کد خبر: ۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۹- 22 November 2009
دکتر کدخدائی در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان:

پیروزی در جنگ رسانه‌ای با دشمن، نیازمند توانمندی رسانه‌های کشور است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: رسانه‌های کشور برای پیروزی در جنگ رسانه‌ای با دشمن، باید توانمندی خود را افزایش دهند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، دکتر کدخدائی در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با وی، گفت: درس حضرت امام(ره) به همه ما عمل به تکلیف بود. بر اساس آموزه‌های قرآنی اگر در هر مسئولیتی که داریم وظیفه و تکلیف قانونی خود را با اخلاص و بدون اعتنا به اهداف شخصی و جناحی، انجام دهیم، خداوند به ما راه درست و قدرت تشخیص را نشان می‌دهد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: کار رسانه‌ای، شغلی مقدس است. بزرگ‌ترین خبرنگاران پیامبران بودند که از "نباء عظیم" برای بشریت خبر می‌دادند.
وی افزود: حضرت رسول(ص) به بشریت، نوید می‌دادند که اگر ایمان بیاورند رستگار می‌شوند. این نوید، مهم‌ترین خبر انبیاء به بشریت است.
عضو حقوقدان شورای نگهبان، قرآن کریم را نیز بزرگ‌ترین و مهمترین خبر پیامبر(ص) توصیف کرد و گفت: در جامعه اسلامی، خبرنگاری ماهیتاً کاری الهی است؛ دنیا هم امروز به اهمیت کار رسانه‌ای توجه دارد.
دکتر کدخدایی افزود: برای همین است که امروزه ابرقدرت‌ها به جای جنگ نظامی، از غول‌های رسانه‌ای، برای چپاول منافع ملل دنیا، استفاده می‌کند.
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به تکاپوی استکبارجهانی برای فعالیت رسانه‌ای گفت: در دهه 1960 نخستین فضاپیماها به آسمان پرتاب شد و در دهه 19970، در سازمان ملل در خصوص استفاده از ماهواره‌ها برای فعالیت رسانه‌ای بحث و تبادل نظر شد.
وی افزود: در حالی که سازمان ملل موافقتی با آن نداشت؛ کشورهای بزرگ ماهواره‌های خود را به فضا فرستادند.
وی گفت: در سال 1992 که هنوز اشخاصی مانند "رابرت مردوخ"، مطرح نبودند؛ رسانه‌ها از مرگ "رابرت ماکس ول"، خبر دادند؛ وی برای افکار عمومی شناخته شده نبود. او یک سرباز یهودی بود که به تدریج صاحب بزرگترین امپراطوری رسانه‌ای شده بود و در اغلب کشورها، روزنامه و تلویزیون داشت. حتی روزنامه‌هایی در ایران قبل از انقلاب داشت و برای تاثیرگذاری بر افکار جهان تلاش می‌کرد.
دکتر کدخدائی با تاکید بر اهمیت ابزار رسانه‌ای، توجه به محتوای پیام را هم مهم دانست و افزود: رسانه‌های ما باید هم از نظر محتوا و هم از نظر ابزار، توانمند شوند. در غیر این صورت نمی توانند در جنگ رسانه‌ای در جهان توفیق داشته باشند.
سخنگوی شورای نگهبان، عزم انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی را مفید ارزیابی کرد و گفت: تلاش برای تخصصی شدن خبرنگاران مهم است، زیرا اگر خبرنگاری الفبای حقوق را نداند نمی‌تواند حتی در انعکاس یک خبر ساده در حوزه حقوق، موفق باشد و عبارت‌ها را نادرست نقل می‌کند.
وی افزود: خبرنگار متخصص می‌تواند پیام را بهتر منتقل کند و به فعالیتش عمق ببخشد و در عین حال برای مخاطبانش تحلیل درست در مورد خبر بنویسد.
دکتر کدخدایی توجه به ایجاد همدلی در رسانه‌ها را لازم دانست و گفت: باید تلاش شود رسانه‌ها به جای فعالیت تخریبی، نقدهای جدی و تحلیلی داشته باشند و در نقد عملکردها دقت کنند، به کلیت یک نهاد آسیب نزنند.
سخنگوی شورای نگهبان توجه به زیبائی بیان در انعکاس مطالب را هم ضروری دانست و گفت: رسانه‌های استکباری حتی اهداف بد خود را با بیان زیبا منعکس می‌کنند. بنابراین رسانه‌های ما هم وقتی از موضع درست، سخن می‌‌گویند باید ظرافت‌های زیباشناختی را نیز در نظر بگیرند.
وی در پایان از آمادگی خود برای تعامل بیشتر با رسانه‌ها و انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان خبر داد.
گفتنی است در این نشست حسن اختری دبیر کل و دیگر اعضای هیات مدیره انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجمن، درباره تمهیدات این تشکل برای افزایش همدلی بین رسانه‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی خبرنگاری، تعامل مناسب با نهاد شورای نگهبان و... سخن گفتند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات