کد خبر: ۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۳- 17 October 2009
آیت‌الله جنتی:

حفظ وحدت از درس‌های امام‌صادق(ع) به شیعیان است

خطیب این هفته نمازجمعه تهران گفت: امام صادق(ع) به دنبال این بود که وحدت شیعه حفظ شود تا حدی که حتی دو نفر هم با یکدیگر دعوا نکنند و اینها درس‌هایی است که در رفتار و عمل به ما داده‌اند.

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و خطیب این هفته نمازجمعه تهران در خطبه اول ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: ایشان حق بسیار بزرگی بر اسلام، مسلمین و پیروان اهل بیت(ع)‌ دارند.
وی افزود: ایشان فرصتی به دستشان آمد که در این مدت با همه مشکلاتی که محاصره‌شان کرده و فرقه‌های مختلفی به وجود آمده بود به نشر معارف و فرهنگ اسلامی و تفسیر قرآن و احکام اسلامی پرداخت.
امام جمعه موقت تهران در ادامه خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق(ع) در آن زمان مکتب شیعه را پایه‌گزاری و فقیهانی مؤمن، راستگو و عالم تربیت کردند که هرچه در خصوص مفاهیم فقه اسلامی داریم به برکت شاگردان ایشان است.
جنتی اظهار داشت: بین برخی شیعیان با امام صادق(ع) بخاطر پاره ای مسایل مشکل بوجود می‌آمد به عنوان مثال ایشان مطالبی را به آنها می‌گفتند و تذکر می‌دادند که جایی نقل نشود ولی آن افراد می‌رفتند و آن مطالب را منتشر می‌کردند که امام در زمان‌هایی می‌فرمودند من به خود اجازه می‌دهم تا آنها را لعن کنم زیرا این مسائل، مسائل امنیتی بود و این نشان می‌دهد که مسائل امنیتی اهمیت زیادی دارد.
دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنان خود با اشاره به حدیث دیگری تصریح کرد: در حدیثی آمده است کسی که راز ما را فاش می‌کند از کسی که به جنگ ما می‌آید وضعیتش بدتر است و این مشکلی است که حکومت‌های اسلامی از قدیم با آن درگیر شده بودند.
خطیب این هفته نمازجمعه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) به دنبال این بود که وحدت شیعه حفظ شود تا حدی که حتی دو نفر هم با هم دعوا نکنند و اینها درس‌هایی است که در رفتار و عمل به ما داده‌اند.

آیت‌الله جنتی  در خبطه‌ دوم نماز جمعه تهران طی سخنانی ضمن تسلیت و تبریک به مناسبت سالگرد شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی، گفت: او پیرمردی بود که در سن 80 سالگی برای مجاهدت خود را به جبهه رسانده و لباس جبهه به تن کرد و خود را در صف مجاهدان قرار داد و با قرار گرفتن در این صف وارد محشر نیز می‌شود.
وی ادامه داد: جای تاسف است که دشمنان نمی‌توانند حتی پیرمرد 80 ساله‌ای مانند آیت‌الله اشرفی اصفهانی را تحمل کنند و وی را در محراب به شهادت می‌رسانند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به اجلاس 1+5 در ژنو اظهار داشت: این اجلاس یک فتح بزرگ و نشانه اقتدار و عزت برای کشور بود و به غربی‌ها ثابت کردکه نبایستی با جمهوری اسلامی ایران قلدرمآبانه برخورد کنند.
جنتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران قبل از برگزاری اجلاس بسته پیشنهادی شامل مسائل بین‌المللی را برای غربی‌ها فرستاده بود، تصریح کرد: در این بسته پیشنهادی مسائل هسته‌ای ایران نیامده بود.
وی افزود: در این اجلاس قدرت‌هایی قصد داشتند تا مسائل هسته‌ای ایران را مطرح کنند اما جلیلی که در این اجلاس به ایران آبرو داد، اعلام کرد که برای بررسی مسائل هسته‌ای کشورمان به ژنو نیامده و دستور این جلسه باید بسته پیشنهادی ایران باشد که همین عامل باعث شد در این اجلاس از مسائل هسته‌ای گذر شود.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه معاون وزیر خارجه امریکا در اجلاس ژنو در سه مرتبه تلاش می‌کند تا با جلیلی دیدار کند و جلیلی دیدار با این مقام آمریکایی را نمی‌پذیرد، خاطرنشان کرد: در انتها و پس از پایان یکی از جلسات این مقام آمریکایی نزد جلیلی آمده و اعلام می‌کند که قصد دارد گفتگو کند که جلیلی نیز این درخواست معاون وزیر امور خارجه آمریکا را می‌پذیرد.
وی ادامه داد: در ابتدای گفتگوی معاون وزیر امور خارجه امریکا و جلیلی، مقام امریکایی مباحث هسته‌ای را مطرح می‌کند و اهمیت مباحث مربوط به انرژی هسته‌ای را به جلیلی گوشزد می‌کند که جلیلی خطاب به معاون وزیر امور خارجه آمریکا بیان می‌کند که مسائل مربوط به انرژی هسته‌ای ایران روبراه شده است و دلیلی ندارد که در این خصوص صحبت کنیم.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه خاطرنشان کرد: معاون وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه این دیدار خطاب به جلیلی می‌گوید که بحث‌هایی راجع به رعایت نشدن حقوق انسان‌ها در ایران مطرح می‌شود که جلیلی خطاب به این مقام آمریکایی می‌گوید که ما هم شنیدیم، اوباما گفته است که شکنجه در آمریکا را پایان می‌دهید که با این سخن، مقام آمریکایی سر خود را پائین می‌اندازد.
جنتی با تاکید بر اینکه بحث مذاکره با آمریکا در میان نیست، گفت: عده‌ای تصور کردند که باب مذاکره با آمریکا باز شده است که این تصور آنها صحیح نیست چرا که موضع جمهوری اسلامی ایران در مقابله با آمریکا و عدم مبارزه با امریکا سیاست‌هایی است که توسط امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری تعیین شده است که این سیاست‌ها تغییرناپذیر است.
دبیر شورای نگهبان همچنین تصریح کرد: بعضی افراد که بحث مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند، قصد دارند که عزت به دست آمده در اجلاس ژنو را تحت‌الشاع قرار دهند که این افراد بایستی شیطنت‌های خود را کنار بگذارند.
وی در ادامه سخنانش به طرح هدفمند کردن یارانه‌‌ها اشاره کرد و افزود: این طرح اقدام بسیار بزرگی است که بایستی در سال‌های قبل انجام می‌شد.
جنتی با بیان اینکه اجرایی کردن طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به صورت شجاعانه توسط دولت و مجلس دنبال می‌شود، تصریح کرد: این طرح موجب تحول اقتصادی در کشور می‌شود و یک اقدام بسیار اساسی به شمار می‌رود.
جنتی اضافه کرد: به هرحال بایستی از هدر رفتن منابع نفتی در کشور جلوگیری کرد و با ارائه یک الگوی مصرف صحیح از ریخت و پاش‌ها نیز جلوگیری شود و ظلمی که طی 30 سال به قشر پائین‌ دست جامعه وارد شده است را پایان داد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه مهار قیمت‌ها و رساندن قیمت‌ها به میزان واقعی خود بایستی هرچه سریعتر اجرایی شود، تصریح کرد: اگر طرح هدفمند کردن یارانه‌ها اجرایی نشود ما در آینده‌ای نزدیک و با پایان یافتن منافع انرژی به بن‌بست خواهیم رسید به همین دلیل بهترین زمان برای اجرای کردن این طرح اکنون است.
جنتی همچنین افزود: باید وابستگی دولت به نفت را هرچه سریعتر پایان داد زیرا درآمدهای نفتی بایستی صرف کارهای اساسی و بنیادی شود که این اقدام در این طرح لحظ شده است.
وی با بیان اینکه افکار عمومی باید در خصوص طرح هدفمند کردن یارانه‌ها آگاهی لازم را کسب کنند، تاکید کرد: نباید این طرح طوری پیش رود که شاهد وارد شدن یک شوک به جامعه باشیم و برای جلوگیری از رخ‌دادن این اتفاق رسانه‌ها و نخبگان افکار عمومی را به درستی آگاه کنند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی اقدامات مثبتی را در خصوص طرح هدفمند کردن یارانه‌ها انجام داده است خواستار نظارت صحبح برای اجرایی شدن این طرح شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از مردم چالوس به دلیل نشان دادن عشق و وفاداری خود به مقام عظمای ولایت گفت: مردم این شهر در زیر رگبار باران، عشق خود را به مقام معظم رهبری نشان دادند و با شور و شعف به سخنان معظم له گوش فرا دادند.
جنتی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سخنان خود در جمع مردم چالوس مسئله بصیرت را مطرح کردند، خاطرنشان کرد: بصیرت قطب‌نمای ما است و اگر آن را گم کنیم در محاصره دشمن قرار خواهیم گرفت.
خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: مردم کشورمان باید با بصیرت وارد مسائل شده و آن‌ها را پیگیری کنند.
