کد خبر: ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۰- 14 November 2009
آیت الله مدرسی یزدی :

کسی که در مقابل جمهوری اسلامی بایستد ظالم است

حضرت آیت الله سید محمد رضا مدرسی طی سخنانی گفت: کسی که در مقابل جمهوری اسلامی بایستد ظالم است و به نظام اسلامی ستم کرده است و هر کس به چنین ظالمی کمک کند مصداق «اعانه ظالمین» است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، وی با اشاره به وقایع تاریخی 13 آبان و نقش این وقایع در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سیزدهم آبان، روز "بروز خشم ملت ایران" علیه دخالتهای جابرانه و ظالمانه آمریکا در ایران اسلامی است. وقتی که آمریکایی‌ها از حدشان تجاوز کردند، کاسه صبر مردم پر شد و به لانه جاسوسی حمله کردند.
عضو فقهای شورای نگهبان، تصریح کرد: همان وقت، افرادی خواستند بین جمهوری اسلامی و امریکای ظالم، واسطه‌گری کنند که امام اجازه ندادند. هنوز طنین صدای امام بزرگوار در گوش من است که به این مضمون در قم فرمودند: ریشه های فاسد به تلاش افتاده‌اند که این قضیه را به گونه دیگری فیصله بدهند.
آیت‌الله مدرسی گفت: وقایع روز سیزدهم آبان موجب شد تا این روز به عنوان نماد ظلم ستیزی و دشمنی با استکبار و مبارزه با امریکا ثبت شود. استکبار که از سیزده آبان‌ها ضربه خورد، می‌داند تا در ذهن ملت ایران، چنین نمادهایی برای مبارزه هست، نمی‌تواند دوباره به ایران برگردد. لذا تلاش می‌کند این روز را مصادره کند.
وی ضمن ابراز تعجب از رفتار برخی شخصیت‌ها در آستانه سیزدهم آبان گفت: چنین روزی را که روز مبارزه با امریکاست و افتخار آن روز، ایستادگی در مقابل استکبار و استثمار است، عده‌ای می‌خواهند به نفع امریکا مصادره کنند! افرادی در خیال خام خودشان، مردم را آنقدر نادان فرض می‌کنند که روز مبارزه با امریکا را می‌خواهند به روز تکریم و کرنش در برابر آمریکا تبدیل کنند!
وی خطاب به چنین افرادی گفت: اگر شما خودتان اینقدر نادان هستید، فکر نکنید مردم نا آگاهند. مردم ما به خوبی می‌فهمند و می دانند که این روز چه روزی است. بحمدالله پایه‌های نظام دینی، به حدّی محکم است که تحرکات این افراد، اطلاعیه‌ها و شعارهای آنها، در برابر عظمت اسلام و سیل خروشان ملت، هیچ نیست.
آیت‌الله مدرسی این افراد را به تامل درباره علت حمایت آمریکا از خودشان دعوت کرد و گفت: بعضی افراد ساده‌اندیش، همه افکار و تحلیلهایشان را از شبکه‌های تلویزیونی بیگانه گرفته‌اند و تمام وجودشان را به خبرگزاری‌های مکّار تحویل داده‌اند و گمان می‌کنند رسانه‌های استکباری، واقعیت‌ها را بیان می‌کنند!
وی خطاب به کسانی که مدعی طرفداری از جمهوری اسلامی و امام راحل هستند، گفت: نشنیدید، عده‌ای در گوشه‌وکنار برخی شهرها، به جای شعار جمهوری اسلامی چه شعاری دادند؟ اگر واقعاً طرفدار امام(ره) هستید، چرا درباره چنین شعارهائی سکوت می‌کنید؟ آیا به یاد ندارید که امام راحل در برابر آن کسانی که می‌خواستند حتی لفظ «دمکراتیک» را به «جمهوری اسلامی» اضافه کنند، چگونه خروشیدند؟ چه رسد به اینکه بخواهند پسوند «اسلامی» را از جمهوری اسلامی حذف کنند.
وی تصریح کرد: اگر شما ادعای طرفداری امام(ره) را دارید، چگونه با پشتیبانی شما، اشخاصی شعار می‌دهند: نه غزه نه لبنان و جمهوری ایرانی! آیا اینجا جای سکوت است؟آیا خیال می‌کنید مردم اینها را نمی‌فهمند! شما به جای جمهوری اسلامی و به جای رهبری ولی فقیه، چه چیزی می‌خواهید جایگزین بکنید؟
عضو فقهای شورای نگهبان افزود: بدانید کسی که در مقابل جمهوری اسلامی بایستد، ظالم است و به نظام اسلامی ستم کرده است. هر کس به هر نحو به اینها کمک بکند مصداق «اعانه ظالمین» است و به ستمگران کمک کرده است.
وی یادآور شد: در میان وظائف شرعیه، هیچ چیز بالاتر از حفظ نظام اسلامی و جمهوری اسلامی و ولایت والی عادل نیست. آنچنان که درباره ولایت والی عادل، در روایات سخن رفته است در باره هیچ چیز، آن طور سخن گفته نشده است.
آیت‌الله مدرسی یزدی با اشاره به روایتی در «تحف العقول» گفت: اگر والیان عادلی بر مسند قدرت باشند، این امر باعث احیاء حق و عدل و از بین رفتن هر ظلم و فسادی می‌شود و اگر والیان، ستمکار باشند، این امر باعث از بین رفتن حق، احیاء باطل و فراگیر شدن فساد می‌شود.
وی با اشاره به سکوت برخی شخصیت‌های سیاسی در برابر آشوبگران و براندازان، تصریح کرد: آقایان! به جای جمهوری اسلامی چه می‌خواهید؟ به جای عدل اسلامی چه می خواهید؟ اگر امثال شما نبودید، این شب پره‌ها، کِی جرأت می‌کردند اظهار وجود بکنند؟ آیا اگر شما از آنها تبرّی می جستید؛ آنها جرأت می‌کردند ابراز وجود کنند؟ پس شما شریک جرم آنها و شریک ظلم آنها در برابر نظام اسلامی هستید.
آیت‌الله مدرسی یزدی افزود: شکی نیست که آنها به نظام جمهوری اسلامی ظلم کردند. این طور نیست که ظالم حتماً حاکم هم باشد؛ بلکه ستم به حاکم عادل نیز ظلم در حق اوست، چنان که حضرت امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند یکی از موارد ظلم این است که به کسی که فرمانروای توست ظلم کنی.
وی عصیان و نافرمانی در برابر جمهوری اسلامی را مصداق ظلم دانست و افزود: رهبری ولایت فقیه، واجب الاطاعه است، هر کس در برابر ایشان مخالفت و عصیان کند، در واقع ظلم کرده است.
آیت‌الله مدرسی یزدی در ادامه با اشاره به نخستین سالگرد ارتحال حضرت آیت ا... سید جواد مدرسی(ره) از مقام شامخ آن بزرگوار تجلیل کرد و گفت: ایشان، یک اسوه استثنایی و کم نظیر بود.
وی افزود: ایشان در تمام صحنه‌هایی که برایشان ممکن بود، حضور پیدا می کرد. در تدریس، نوشتن، جبهه، جهاد، خدمات اجتماعی، کمک به مستضعفین، تربیت طلاب و...حضور می‌یافت. خداوند متعال او را با اجداد طاهرینش و با علمای ابرار و شهدای اخیار محشور بفرماید.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود

تسلیت آیت‌الله اعرافی در پی درگذشت دکتر پرویز داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

«وعده صادق» ضربِ شست ایران به دنیا بود؛ شورای امنیت نتوانست قطعنامه علیه ما تصویب کند

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد