کد خبر: ۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۸۵ - ۰۸:۴۵- 30 September 2006

آیت الله جنتی : رمضان ماه نزول برکات است

آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه تهران که همزمان با نخستین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار شد ، از عموم مردم خواست تا با تاسی به عظمت این ماه از برکات آن بهره‌مند شوند.
 آیت الله جنتی ، در جمع انبوه نمازگزاران روزه دار در محل دانشگاه تهران ، از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه آمرزش گناهان و برآورده شده حاجات نام برد.
وی با بیان اینکه ، خداوند با واجب کردن روزه درماه رمضان برمسلمانان منت نهاد، ابراز امیدواری کرد تا همه از برکات شبهای این ماه مبارک بهره‌مند شوند.
دبیر شورای نگهبان قانون اساسی سپس با استناد به برخی از روایات به نقل از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) تاکید کرد:دراین ماه مبارک با روزه گرفتن از دروغ ، غیبت ، سب وناسزای مردم، زخم زبان ،کم فروشی ، خوردن مال حرام ، رشوه خواری پرهیز کنید.
وی از مسلمین خواست تا در این ماه از انجام اعمال حرام ، معطل کردن مراجعان در ادارات ، سکوت و مبارزه نکردن با فساد و هر عمل ناشایست دیگری بپرهیزند و بیشتر به خودسازی بپردازند.
آیت الله جنتی همچنین به بیان برخی فرمایشات امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه و خصوص انجام اعمال ماه مبارک رمضان پرداخت.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: دراین ماه باید بیش از گذشته به انجام اعمال عبادی پرداخت و از اتلاف وقت خود داری کرد.
وی با تاکید بر اینکه هر چه درباره هشت سال حماسه مردم ایران سخن گفته شود حق مطلب ادا نمی شود، گفت: جوانان توجه داشته باشند که هر گونه رشد در فضای علم و دانش، از حرکت در مسیر توسل به اسلام و فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس محقق می شود. 
آیت الله جنتی اظهار داشت: هنگامی که دشمن متوجه شد مسیر انقلاب اسلامی که حکومت پهلوی را سرنگون و حکومت اسلامی ایجاد کرد، مانند سایر انقلاب های دنیا عادی نیست، ابراز نگرانی کرد.
وی افزود: دشمن متوجه شد چشم مردم دنیا با انقلاب اسلامی باز شده است و ملت ها احساس استقلال و امید کرده و مطمئن شدند که می توانند با قدرت های بزرگ درافتاده و آنها را سرنگون کنند و این بیداری اسلامی برای آنها گران تمام شد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ضربه مهلکی بر پیکره شرق و غرب وارد کرده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ملت ایران الگویی به جهان ارایه داد که دشمنان دیدند اگر تسری یابد هیچ چیز برای آنها در جهان باقی نمی ماند و دیگر نمی توانند بر سلطه خود بر کشورها بویژه کشورهای اسلامی ادامه دهند و به همین دلیل تصمیم به سرنگونی جمهوری اسلامی گرفتند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، افزود: با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران توسط فردی مغرور و دیوانه، در حقیقت تهاجم به اسلام و ارزش های معنوی و استقلال ملت ما و در یک کلام تهاجم به دستاوردهای انقلاب اسلامی آغاز و در حمله ای ناگهانی بخشی از سرزمین ما بمباران و اشغال شد.
آیت الله جنتی با اشاره به حمایت کشورهای شرقی و غربی از صدام گفت: آنان تلاش کردند او را پیروز میدان کنند اما ملت ایران با استفاده از سرمایه های بزرگ خود همچون ایثار، اخلاص، روحیه شهادت طلبی و جهاد فی سبیل الله در برابر متجاوزان ایستادگی کرد و به برکت اسلام یک وجب از خاک سرزمین ما در اشغال دشمن باقی نماند.
خطیب جمعه تهران اضافه کرد: مقاومت مردم ما آبرو وحیثیت دشمنان و حامیان صدام از جمله آمریکا و شوروی را بر باد داد و این افتخار برای ما ماند که جا دارد ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس از همه رزمندگانی که با نقش موثر در عرصه دفاع مقدس و ایثار و نثارخون پاک خود عزت و عظمت اسلام، انقلاب و ملت را تضمین کردند، قدر دانی شود.
وی با تاکید بر اینکه هر چه درباره هشت سال حماسه مردم ایران سخن گفته شود حق مطلب ادا نمی شود، تاکید کرد: باید فرهنگ و جهاد و اخلاص واز جان گذشتگی که معجزه آفرید و حریم اسلام و کشور جمهوری اسلامی را از تعرض دشمن مصون داشت، در نسل امروز توسعه یافته و تقویت شود.
آیت الله جنتی با اشاره به آغاز سال تحصیلی در کشور، گفت: اکنون که در آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاهها قرار داریم دانشجویان باید با فرهنگ ایثار وجهاد آشنا شوند و توجه داشته باشند که رشد علمی و صنعتی و هر گونه رشد در فضای علم و دانش، از حرکت در مسیر توسل به اسلام و فرهنگ انقلاب اسلامی محقق می شود.
دبیر شورای نگهبان از اینکه نسل متعهد و متخصص ما هر روز در دنیا افتخار آفرینی می کند و شتاب علمی ایران در دنیا رتبه نخست را به خود اختصاص داده ابراز خرسندی کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر دکتر احمدی نژاد به سازمان ملل، با تقدیر و حمایت از اظهارات رئیس جمهور در آمریکا، اظهار داشت: احمدی نژاد الگویی است که نشان داد یک شخصیت سیاسی مسلمان و معتقد به انقلاب وقتی که از کشور بیرون می رود، چگونه باید عمل کند.
آیت الله جنتی گفت: احمدی نژاد نشان داد یک مسئول نظام اسلامی نباید فریب شعارهای بیگانگان را خورده و مرعوب آنان شود و به همین دلیل با غیرت و ایمان و مردانگی و روح انقلابی و اعتماد به نفس بالا در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی و دیدگاه های نظام مقدس جمهوری اسلامی را تبیین کرد.
"احمدی نژاد در سخنان خود بار دیگر هولوکاست را زیر سئوال برد و خواستار اصلاح ساختار سازمان ملل شد و با استقلالی که از خود نشان داد همه را خلع سلاح کرد؛ بر خلاف برخی افراد که از کشور بیرون می رفتند، با بی شخصیتی و بی ظرفیتی انقلاب و امام و رهبری و همه چیز نظام را از یاد می بردند و در برابر دشمن خلع سلاح می شدند."
آیت الله جنتی افزود: روزنامه های غربی درباره احمد ی نژاد و سفر او قضاوت های جالب و متفاوتی کردند و نوشتند که او در سازمان ملل حقیقت انقلاب اسلامی را نشان داد و از او به عنوان ستاره بین المللی یاد کردند و تعابیر عجیب و غریبی به کار بردند.
وی تاکید کرد: مسیر ارزشمندی که دکتر احمدی نژاد طی می کند باید ادامه یابد تا هر کس از کشور بیرون می رود، نماینده واقعی انقلاب اسلامی و حافظ استقلال و عزت اقتدار ملت ما باشد.
دبیر شورای نگهبان متذکر شد: باید احمدی نژاد را در همه عرصه ها بویژه در عرصه مقابله با فساد اقتصادی و فساد اداری که سرسام آور و ناراحت کننده است، یاری کرد.
خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات اخیر رهبر کاتولیک های جهان اظهار داشت: پاپ با دیوانگی و سخنان عجیب، آبروی خود و تشکیلاتش را دردنیا برد.
وی افزود: اظهارات او نشان داد که یا از اسلام اطلاع ندارد و یا آگاهانه آن حرفها را زده و در حقیقت مزدوری و بی انصافی کرده و در دام افتاده است اما معلوم نیست آنها که در حوادث دانمارک دخیل بوده اند، چه نفعی از کار خود بردند که او اکنون پای خود را جای پای آنها می گذارد.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: بدون تردید تحرکاتی که علیه دین مبین اسلام انجام می شود و توطئه هایی که از سوی غرب علیه جمهوری اسلامی در جریان است، محکوم به شکست بوده و آنها باید توجه داشته باشند که برنده واقعی در این میان اسلام و انقلاب اسلامی خواهد بود.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

پربازدید ها

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

اتمام بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس/ تعداد نهایی نامزد‌ها از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفت؛ ۷۵ درصد داوطلبان تاییدصلاحیت شدند

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

نامزدهای انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی نمایندگان خود در شعب أخذ رأی را معرفی کنند

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود