراموش شد و امروز ما وظیفه داریم تا این مسئله را به درستی احیا کنیم.
دبیر شورای نگهبان گفت: اگر در این زمینه کوتاهی کنیم مقصریم و معلوم نیست که خدا از این تقصیر ما بگذرد. 



آیت‌الله جنتی با بیان اینکه علی (ع) برای یک بچه یتیم گریه می‌کرد اما در جنگ با دشمنان خدا کوچکترین ترحمی در دل نداشت، تصریح کرد: مسلمانان نیز باید همین رویه را در پیش بگیرند و مانند مقتدا و مولای خود عمل کنند.
دبیر شورای نگهبان همچنین ضمن تقدیر از زحمات آیت‌الله خزعلی در بنیاد بین‌المللی غدیر این بنیاد را زمینه ساز آشنایی مردم جهان با ولایت علی ابن ابیطالب(ع) عنوان کرد و افزود: جا دارد تا صدا و سیما به صورت کامل به این موضوع بپردازد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم با اشاره به هفته بسیج، بسیج را نهادی دانست که در زمان جنگ متولد شد و از همان اول در میدان نبرد حضور داشت و بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرد.
آیت‌الله جنتی خاطر نشان کرد: این بسیج بود که به صورت معجزه آسا جنگ را به نفع نظام اسلامی تمام کرد و امروز بسیجیان مصداق کسانی هستند که خدا می‌فرماید هم خدا آنها را دوست دارد و هم آنها خدا را دوست دارند، در راه خدا جهاد کرده و از مستکبران نمی‌ترسند.
وی ادامه داد: بسیج تنها یک نهاد نظامی نیست اما اگر لازم باشد در صحنه‌های نظامی نیز حضور پیدا می‌کند چرا که بسیج نیروی آماده باش و سرباز نظام اسلامی و خدمتگزار مردم است.
دبیر شورای نگهبان گفت: بسیج در همه حوزه‌های خدمت رسانی، فرهنگی، سازندگی و علمی حضور دارد و همین بسیجیان هستند که در بحث توانمندی هسته‌ ای حضور پیدا کردند و در هر جا که به آنها احتیاج است برای خدمت رسانی و سازندگی حاضر می‌شوند.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه هر مسلمان غیرتمند و مومن به خدا، پیامبر اسلام و علی(ع) بسیجی محسوب می‌شود، گفت: هر کس خالصانه به مردم خدمت کند و آمادگی خدمت رسانی در همه عرصه‌ها را داشته باشد یک بسیجی است.
وی با تاکید بر اینکه باید دست و بازوی بسیجیان را بوسید چرا که اینها در جنگ تمام دنیا را مبهوت کرده‌اند، تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، کسانی که به بسیج اهانت می‌کنند خائن هستند.
خطیب نماز جمعه تهران با رد این موضوع که بسیج نباید در عرصه های سیاسی حضور یابد، گفت: مگر می‌شود یک مسلمان در صحنه‌های سیاسی حاضر نشود و اگر می‌بینیم که مثلا نظامی‌ها از این موضوعات محروم می‌شوند برای این است که وارد احزاب نشده و به حزب بازی نپردازند.
آیت‌الله جنتی در ادامه با اشاره به سالگرد شهید مدرس، اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید توجه داشته باشند که در جای مدرس بنشینند نه جای کسانی که بر روی صندلی‌های مجلس نشستند و به ملت ایران خیانت کردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیکی 16 آذر و روز دانشجو، ضمن تبریک این روز به دانشجویان، این روز را یکی از افتخارات دانشگاه‌های کشور در مبارزه با آمریکا عنوان کرد وگفت: نباید اجازه دهیم خاطره این روز فراموش شود، دانشجویان در 16 آذر در مخالفت با آمریکا به صحنه آمدند اما دشمنان آنها را کشتند و همین مبدا تاریخی برای روز دانشجو شد و این خط باید حفظ شود.
دبیر شورای نگهبان مبنای جنبش دانشجویی را ضد استکباری و ضد آمریکایی عنوان کرد و افزود: در 16 آذر نباید دست به کاری زد که دشمنان و آمریکایی‌ها از این رفتار خوشحال شوند. چرا که این اعمال خلاف مسیر دانشجویان شهید است.
آیت‌الله جنتی با تاکید بر اینکه دانشجو باید به حکم اسلام وظیفه انسانی و ملی یک عنصر ضد آمریکایی باشد به سیاست‌های خصمانه آمریکا اشاره کرد و گفت: مگر می‌شود به چنین دشمنانی لبخند زد، دست دوستی داد و چراغ سبز برای نفوذ به کشور به آنها نشان داد.
وی تاکید کرد: کسانی که در داخل خیال می‌کنند می‌توانند دشمنی و بغض آمریکا را از دل مردم ایران بیرون کنند در اشتباهند و این امر شدنی است.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به نزدیکی ایام محرم و عاشور اظهار داشت: درس عاشورا همین است که دشمن اصلی خود را بشناسیم و بدانیم که امروز آمریکا مانند بنی امیه عمل می‌کند و هیچ روزی نیست که ایادی او به جان و مال مردم مظلوم و بی پناه در فلسطین متعرض نشوند.
آیت‌الله جنتی همچنین با اشاره به حوادث اخیر یمن، این حوادث را «مسلمان کشی ایادی آمریکا» خواند و افزود: مگر این مردم مظلوم چه کردند که دولت یمن از یک طرف و کشور عربستان که از زمان اشغال فلسطین مرده است و حتی یک گلوله به طرف اسرائیل شلیک نکرده به میدان جنگ آمده و زنان و کودکان مظلوم یمنی را می‌کشند.
وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی دشمنی‌ها با نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: عده‌ای که خیانت می‌کنند کیفر کارشان را خواهند دید و همان طور که مردم منافقین را از کشور آواره کردند، اینها نیز آوار می‌شوند تا بدانند که جنگ با نظام برای آنها گران تمام می‌شود.
دبیر شورای نگهبان خاطر نشان کرد: عده ای در گذشته در خط پیروی از امام بودند اما امروز می‌بینیم که از این صف خارج شده و با مخالفان خط امام همراه شده اند و همین به ما می‌فهماند که نباید به آینده خود اطمینان کرد بلکه باید حال فعلی افراد را دید.
آیت‌الله جنتی گناه بزرگ امروز را تفرقه افکنی بین مسلمانان دانست و افزود: امام راحل همواره به دنبال ایجاد وحدت در بین مسلمانان جهان بودند و ما امروز نباید کاری کنیم که در بین خودمان و در کشور امام تفرقه و چند دستگی ایجاد شود.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی