کد خبر: ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۸- 13 November 2009
آیت‌ا... جنتی:

حضور مردم در راهپیمائی روز 13 آبان بسیار پرشورتر از سال های گذشته بود

خطیب نماز جمعه تهران گفت: حضور مردم در راهپیمائی روز 13 آبان نسبت به سال‌های گذشته بسیار پرشورتر بود و در اینجا باید از حضور دانش آموزان و دانشجویان در این راهپیمایی عظیم تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، آیت‌ا... جنتی، در ابتدای خطبه دوم نمازجمعه این هفته تهران، با تسلیت سالگرد رحلت علامه‌طباطبایی خاطرنشان کرد: مطمئنا حق این مرد را نمی‌توان ادا کرد؛ وی افتخاری برای جهان اسلام و تشیع بود و تفسیری که این علامه بزرگوار نوشته است، بهترین تفسیر تا امروز است.
دبیر شورای نگهبان با تجلیل از حضور گسترده مردم در گرامیداشت روز 13 آبان تصریح کرد: حضور مردم در روز 13 آبان نسبت به سال‌های گذشته بسیار پرشورتر بود و در اینجا باید از حضور دانش آموزان و دانشجویان در این راهپیمایی عظیم تجلیل کرد.
وی افزود: پرچم مبارزه با آمریکا و مرگ‌بر آمریکا باید همیشه افراشته باشد و اگر قرار باشد این نظام، انقلاب و اسلام پابرجا باشد و مردم راحت زندگی کنند پرچم مقابله با دشمن همیشه باید افراشته باشد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه تاکید کرد: ما نمی‌توانیم محافظه‌کارانه و ذلیلانه چراغ روشن به آمریکا نشان دهیم و آمریکایی که مرتب به دنبال دشمنی است چرا عده‌ای این حقایق را نمی‌فهمند و یا می‌فهمند و خود را به نفهمی می‌زنند و وقتی کنگره آمریکا 55 میلیون دلار برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی اختصاص می‌دهد به این معنی است که قصد دارد با خدا و مردم جنگ کند و اختصاص بودجه آنها برای جنگ با خدا و مردم است.
وی با اشاره به اینکه عده‌ای خیال می‌کنند با سر و صدایی که ایجاد می‌کنند می‌توانند موضع مبارزه با استکبار را که موضع امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و سایر مسئولان نظام است را جدا کنند و راه دیگری را پیش بگیرند این گونه افراد بسیار اشتباه می‌کنند و آنهایی که در این وادی وارد می‌شوند باید مجازات شوند.
آیت‌ا... جنتی با طرح این سئوال که کدام قدرتی حاضر است با دشمن خود کنار بیاید، به حکومت امیرالمومین علی(ع) اشاره کرد و گفت: وقتی که مردم با وی بیعت کردند و حکومت الهی و بیعت مردمی برقرار شد، نه تنها به کسانی که در مقابلش ایستادند باج نداد بلکه با شمشیر با آنها برخورد کرد.
وی در ادامه افزود: علی(ع) حاضر نبود بیت‌المال و قدرت سیاسی مردم را در اختیار افرادی قرار دهد که هیچ صلاحیتی ندارند و مطمئنا ما نیز تسلیم دشمنان نمی‌شویم و تسلیم در مقابل دشمنان خلاف وظیفه شرعی و خیانت به مردم است.
آیت‌الله جنتی خطاب به آمریکا، دشمنان، عناصر فریب‌خورده داخلی و طراحان فتنه تاکید کرد: هر چه فتنه را بیشتر کنید صفوف مردم مستحکم‌تر می‌شود و به همین دلیل، شما دیدید که در سال جاری صفوف مردم فشرده‌تر شده است و وجود دشمن، موجب ثبات و مقاومت بیشتر صف توحید می‌شود.
دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: با ایستادن در مقابل دشمن خداوند مردم را هدایت و نصرت می‌بخشد و همه انبیاء دشمن داشتند و یاران آنها در مقابل دشمن تا مرز جان خود ایستادند و این سنت الهی است.
امام‌جمعه موقت تهران خطاب به طراحان فتنه ‌گفت: با این کارهایتان به غیر از اینکه آبرویتان می‌رود برای شما سودی نخواهد داشت و ننگ بر شما که امریکا از شما حمایت می‌کند و این ننگ بر شما و حتی بر نسل‌های شما خواهد نشست و باید خجالت بکشید که در مقابل مردم و نظام به دامن آمریکا افتاده‌اید.
وی درخصوص هدفمند کردن یارانه‌ها، آن را جراحی اقتصادی دانست و گفت: این کار یک کار اساسی، زیربنایی و یک تحول بزرگ است و چنین حرکت و تحول اقتصادی در دوره 30 ساله انقلاب اسلامی وجود نداشته است.
آیت‌ا... جنتی در ادامه افزود: مردم و نخبگان باید این تحول اقتصادی را بپذیرند چون این یک فعالیت حساب شده است و دولت‌های گذشته در این خصوص اتفاق‌نظر داشته‌اند که باید تحول اقتصادی صورت پذیرد اما شهامت و جرات بروز این عمل را نداشتند.
وی با تشکر از مجلس و دولت برای هماهنگی با یکدیگر درخصوص رسیدگی به بحث هدفمند کردن یارانه تاکید کرد: هدفمند‌کردن یارانه‌ها چیزی نیست که اختلاف سلیقه بخواهد در آن دخالت کند و در این خصوص نظرها باید نزدیک شود و اگر اختلافی در این امر پیش آمد مرجع نهایی، رهبری است.
آیت‌ا... جنتی با اشاره به اینکه باید دستگاههای تبلیغاتی کشور و صدا و سیما این موضوع را تشریح و توجیه کنند خاطرنشان کرد: همه مردم و بخصوص نخبگان باید در این خصوص توجیه شوند و حرف منتقدان نیز باید زده شده و به آن پاسخ داده شود.
امام‌جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به کشتار مردم شیعه در کشور یمن اشاره و خاطرنشان کرد: برخی کشورهای اسلامی با دولت یمن همدست شدند تا مردم شیعه منطقه صعده را سرکوب کنند و عربستان سعودی با ارسال هواپیما و بمباران این منطقه نشان می‌دهد که تشکیلات وهابیت کمر به قتل شیعه بسته است.
وی خواستار واکنش سازمان کنفرانس اسلامی در خصوص کشتار شیعیان در یمن شد و گفت: اگر این سازمان در چنین مقاطعی نتواند از مظلوم دفاع کرده و به مقابله با ظالم بپردازد پس فلسفه وجودی این سازمان چیست؟ اعضای سازمان کنفرانس اسلامی مسئولیت خدایی داشته و در قبال مردم مسلمان وظیفه دارند.
آیت‌ا... جنتی همچنین در خطبه اول نمازجمعه این هفته تهران، در سخنانی با اشاره به خطر تؤطئه یهود برای اسلام، به بیان برخی مفاد عهدنامه یثرب میان یهودیان مدینه با پیامبر اعظم(ص) و علل پایان دادن به این عهدنامه از سوی آن حضرت پرداخت.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

صهیونیسم جهانی از صحنه روزگار محو خواهد شد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد