کد خبر: ۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۴- 14 June 2009
آیت‌الله یزدی:

حضور پرشور ملت در انتخابات توطئه‌ها را خنثی کرد

آیت الله یزدی عضو فقهای شورای نگهبان گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات، بسیاری از توطئه‌های داخلی و خارجی را خنثی کرد و این امر بیانگر نفوذ شخصیت رهبر معظم انقلاب و ولی‌امر مسلمین است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عده‌ای مترصد ایجاد اغتشاش در صورت کشیده شدن انتخابات به دور دوم بوده و قصد سوء‌استفاده داشتند اما تمام این نقشه‌ها با حضور پرشور مردم نقش بر آب شد.
وی با تجلیل از حضور باشکوه مردم در انتخابات اظهار داشت: این نوع مشارکت پس از شرکت مردم در رفراندوم نظام جمهوری اسلامی بی‌سابقه است و از جمله روزهای عطف برای انقلاب و اسلام به شمار می‌رود.
وی افزود: قشرهای مختلف جامعه حتی اقلیت‌ها و بسیاری از افرادی که حضور آنها در پای صندوق‌های رای با مشقت خاصی همراه بود، نشان می‌دهد که آنها با عشق و علاقه در این عرصه سرنوشت‌ساز حضور یافته‌اند و تعداد زیادی از مردم با قصد قربت، رای دادند.
آیت‌الله یزدی ادامه داد: مردم علاوه بر وظیفه شرعی و ملی خود برای تعیین سرنوشت کشور عملاً با حضور خود نقشه‌های مخالفین را خنثی کردند.
وی ابراز داشت: به نوبه خودم به عنوان طلبه حوزه علمیه قم از مردم عزیز ایران که با درایت خود، خدمت بزرگی به نظام کردند، صمیمانه تشکر می‌کنم.
عضو فقهای شورای نگهبان با ابراز خرسندی از اظهارات کاندیداها مبنی بر ضرورت حمایت از کاندیدای منتخب بیان داشت: این حمایت باید عملاً در رفتار این کاندیداها و حامیان آنها بروز و ظهور داشته باشد.
وی عنوان داشت: همان طور که امام راحل فرمودند «میزان، رای ملت است» و احترام به رای ملت این است که هر کس در حد خود به منتخب مردم کمک کند.
وی افزود: چنانچه سایر کاندیداها یا حامیان آنها نخواهند دولت منتخب را حمایت کنند، حداقل چوب لای چرخ نگذاشته و مانع فعالیت‌ها نشوند. البته هیچکس مطلق نیست و هر فردی ضعف‌هایی دارد که می‌توان این موارد را از راه‌های معقول و قانونی پیگیری کرد.
آیت‌الله یزدی همچنین از مسئولان فعلی و بعدی قوه قضائیه خواست در خصوص شکایات احتمالی با جدیت، سرعت، صراحت و شفافیت عمل کنند.
وی درباره رابطه دولت و روحانیت نیز گفت: حوزه، مطالبه‌ای از دولت ندارد. اما دولت‌ها به ویژه دولت نهم از نهادهای فرهنگی و دینی حمایت می‌کرده‌اند و این روند ادامه خواهد داشت.
آیت‌الله یزدی به روابط دوستانه بین شورای عالی حوزه‌های علمیه و دولت اشاره و تصریح کرد: توجه دولت دهم به مسایل فرهنگی به ویژه مباحث حوزه‌های علمیه بهتر از دولت نهم خواهد بود و به خوبی می‌توانیم ارتباطات مناسبی برقرار کنیم.

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

گزارش تصویری بازدید آیت‌الله مدرسی یزدی از پژوهشکده شورای نگهبان

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند/ ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های آمریکاست و باید به جهانیان معرفی شود

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت دکتر داودی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است