وی در ادامه بیانات خود در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به روز 13 آبان اظهار داشت: این روز، روز مبارزه با استکبار جهانی است و انتظار می‌رود که توسط مردم گرامی داشته شود.
جنتی ادامه داد: عده‌ای که مهره دست افراد دیگر به شمار می‌روند و نقشه‌هایی نیز برای روز قدس و دانشگاه‌ها در سر داشتند که خنثی شد برای روز 13 آبان نیز برنامه‌هایی دارند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه تصریح کرد: چنین اقداماتی پیش از آن است که دستگاه قضایی با آن برخورد کند زیرا تلاش برای تحت‌الشعاع قرار دادن چنین روزهایی مانند روز 13 آبان از جایی ناشناخته هدایت داده می‌شود و افرادی که امروز در صحنه حاضر هستند، اسباب‌بازی این کنترل‌کنندگان پشت پرده به شمار می‌روند.
جنتی با تاکید بر اینکه اگر دستگاه قضایی و امنیتی کشور در برخورد با اغتشاش‌گران سست برخورد کند به ملت و شهدا و امام خمینی(ره) خیانت کرده است، تصریح کرد: فتنه‌گران باید به هوش بیایند و توبه کنند تا رأفت اسلامی شامل حال آنها شود.
وی با بیان اینکه نمی‌توان با کسانی که بدترین دشمنی را در حق نظام جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته‌اند، با رأفت اسلامی برخورد کرد، خاطرنشان کرد: آیا کسی به قاتل خود گل می‌دهد که نظام ایران به فتنه‌گران گل تقدیم کند.
دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه مسائل موجود کشور باید جدی گرفته شود و افراد در قضایای فعلی جامعه بایستی نقش خود را به درستی ایفا کنند، خواستار اجرایی شدن عدالت توسط دستگاه قضایی در خصوص براندازان نظام جمهوری اسلامی ایران شد.
جنتی در ادامه در خصوص اهداف براندازان نظام اظهار داشت: این افراد به دنبال آن بودند که 30 سال جهاد، شهادت، رزمندگی و مجاهدت در این کشور پایمال شده و اسلام به دوران طاغوت باز گردد.
وی ادامه داد: امروز مسئله این جمعیت یا آن حزب و یا افراد نیست بلکه مسئله ریشه‌دار به شمار می‌آید به همین دلیل باید دستگاه فرهنگی کشور روشنگری‌های لازم را انجام دهد.
جنتی با بیان اینکه در حوادث اخیر مسئله اصلی انتخابات نبود، تصریح کرد: بحث انتخابات، بحث انتخاب شدن افراد بود اما حوادث اخیر مربوط به براندازی نظام بود.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه اقتدار نظام با گذشت زمان افزایش می‌یابد، عنوان کرد: کشور امروز از نظر علمی، صنعتی و جهاد مختلف به سمت جلو حرکت می‌کند و شاهد پیشرفت کشور در عرصه‌های گوناگون هستیم.
وی در ادامه سخنانش یادآور شد: زمانی که حوادث بعد از انتخابات در کشور اتفاق افتاد، سید حسن نصرالله اعلام کرد که حوادث رخ داده در تهران باعث شد تا از همه جای دنیا زنگ بزنند و حوادث رخ داده در ایران را پیگیری کنند که از اتفاقات رخ داده در کشور ابراز تاسف کنند زیرا امروز چشم تمام آزادیخواهان به ایران است و ناراحتی این افراد تا زمانی که مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه مسائل را حل و فصل کنند ادامه داشت و با سخنان مقام معظم ولایت ناراحتی این افراد پایان یافت.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه آرامش جامعه باید حفظ شده و مردم به فعالیت‌های روزانه خود بپردازند تصریح کرد: باید با اغتشاشگران برخورد جدی شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره مجدد به روز 13 آبان اظهار داشت: عده‌ای می‌خواهند که ماهیت اسرائیلی، آمریکایی خود را نشان دهند که این افراد حتی ممکن است شعار «زنده باد آمریکا» را نیز در این روز سر دهند.
جنتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در اعماق جان مردم ریشه دارد،‌ تصریح کرد: نمی‌توان اعتقاد به انقلاب را از دل‌های مردم خارج کرد زیرا اعتقاد به انقلاب یک مسئله دینی و عقیدتی است و یک مسئله سیاسی به شمار نمی‌رود.
خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: افرادی که سعی کنند خلاف مسیر مردم و ولایت حرکت کنند مطمئنا شکست خواهد خورد زیر خط امام و ولایت و انقلاب زنده است و افراد باید به وظیفه خود در این برهه عمل کند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات