کد خبر: ۱۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۷- 03 July 2009
آیت‌الله جنتی:

حداکثر دقت در بررسی شکایات مربوط به انتخابات صورت گرفت

دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: حداکثر دقت در بررسی شکایات مربوط به انتخابات صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان این مطلب تاکید کرد: وحدت مفت به دست نیامده است. چشم همه دنیا به ماست و ما رسالت جهانی داریم ، پس باید به قانون تن بدهیم، در نماز جمعه و جماعت، در فراخوان‌های مختلف و در انتخابات آینده شرکت کنیم و روی همدیگر را ببوسیم.

دبیر شورای نگهبان با بیان این که ما همه مسلمان و شیعه هستیم و در نظام جمهوری اسلامی زندگی می کنیم گفت: ما همه برادریم و باید وحدت کلمه را حفظ کنیم و هر کس وحدت کلمه را به هم بزند به نظام جمهوری اسلامی خیانت کرده است.

وی از حضور مردم در انتخابات تقدیر و تشکر کرد و خطاب به آنها گفت: شما به طور بی سابقه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردید و با رای خود دوستان را شاد و دشمنان را ناامید و عصبانی کردید. من باید از همه زحمت‌کشان این انتخابات و در راس آنها از مقام معظم رهبری، نیروهای نظامی و انتظامی و نیروهای بسیجی و صدا و سیما تشکر کنم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه گفت: پس از انتخابات، دشمن نتوانست خوشحالی مردم را ببیند و تلاش کرد زهری در کام مردم بریزد. این‌ها پیش از انتخابات، انقلاب مخملی را طراحی کرده بودند و حتی در سایتی در وزارت خارجه انگلستان از اسفند ماه اعلام کرده بودند که در انتخابات ایران ممکن است اغتشاشاتی شود و ما باید به تبعه خود اعلام کنیم که مراقب باشند. این پیش‌بینی‌ها یعنی چه؟ بعد هم افرادی در سفارت‌خانه انگلیس که در اغتشاشات دست داشتند دستگیر شدند و قطعا محاکمه خواهند شد.

آیت الله جنتی با بیان این که دشمنان بیکار نخواهند نشست، اظهار داشت: دشمن باورش نمی شد که بتوانیم این آشوب‌ها را بخوابانیم و آرامش در کشور برقرار شود. مشکل این‌ها این است که مردم ما را نشناخته‌اند. دشمنان از اول انقلاب و پیش از جنگ و در زمان جنگ، هر کاری که از دستشان برمی‌آمد انجام دادند و کارهایی نظیر انفجار مهیب هفتم تیر و شهادت مرحوم بهشتی را صورت دادند و هم‌چنین باهنر و رجایی را شهید کردند ولی نظام ما با قدرت به کار خود ادامه داد؛ چرا که مردم پشتیبان نظام هستند.

خطیب جمعه تهران خطاب به دشمنان گفت: شما انتظار دارید که با یک آشوب بعد از انتخابات، حکومتی سرنگون شود و حکومتی دست نشانده شما سر کار بیاید؟

وی با اشاره به حوادث پس از انتخابات اظهار داشت: یک عده شورش کردند و ضرر مالی، جانی و حیثیتی به مردم زدند و هر کاری که از دستشان برمی‌آمد انجام دادند و نیروهای انتظامی و بسیجی حداکثر تلاش خود را به کار بستند تا خسارت‌ها به حداقل برسد و در این راه شهید دادند و جای تاسف است که 7، 8 نفر بسیجی شهید شدند ، 300 نفر بسیجی و بیش از 500 نفر از نیروهای انتظامی نیز مجروح شدند. این آیا غیر از بی قانونی و هرج و مرج معنای دیگری می‌دهد؟

آیت الله جنتی اضافه کرد: مگر مملکت و انتخابات، قانون ندارد، مگر دلایل ابطال انتخابات در قانون نیامده است؟ مگر این اولین انتخاباتی است که در این کشور برگزار می‌شود؟ انتخابات‌های زیادی در این کشور انجام شده و در همه آنها شکایت‌هایی وجود داشته که به همه آنها رسیدگی شده گاهی اوقات به ابطال برخی از صندوق‌ها و حوزه‌ها نیز منجر شده است. این مملکت، ولی فقیه دارد که گره‌های کوری را که هیچ کس نمی‌تواند باز کند، باز می‌کند و مشکلات به دست او حل می‌شود. پس دیگر به دنبال چه هستید؟ این جز این معنی را می‌دهد که ما قانون و هیات معتمدی که متشکل از معتمدین مردم است  و شورای نگهبان و وزارت اطلاعات که قدم به قدم به دنبال قضایا بوده‌اند را قبول نداریم؟

دبیر شورای نگهبان با اشاره به این که این نظام، قوای مختلفی دارد که هر کدام وظایفی دارند، گفت: اگر قرار باشد هیچ کدام را قبول نداشته باشیم ، آیا این جز بی اعتنایی به قانون و آغاز یک دیکتاتوری، چیز دیگری است؟ آیا این مساله، مقابله با نظام و ضد نظام نیست؟

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه اظهار کرد: کم کم آشوب‌ها خوابید و عده‌ای هم دستگیر شدند و اعترافات این‌ها هم دارد گرفته می‌شود و هرچقدر از آن که به مصلحت باشد به مردم گفته خواهد شد. یک عده از قبل نشسته بودند که ببینند انتخابات به نفع هر کس که تمام شد شلوغ کنند و به بهانه انتخابات به خیابان‌ها بریزند. وقتی قضیه چنین است چه نفعی برای مردم خواهد داشت؟ جز این است که دشمن برای ما کف می‌زند؟ 30 سال است که داریم می گوییم هر کاری دشمن گفت خوب است باید خلاف آن را انجام دهیم و این یک معیار مناسبی است.

دبیر شورای نگهبان هم چنین خطاب به دشمنان گفت: من به دشمن و آشوبگران عرض می کنم که اگر همه شما دست به دست هم بدهید همین دعاهای بچه‌های ما در اعتکاف و همین بسیجی‌ها به قوت خود باقی می‌مانند و جز شرمساری برای شما خاصیتی نخواهد داشت.

آیت الله جنتی در ادامه با بیان این که حداکثر دقت در بررسی شکایات مربوط به این انتخابات صورت گرفت، اظهار کرد: شکایات به دقت بررسی شد و حتی به طور بی سابقه‌ای یک هفته بیش از مهلت قانونی با موافقت مقام معظم رهبری بررسی‌ها صورت گرفت. این انتخابات ، انتخابات سالمی بود و اشکالی نداشت. در بازشماری 10 درصد از آرا نیز اختلاف بسیار ناچیزی مشاهده شد که غیرطبیعی نیست؛ چرا که حتی اگر یک بسته اسکناس به دست کسی بدهیم و دو بار شمارش کند ، بار اول با بار دوم فرق می‌کند. در این ایام غیبت شد، دروغ گفته شد و فحاشی و بدزبانی شد و کسانی که این کارها را کردند باید توبه کنند و از خدا بخواهند که آنها را ببخشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران هم چنین در ابتدای سخنان خود میلاد امام جواد(ع) و هم چنین میلاد امام علی(ع) را تبریک گفت و ضمن تسلیت به مناسبت سالروز سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی گفت: این واقعه جنایتی بود که قابل دفاع نیست و از رسوایی‌های حکومت آمریکا همین جنایت علنی است و این‌ها آنقدر شرم و حیا ندارند که خجالت بکشند و باز هم ادعای حقوق بشر می‌کنند.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد