کد خبر: ۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۲- 14 July 2009

بیانیه شورای‌نگهبان به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد

شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد، بر اهتمام خود برای پاسداری از جمهوریت و اسلامیت نظام تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان متن این بیانیه به شرح زیر می‌باشد: 

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ثمره مجاهدت‌ها و مبارزات تاریخی و طولانی عالمان راستین مکتب اهل بیت(س) و خون‌های پاک شهدای گلگون کفنی است که تاسیس نظامی مبتنی بر اسلام را آرمان و آرزوی خود قرار داده‌ بودند.
سرانجام در آستانه سده پانزدهم هجری قمری، با رهبری حضرت امام خمینی(ره) که یادگار شجره طیبه مکتب اهل بیت(س) بود، نهضت اسلامی به پیروزی رسید و آرزوی دیرینه ملت مسلمان ایران با تاسیس نظام اسلامی جامه عمل پوشید. ملت شهیدپرور ایران انتظار داشتند از پی این مجاهدتهای طولانی، در پناه نظام جمهوری اسلامی و در چهارچوب‌های عدالت و احکام اسلامی، شاهد استقلال، آزادی و شکوفائی هرچه بیشتر تمدن اسلامی باشند.
در آغاز انقلاب اسلامی بیم آن می‌رفت که این نهاد نوپا نیز مانند دیگر نهضت‌های عدالت طلبانه ملت ایران گرفتار مصائب و بلایای بنیان‌کنی مانند نفوذ نامحرمان و یا شیوع تفکرات انحرافی و ضد اسلامی گردد. با لطف خداوند متعال به این ملت مجاهد و در سایه ولایت حضرت امام خمینی(ره) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، میثاقی برای ملت شد تا راه دستیابی به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی در آن ترسیم گردد. و برای حفظ این قانون مترقی و بنیادین و بیمه ساختن حرکت نظام در مدار اسلام، شورای نگهبان تاسیس گردید.
خبرگان قانون اساسی با کسب تجربیات متمم قانون اساسی مشروطیت مبنی بر لزوم نظارت علما بر روند قانونگذاری در کشور و نیز نهادهای پاسدار قانون اساسی در کشورهای دیگر، با تاسیس شورای نگهبان، نهادی منحصر به فرد را بنا نهادند.
توفیق شورای نگهبان در پاسداری از قانون اساسی و شرع مبین اسلام و نظارت مستقل، موثر و کارآمد بر انتخابات موجب گردید طی سه دهه انقلاب اسلامی بنیان‌های جمهوریت و اسلامیت نظام بیش از پیش قوام و استحکام یابد. در این سالها، همواره رهنمودها و تأییدات مکرر حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از این نهاد مقدس، مایه دلگرمی و خرسندی اعضای شورای نگهبان بوده است.
اعضای شورای نگهبان ضمن گرامیداشت مجاهدت‌ها و تلاش‌های حضرت امام(ره) و یاران صدیقش باردیگر با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) میثاقی دوباره می‌بندند و امید واثق دارند همانند گذشته بتوانند نقش خطیر خویش را در دفاع از شرع مبین اسلام و قانون اساسی به احسن وجه ایفا کنند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است